Kappas vaan, toin samanlaisen pelin!
Näissä malleissa on tosiaan vakiona lisälämmitin, koska CDI:n tuottama hukkalämpö ei riittäisi muutoin lämmittämään autoa, ainakaan niin nopeasti kuin kuski haluaisi (ennen ajoin volkkarilla, volsu-kuskin tuntee siitä että sillä on pilkkihaalarit päällä ja se morjestaa aina karvavanttuut kädessä

).
Webasto (mulla Thermo Top Z) on ajon aikana päällä, muistaakseni termostaatilla aina kun veden lämpötila on +5....+65 ja sammuu sitten. Ellei siis ole napista pakkosammutettu. Ja jollei auto käy niin ei käy myöskään W. Alle 15 min ajoissa ei kuulemma kannata pittää Webastoa päällä; ei ehdi hyödyttämään ja vie vaan sähköä.
En ole vielä itsekään hankkinut lämmitystä autoon, osittain lauhan talven takia (vrt. kattoa ei voi paikata kun sataa jne.) . Nyt alkaa taas kiinnostamaan, aamulla -8C ja katoksesta käymään! Voitaisiin tehdä vähän vertailua paljonko maksaa vaihtoehtoisesti siis
1. Lohkolämmitin + sisäpistoke
2. Webasto kellolla
3. Webasto kaukokäytöllä
Tarjouspyynnöön tein ASD Häkkiselle Turkuun, arvio oli että 1, 2 ja 3 aika samanhintaisia kaikki n. 300 + työ. Tänään pyydän hintoja Raision Veholta.
Palataan asiaan kun saadaan uutta tietoa, eikö!!
