Niistä hydr.venttiilinnostimista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Niistä hydr.venttiilinnostimista

Viesti Kirjoittaja sepikate »

että mahtaako olla töisevä/inha homma jos vaihtaa nuo itse? :roll: Ja onkohan jotain eritystä huomioitavaa siinä?Mitähän mahtais homma kustantaa pajalla,onkohan kellään tuoreita kokemuksia.Vaihtaa ne nimittäin varmaan pitäis kun raplattavat niin pirusti. :shock:
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Niistä hydr.venttiilinnostimista

Viesti Kirjoittaja AriR »

sepikate kirjoitti:Mitähän mahtais homma kustantaa pajalla,onkohan kellään tuoreita kokemuksia.Vaihtaa ne nimittäin varmaan pitäis kun raplattavat niin pirusti. :shock:
Homman hinnasta teetettynä osaan sanoa jotain reilun kahden viikon päästä, kun oma auto on tuohon toimenpiteeseen menossa. Ajattelin ensin tehdä itse, mutta kun ei ole minkäänlaista tallia tai muutakaan pakkassuojaa, ja kesääkään ei jaksanut alkaa odottelemaan.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Nostimet 96
Vent.kann.tiiv. 10
Ketjun kiristin 36
- jos on jumissa, kannattaa tarkistaa toiminta
Tunnin työ 75....

eli yht. noin 180 - 216 eskoo...

Ei se paha homma ole itsekään tehdä, mutta jos ei ole em. asiasta kokemusta en suosittele.
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Missäs pajassa Lucky, homman teetit?
"Mersisti,vaan ei narsisti"

W 124 230 TE -88
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Pohojanmaalla kun asustelen niin
Autokorjaamo K. Koskinen

Eikös se suositus ole ikäänkuin suositus ei määräys.
No vaihdoin kuvan niin ei häiritse. Pakko sanoa kuitenkin että se sentään oli hieno MB:n kuva eikä mikä lie....
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, Pe 18.02.2005 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pikku huomautuksena että taitaa olla tuo lucky-dogin allekirjotuksen kuva hiukka liian iso. :D jos oikein muistan niin koko suositus on noin 150x300 ja tuo on luokkaa 500x500. :D
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

8kpl nostimia, kopantiiviste ja jakoketju yht. 119,60 verolla.
Reilu tunti töitä ja tekijälle meni vaihdossa 30örkkiä rahhoo ja vanha toimiva 190E katalysaattori. :D
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Onkos joku tehnyt kasiin tätä operaatiota? Onkohan miten pissi homma jos tulee jossain vaiheessa eteen?

Jos joku nero keksis osille vielä hinnatkin....
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Pystyykö nuitten nostimien kunnon toteamaan mitenkään irrallaan ollessa?
Avatar
eropappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 19.01.2004 14:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

nostimet

Viesti Kirjoittaja eropappa »

Viime viikolla vaihto. Nostajat 90,- työt 30,- Kehrää kuin kissa eikä tarvi miettiä mikä öljy nakututtaa ja mikä ei. :x
TEA124
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

jiipee kirjoitti:Pystyykö nuitten nostimien kunnon toteamaan mitenkään irrallaan ollessa?
OM601
05-211 Checking and replacement of hydraulic valve clearance compensating elements
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Ikävä kyllä on vähän heikkoo tuo Lontoon murre, enkä oikein päässyt jyvälle miten se tarkistus tapahtuu :oops: Osaisko joku lyhyesti selittää miten hydr.kupin toiminta tarkistetaan?
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

No minä sanoisin, että joka tapauksessa on järkevämpää vaihtaa kaikki samantien - ellei nyt sitten kyseessä 24 V malli, siinä jo osille tulee sen verran hintaa, että saattaa kannattaa tarkistaa, mitkä ovat todella viallisia.. :lol:

Nimittäin, jos vaihdat itse, menee tuohon tarkistukseen varmasti sen verran aikaa, ettei siinä tuntipalkoille pääse. Jos taas viet pajalle, menee asentajalla noihin tarkistuksiin aikaa niin, että tulee lopulta kalliimmaksi, veikkaan ma :wink: Saat olla sitten puolen vuoden päästä taas tarkistamassa, jotta mikä nostaja siellä tällä kertaa naputtaa..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Vastaa Viestiin