sähkökattoluukku ja muita ongelmia
sähkökattoluukku ja muita ongelmia
mites tuo sähkökattoluukun vaijerin saa vaihdettua
pitääkö koko verhoilu repiä irti.
eiks se kuitenkin vaijerilla toimi kun moottori pyörii luukku ei aukea,
vaan kuuluu sellaista ääntä kuin olisi vaijeri poikki.
sit öljynpainemittarin anturi onks se tuolla suodatin jalassa vai ,
ja auto on 250D -85 kun mittari menee pohjaan heti kun virran pistää päälle
ei taida olla oikein kunnossa.
ja onks monenlaisia kun motonetin sivuilla ei ole kuin yksi eli passaako
se sit joka malliin, kun on yksi uusi ylimääräinen bensakoneeseen ostettu.
pitääkö koko verhoilu repiä irti.
eiks se kuitenkin vaijerilla toimi kun moottori pyörii luukku ei aukea,
vaan kuuluu sellaista ääntä kuin olisi vaijeri poikki.
sit öljynpainemittarin anturi onks se tuolla suodatin jalassa vai ,
ja auto on 250D -85 kun mittari menee pohjaan heti kun virran pistää päälle
ei taida olla oikein kunnossa.
ja onks monenlaisia kun motonetin sivuilla ei ole kuin yksi eli passaako
se sit joka malliin, kun on yksi uusi ylimääräinen bensakoneeseen ostettu.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Auto taitaa olla 124? Omaan ässään kun vaihdettiin puratti verhoilun ja luukun pois. Oli joku kirvesmies yrittänyt sitä vaihtaa ja rikkonut siinä samalla vaijerin suojaputken.
No, uusi Saksasta 45 eur. Olettaisin että sen saa urkittua irti luukun päästä jos on kätilön näpit ja lehmän hermot. Meikäläisen tapauksessa tämä ei onnistunut johtuen tuosta suojaputkidilemmasta. Vaijerin pujotus vaatiikin sitten uskoa ja voimaa : Reilusti vaseliinia vaijeriin, alku menee pujottamalla ja loppu täytyy luultavasti takoa esim. lankun pätkällä tai jollain nuijalla. Ei usko äkkinäinen miten voi olla tiukka menemään.
Hyvin vaan silti toimii ainakin itellä. Pitäähän se tietysti ajaa sinne moottorin rattaallekin. Onnea asennukseen 



Re: sähkökattoluukku ja muita ongelmia
Siellähän se. Mulla oli sama ongelma ja syynä oli anturista irronnut johto. Laitoin johdon kiinni ja mittari lähti pelaamaan. Kannattaa tsekata ennen kuin hommaa uuden anturin.Mikke.K kirjoitti:sit öljynpainemittarin anturi onks se tuolla suodatin jalassa vai ,
ja auto on 250D -85 kun mittari menee pohjaan heti kun virran pistää päälle
ei taida olla oikein kunnossa.
Heitetäänpä pari jatkokyssäriä...
Kuinka tiukka muilla on pyöritellä se muovinen hätävaramutteri siellä luukun moottorin kupeessa? Itse halkaisin sen viime kesänä, kun liikuttelin luukkua sitä apuna käyttäen.
Luukun säätökään ei onnistunut. On aivan sama työntääkö katkaisijaa ylös vai eteen tahi vetääkö taakse vai alas eli luukku ei pysähdy "lepoasentoon". Joku katkaisija siellä takana napsahtelee, kun luukkua ajaa edestakaisin mutta jos yrittää säätää luukun saada niin, että se pysähtyisi kattotasoon, joku paikka narahtaa ja sitten se ollaan taas takaisin alkusäädöissä. Joku paikka siis luistaa tai joku toinen paikka on liian jäykkä.
Tässä olen miettinyt, olisiko vaijerin rasvauksesta apua ja voisiko sen tehdä sitä irrottamatta. Samalla voisi katsoa, onko moottorin päässä kaikki hampaat tallessa. Luulisi olevan, kun luukku kuitenkin liikkuu eestaas ja ylösalas.
No, se on kuitenkin ensi kesän juttuja, kun ilmat lämpenee sen verran, että kattoluukkua taas uskaltaa raottaa.
Joutavaa tajunnanvirtaa illan elokuvaa odotellessa tuotti:
Risto
Kuinka tiukka muilla on pyöritellä se muovinen hätävaramutteri siellä luukun moottorin kupeessa? Itse halkaisin sen viime kesänä, kun liikuttelin luukkua sitä apuna käyttäen.

