kokemuksia w210 220D:stä ja sen piristämisestä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

kokemuksia w210 220D:stä ja sen piristämisestä

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

"Yks tuttu" :-) on ostamassa -96 väytystä 220D koneella jolla ajettu 360 tkm.
Onko kellään kokemuksia paljonko tuolla koneella ajaa??

Tuo ei varmaan oo mikään raketti vakiona,
mutta suunnitteilla ois laittaa turbo siihen..???

Vai onko järkeä noin paljon ajettua alkaa turbottaan..??

JOs ja kun tuon hankkii niin pakosarja ja turbo ym. vermeet ois hakusessa.
mitään superia ei oo tarkotus tehdä vaan 130-150 ona maksimi tehot!!!!


Kimmo
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18106
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kone on aika kestävä.

Kun autoa ei ole vielä hankittu, kannattaa jo tässä vaiheessa alkaa katsella isompikoneista joka sellaisenaan täyttää tarpeet kulun osalta - tai voihan turbodieseliä / CDI:tä virittääkin.

220 D turbottaminen ei kannata (mielipide).

Edit: Paljonko kalliimpi mahtaisi olla esim. tuo

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
wiimax.fi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Oli "maailmaa nähnyt" k.o. väyrynen....
....eikä todellakaan sellaisessa kunnossa että olisi kannattanut "yhen tutun" ostaa...!!!
(ainakaan sillä hintaa)

Nyt ois kiikarissa -99 200 cdi

Siitä saa lastulla lähes samat tehot kun 300TDT:ssä vakiona....
;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
VH
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 20.01.2005 18:16
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja VH »

Sama kysymys kaverin puolesta, kun ei ite pääse nettiin surffaamaan.

Lisätehoa W210 2.2 CDI koneeseen ( lastuttamalla ) . Vuosimalli 2001
Ketkä mahtaa tehdä niitä noihin uudempiin Mersun dieseihin? Tiedossani on HM Osatuonti Turussa ( PSI ohjelmat ). Ilmeisesti myös Karala, sekä Doc-Power joihinkin malleihin?

Minkälainen on alkuperäinen putki, onko tarpeeksi hengittävä?
Onko jotakin huomioon otettavaa tuon auton lastuttamisessa.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!!

Tuolta aattelin hankkia omaan autoon keväällä LASTUN
(kun nuo "tuuninkiboksit" ei oikeen innosta)
http://www.powerflash.fi/

-> HS-ELEKTRONIK
-> MERCEDES-BENZ

suora linkki MB:n malleihin

http://www.powerflash.fi/chiptuning/aut ... des-e.html

~KImmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kysykää nyt hyvät ihmiset siltä Karalalta sitä lastutusta, niin ainakin itse tekisin sen perusteella mitä kyseisen herran ammattitaidosta / työskentytavoista olen juttua kuullut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
savijo-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 07.01.2005 19:23
Paikkakunta: Toijala

Re: kokemuksia w210 220D:stä ja sen piristämisestä

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

KOS kirjoitti:HEP!!

"Yks tuttu" :-) on ostamassa -96 väytystä 220D koneella jolla ajettu 360 tkm.
Onko kellään kokemuksia paljonko tuolla koneella ajaa??

Kimmo
Tos pihassa on 220D koneella varustettu C ajettu nyt 570tkm ja hyvin toimii.
Vaihdelaatikko (manual) sylkäs öljyt stefan kautta pihalle n.500tkm kohdalla ja kaikki vaihteet hävis(aika rysäys) perä vaihdettiin vähän sen jälkeen kun alko ujeltaan. moottorissa ei oo valittamista käy edelleen todella nätisti!
Vastaa Viestiin