124 tomaatti?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Terppa2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.10.2004 21:30
Paikkakunta: Turku

124 tomaatti?

Viesti Kirjoittaja Terppa2 »

moikka! kuuluuko muuten vanhemmassa automaattilaatikossa se ykkösvaihe mennä päälle? auto on 230e vm86 ja en ole vielä vaijeria säätänyt mutta ainoa ero on s kun on päällä ni vaihtaa vähän myöhemmin mutta kakkosella lähtee molemmilla asennoilla ja se vielä että auto vaihtaa 4selle jo alta neljänkympin ja ilmeisesti vaijerin kiristys tapahtuu laatikon päästä kiitoksia etukäteen
Avatar
savijo-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 07.01.2005 19:23
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Koitahan lähteä reilummalla kaasulla liikkeelle ni pitäis lähtee ykkösellä. Oma ainakin lähtee kakkosella jos lähtee pintakaasulla ja kun lähtee esim. puolella kaasulla niin ykkösellä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 124 tomaatti?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Terppa2 kirjoitti:moikka! kuuluuko muuten vanhemmassa automaattilaatikossa se ykkösvaihe mennä päälle? auto on 230e vm86 ja en ole vielä vaijeria säätänyt mutta ainoa ero on s kun on päällä ni vaihtaa vähän myöhemmin mutta kakkosella lähtee molemmilla asennoilla ja se vielä että auto vaihtaa 4selle jo alta neljänkympin ja ilmeisesti vaijerin kiristys tapahtuu laatikon päästä kiitoksia etukäteen
juu sen kuuluu lähteä kakkosella normaalisti mutta kuten jo edellinen mainitsi niin reilummalla kaasulla lähtee ykkösellä... sillä vaijerin säädöllä saa muutettua vaihto kohtia. kiristäminen nostaa vaihtokohtia korkeammille kierroksille ja löysääminen vastaavasti matalammille kierroksille.. vaijeria säädetään konehuoneen päästä.
Terppa2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.10.2004 21:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Terppa2 »

Moro! säätelin sitä vaijeria mutta ei sillä ollu vaikutusta siihen e asentoon muuta kun että se pitkitti ainoastaan 3-4:s väliä eli oli aika huudatusta ja sitten s asennossa oli sellainen että kun painoi kaasun puoleen ni heitti aina pienempää vaihdetta (ihan kuin kd) ja kaasua kun päästi ni heitti isommalle (aika nytkäys) onko olemassa mitää nyrkki sääntöä milloin olis säätö kohdallaan? (ennen säätöä ei saanut vaihdettua pienemälle muuta kuin kaasu aivan pohjassa)
Vastaa Viestiin