Luukun säätökään ei onnistunut. On aivan sama työntääkö katkaisijaa ylös vai eteen tahi vetääkö taakse vai alas eli luukku ei pysähdy "lepoasentoon". Joku katkaisija siellä takana napsahtelee, kun luukkua ajaa edestakaisin mutta jos yrittää säätää luukun saada niin, että se pysähtyisi kattotasoon, joku paikka narahtaa ja sitten se ollaan taas takaisin alkusäädöissä. Joku paikka siis luistaa tai joku toinen paikka on liian jäykkä.
Tässä olen miettinyt, olisiko vaijerin rasvauksesta apua ja voisiko sen tehdä sitä irrottamatta. Samalla voisi katsoa, onko moottorin päässä kaikki hampaat tallessa. Luulisi olevan, kun luukku kuitenkin liikkuu eestaas ja ylösalas.
No, se on kuitenkin ensi kesän juttuja, kun ilmat lämpenee sen verran, että kattoluukkua taas uskaltaa raottaa.
Joutavaa tajunnanvirtaa illan elokuvaa odotellessa tuotti:
Risto
E500 – 211.070
Kattoluukun vaijeri kannattaa rasvata säännöllisesti, helppo homma, pyydät kaverin ajamaan luukun auki, ja itse olet kontissa, etsit se vaijerin pään sieltä moottorilta, ja tähtäät sinne aseöljy sumuttimella kun luukku ajetaan auki, ja sitten vielä kiinni, vaijeri juoksee siinä hienosti näkösällä ja on rasvattavissa koko mitaltaan.
Vaijeria ei pysty tekemään itse, siinä on kierteet moottorin päässä. Ei maksa mahottomia uusikaan jos nyt en ihan leppään muista. Irrotuksesta horisin jo aiemmassa osiossa, se on M6:lla kiinni luukussa ja irrotus on aika hankalaa ja luukun verhoilulärpäkkeiden päälle käypää irroittamatta kattoverhoilua. Ainakin jos on samanlainen Webaston tekemä avanto kuin meikäläisellä. Ps. Pese näpit 20.sek välein kun touhuat sen räppänän kanssa, on muuten kattoverhoilu näkönen
.

Tuu taas kahtoon mallia
Täällä on w140 ässä juuri kattoluukku rempassa. Rakenne samanlainen.
Mulla on muuten ehjä 124:n vaijeri ja moottorikin nurkissa.
Ässään uusi vaijeri maksaa vehossa n.80€....
Nätti homma korjata: pilareiden verhoilut pois, kattoverhous+panelit pois, ja sitten vielä koko luukku pöydälle niin saapi kunnolla korjata/ pestä ja rasvata. Päivän työ. Sitten kun vielä autossa joka matkustajalla himmentyvät meikkipeilit yms. pientä sähköhilua
Sukkasillaan ja aluhousuissa saa melkein työskennellä, ettei sotke paikkoja. Onneksi mustaa nahkaa sisällä.

Täällä on w140 ässä juuri kattoluukku rempassa. Rakenne samanlainen.
Mulla on muuten ehjä 124:n vaijeri ja moottorikin nurkissa.
Ässään uusi vaijeri maksaa vehossa n.80€....
Nätti homma korjata: pilareiden verhoilut pois, kattoverhous+panelit pois, ja sitten vielä koko luukku pöydälle niin saapi kunnolla korjata/ pestä ja rasvata. Päivän työ. Sitten kun vielä autossa joka matkustajalla himmentyvät meikkipeilit yms. pientä sähköhilua

Joku mersupurkaamo??
Roistolle ja kaikille muillekin tiedoksi: se muovinen mutteri sillä moottorin kupeessa ei ole mekaaniseen käyttöön. Sillä juuri säädetään se perusasento sille luukulle, että se tietää rajansa. Siksi se luukku ei tiedä enää millojn pysähtyä.
Toinen namiska on sitten moottorin pyörityksen, mutta se ei ole muovia.
On muuten ihana homma saada toimimaan tuo luukku
Pura..... kasaa...pura.... Ja aina vetää kieroon!!
Toinen namiska on sitten moottorin pyörityksen, mutta se ei ole muovia.
On muuten ihana homma saada toimimaan tuo luukku

