300 automatic Ce:n perä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

300 automatic Ce:n perä

Viesti Kirjoittaja J.T.H »

Tervehdys, gurut!

Ongelmanani on, että perä pitää "sumutorven"- tyylistä äännähtelyä lämpimänä.
Nyttemmin olen huomannut myös kolahduksen kytkiessäni pakin päälle.

Onko aika alkaa etsiskelemään uutta murikkaa, vai onko kokemuksia perän kunnostuksesta ja mikäköhän mahtanee olla vaihtoperien hinta vastaan korjaus?
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies

Re: 300 automatic Ce:n perä

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

J.T.H kirjoitti:Tervehdys, gurut!

Nyttemmin olen huomannut myös kolahduksen kytkiessäni pakin päälle.

Onko aika alkaa etsiskelemään uutta murikkaa, vai onko kokemuksia perän kunnostuksesta ja mikäköhän mahtanee olla vaihtoperien hinta vastaan korjaus?
Asiaa on pohdittu useasti täällä aiemmin.

Kovaa ajoa vaan. Ei kannata pienten ääntelyiden takia alkaa remppaamaantai ostamaan käytettyä kohta taas ääntävää perää.

Vaihda peräöljyt ensialkuun.
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kovaa ajoa vaan. Ei kannata pienten ääntelyiden takia alkaa remppaamaantai ostamaan käytettyä kohta taas ääntävää perää.

- Joo, muuten olisi okei, mutta ärsyttää se ääntely. ja Stadissa käydessäni huomasin uuden oireen.. Tuli lähetettyä "vähän" äkäsemmin yksistä liikennevaloista, ja tuntui kuin auton alla olisi ollut pieni pygmi hakkaamassa järkyttävän kokoisella vasaralla auton pohjaan... :shock:

Vaihda peräöljyt ensialkuun.
- Peräöljyt vaihdettiin kesäkuussa.
Voiko vika olla vetareissa? Mitään muuta ääntelyä ei kuulu "sumutorven" lisäksi...
Kinnunen
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

J.T.H kirjoitti:
oletko varma että se ääni tulee perästä? Mulla on kans tuo sumutorviääni, mutta oon huomannu, että se ääntää vain lämpimällä ilmalla. Ja se ääni tulee minun mielestä bensatankista. Jos sinne kertyy paineita ja se alkaa sitte ääntämään? Kun sitten lämpimällä ilmalla avaa bensatankin korkin, niin se suhahtaa aika isosti..(siis paineet tulee pois) ja sumutorviääntä ei enää sen jälkeen kuulu. Sitten muutaman tunnin päästä alkaa taas kuulumaan ku sinne on taas kerääntynyt paineita. Tämä on minun teoria. Tosin mullakin on perä aika huonossa kunnossa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Kinnunen
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

J.T.H kirjoitti:Tervehdys, gurut!

no ite tilasin kuopiolaisesta liikkeestä (perhana en muista sitä nimeä, mutta yht.tiedot löytyy Keltasesta Pörssistä) käytetyn, joskin kunnostetun perän. Se on ollu liikenteessä Saksanmaalla, ja tuotu sitte Suomeen ku auto on ajettu romuksi. Hinta oli 400 euroa, todellisesta kunnosta ei oo tietoa ku en oo perää vielä ehtiny asentamaan...
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Toi bensatankiteoria on aika hyvä. Olen kyllä huomannut näin kuumalla että tankkiin jää aikamoinen alipaine... Pitäis varmaan tsekata pääseekö sieltä ilma vaihtumaan :D

Tuntuu kylläkin, että ääni tulisi perästä. Mutta monta kertaa on eri vikoja hakenut etuvasemmalta ja todennut äänen tulevan takaa ja oikealta. :wink:
Gyl määki Turuus..

SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

Alipainetta pitää ollakin, vehon poijaat sanoivat joskus että on menny jopa tankkeja littaan, kuulemma se on vaan turvallisuuteen liittyvä oire, jos kaadat auton ei tule sopat tankista pihalle. Mitä tyhjempi tankki sitä kovemmat paineet,ja tietysti tuo lämmin ilma tekee oman osansa.....
Vastaa Viestiin