
Oma veikkaus on, että taksissa tuhkaluukut ovat oven yläpienassa, kun kerran ässän uurnat ovat oven alareunassa - ja niin oli myös 230E:n kohdalla. Mutta sehän ei vielä todista sitten mitään....
Tiedätkö Henry, saako W123:n kuskin oviin noita isoja kahvoja? Oliko 280:ssäkään niitä kuskin ovessa? Muistaakseni iso kahvahan tulee yläpäästään kiinni oven avauskahvan runkoon. Onkohan kaikkien ovien kahvoissa jo valmiina kiinnitysreikä ison kahvan yläkiinnityspultille?Henry V. kirjoitti:Vielä vähän w123 matka/ taxi-mallien finessejä :
Taxi-mallin kyynärnoja ovessa takana on tuo "pidempi", jossa on siis tuo
ylöspäin taitettu kahva osa ( ...kuinka tämän selittäisi... ). Eli sama kuin
etuoikealla on kaikissa. Edelleen samat kahvat on myös ainakin 280/E.
Voin tsekata jotta millaiset tuossa mun purettavassa 123sessa on. Sekään ei ollut taksivarusteilla vaikka on taksina toiminut. (löysin "taxi" -johtojakin sieltä)jarski kirjoitti:Ainakin muistelisin, että w123:ssa on valmiiksi sisäpuolen avauskahvan rungossa paikka pitkän malliselle kahvalle. Jos vaihtaa pitkänmallisen kahvan lyhyen tilalle, niin myös se kromiosa täytyy vaihtaa. Syksyllä vaihdoin matkamallin ovipahvit taakse (lyhyet kahvat autossa josta pahvit otin) ja niissä oli "heikennetty" kohta mikä piti leikata pois, että pitkänmallisen kahvan sai kiinni. Olen ajatellut laittaa myös kuskin oveen pitkänmallisen kahvan, kunhan sellainen jostain löytyy...
Näitä on nähty joitakin ja homma on ihan ok, mutta varmista sitten sen pitkänmallisen kahvan yläpuolen kiinnitys kunnolla. Muutamassa tapauksessa yläkahva on irronnut, kun siitä on vedetty vähän reilummin.jarski kirjoitti: Jostain pitäisi kyllä löytää vas. puoleinen, pitkänmallinen ja sininen kahva. Saisi laitettua kuskinoveenkin sellaisen. Juuri siitä "pitennyskohdasta" olisi helppo sulkea ovi...