Joku mersupurkaamo??
joo vähän sitä katselin ja ajattelin et korjataanpas sit kesällä kun sitä
voi käyttääkin kun tuntui olevan vähän kovempi homma .
ja tuo tallipaikkakin on aikas varattu et kesällä sit.
voi käyttääkin kun tuntui olevan vähän kovempi homma .
ja tuo tallipaikkakin on aikas varattu et kesällä sit.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
En minä sitä säätönappia yrittänyt avaimella pyörittää vaan juuri sitä toista, johon menee rataspultin avain ja kyllä tuokin oli muovia. Alla kuva.Aki P kirjoitti:Roistolle ja kaikille muillekin tiedoksi: se muovinen mutteri sillä moottorin kupeessa ei ole mekaaniseen käyttöön. Sillä juuri säädetään se perusasento sille luukulle, että se tietää rajansa. Siksi se luukku ei tiedä enää millojn pysähtyä.

t.
Risto
E500 – 211.070
Kyllä se tuolla muovirattaalla tosiaan pyöritetään. Se mutteri johon tuo muovi vastaan on tarkoitettu moottorin "kytkimen" säätöön. Sillä voi säätää milloin moottori alkaa luistamaan eikä riko paikkoja jos joku jumittaa. Tuolla muovilla se sitten lukitaan ja muovin keskellä oleva hahlo pyörittää itse moottoria. Olipas epäselvästi sanottu, mutta ässän luukku toimii....
Siitä toisesta mutikasta säädetään luukun "rajat", että saadaan toimimaan kaikilla asennoilla oikein.
Siitä toisesta mutikasta säädetään luukun "rajat", että saadaan toimimaan kaikilla asennoilla oikein.
Joku mersupurkaamo??
Jees. Tuommoisen käsityksen minäkin sain. Näyttää tuo muovinen "moottorinpyöritysmutteri" siirtävän voimansa lähinnä sille akselille eikä sille akselilla olevalle mutterille, jolla se kitkakytkimen kireys säädetään. Eli jos tuo muovimutteri on rikki tai hukassa, ei kannattane alkaa pyörittää moottoria siitä mutterista vaan akselista (tai mieluiten hommata uusi muovinen mutteri). Äh – tulipa taas semmoista tajunnanvirtaa. Pitänee hommata itselläkin uusi mutteri kesäksi. Pitää vielä joskus kokeilla, jos sen luukun saisi toimimaan niinkuin ingeniöörit ovat sen suunnitelleet.Aki P kirjoitti:Kyllä se tuolla muovirattaalla tosiaan pyöritetään. Se mutteri johon tuo muovi vastaan on tarkoitettu moottorin "kytkimen" säätöön. Sillä voi säätää milloin moottori alkaa luistamaan eikä riko paikkoja jos joku jumittaa. Tuolla muovilla se sitten lukitaan ja muovin keskellä oleva hahlo pyörittää itse moottoria. Olipas epäselvästi sanottu, mutta ässän luukku toimii....

OT: Webaston moottori näyttää omassakin olevan.
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: sähkökattoluukku ja muita ongelmia
W201 1991 sähkökattoluukku teki tiltin. Auto sammui kun luukkua sulki. Nyt vain moottori vaikeasti vikisee kun sitä kytkimestä ohjaa. Ei pyöri yhtään. 17mm mutterista kääntämällä luukun voi sulkea ja avata melko kevyesti. Mikä hajosi?
W213 220d +W242 electric drive
Re: sähkökattoluukku ja muita ongelmia
Toisella moottorilla kokeilin siten että moottori olisi pyörinyt tyhjää. Sama ininä eikä moottori pyöri. Toinen käytetty moottori on kokonaisuus jossa rele paikallaan. Rele ainakin äänen tuntuisi päästävän. Kytkin ilmeisesti rikki. Yritin avata sen mutta onnistuin särkemään
. Täytyy tilailla jostain toinen kytkin tilttiluukulle ja kokeilla sitten.

W213 220d +W242 electric drive