Joo tosiaan etupää vaeltelee ja vetelee niin sairaasti mistähän mahtais johtua kaikki on kunnossa kumminkin esim ei oo väljää missään ja jousitus ok.
Mahtaisko ohjausvaimennin tehdä tälläista jos se on suht finaalissa?.
Terve.
Empä osaa muuta sanoa kun että omassa meni vähä minne huvitti,oli simpukka väljä.
Ei auttanu vaikka säädettiinkin asiantuntevassa liikkeessa,väljä mikä väljä.
Vaihdatin eilen venetmäeltä tilatun vaihtosimpukan;loppu hakeminen siihen.
Halpahan se ei ollu,mutta ratin kehältähän se huomaa ja oot varmaan katsonutkin,jos simpukassa häikkää.
Mulla oli ohjausvaimennin sökö, huokui öljyä allensa, ajossa sitä ei huomannut vialliseksi ei sitten millään, mutta isot pojat väittää että myös viallinen vaimennin aiheuttaa hakemista ja levottomuutta ajettaessa.
tuntuu olevan merseteksessä lukematon määrä paikkoja mistä veteleminen johtuu, omaan koslaan vetely on vähentynyt huomattavasti kun on kilokaupalla osia vaihdettu, mutta kyllä tuo ohjauksen iskunvaimetimen vaihto ainakin mun autossa paranti ajotuntumaa, muita paikkoja ohjaussimpukka,apusimpukka,alapallot ,rikkinäiset jouset ,jne jne.RENKAAT!!!
itse huomasin että auto käyttäytyy paljon mukavemmin kun ilmanpainetta lisää.
Jututin kerran erästä taksikuskia jolla oli neljäs mb.menossa ja hän sanoi että kaikki oli ollut kovalla tuulella kiemurtelevia, mutta tiedä häntä
Rengaspaineista olen huomannut että kulkee mukavasti kun pitää ohjearvoja vain viitteellisinä, esim 205/50R16" renkaissa itse pidän 2.8 -2.9 bar painetta.
Mutta renkaita täytyy muistaa seurata että kuluvatko tuolloin esim, keskeltä enemmän, ja jos kuluvat epätasaisesti, vähentää ilmaa hiukan.
Itselläni vaelteli 201 aluksi varsinkin tuulisella säällä. Mutta kun etupäätä laskettiin niin johan loppui. Ainoastaan jousia lyhentämällä n.5 cm niin oli siinä. Nyt voi jo keskittyä välillä jopa maisemia katselemaan.
EzKo kirjoitti:Tänään pääsee oikein todenteolla tsekkaamaan mistä ongelmat oikein johtuu...
Täytyy sit kertoo mikä vaivasi.
Löytykö vika?
Äh en päässytkään vielä tutkimaan vaan,huomenna onnistuu .Auton ajettavuus vaan huonontuu koko ajan .
Ilmoitten sitten maanantaina kun ei toi netti toimi himassa.
EzKo kirjoitti:Tänään pääsee oikein todenteolla tsekkaamaan mistä ongelmat oikein johtuu...
Täytyy sit kertoo mikä vaivasi.
Löytykö vika?
Äh en päässytkään vielä tutkimaan vaan,huomenna onnistuu .Auton ajettavuus vaan huonontuu koko ajan .
Ilmoitten sitten maanantaina kun ei toi netti toimi himassa.
No sellaista selvis,että etupyörän laakeri vaihtokunnossa ja takaata joku narina pusla vai mikä se oli? on väljä.
Ajattelin kirjoittaa omista ongelmisa tähän aiheeseen. Eli oma autoni ollut levoton esim sivutuulessa ja urissa. Tänään korjaamolla katottiin ja vaihdettiin vasemmalle puolelle taakse vinovarsi (rengas heilui reippaasti) ja eteen oikealle raidetangon pää. Muuta väljyyttä ei löytynyt. Lisäksi tehtiin 4-pyörä suuntaus. Nyt menee aikalailla nätisti suoraan tasaisella tiellä, mutta kaltevalla vetää edelleen oikealle. Mistä tämmöinen voisi johtua? Ohjausiskari, simpukka väljä?
mun 124 aikoinaan viaksi paljastu alapallonivelet, vaikkei katsastusmies niistä väljää löytänytkään niin olivat silti ihan lopussa, ne vaihdettiin ja ero oli kuin yöllä ja päivällä
Mulla kans joskus 124 oli todella pirullinen ajaa ja hain vikaa oikeen urakalla mut eipä löytynyt löysiä. Viimeinen niksi oli laittaa iso neula lääke ruiskuun ja peräölppää alapalloihin ni siihen loppui luikertelu.