Virtalukosta aina vaan...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Virtalukosta aina vaan...

Viesti Kirjoittaja penax »

Moikka taas, pitkästä aikaa.

On vierähtänyt muutama kuukausi etten ole ehtinyt palstaa juurikaan edes selaamaan, saati sitten osallistumaan kirjoitteluun.

Mersun virtalukosta on ollut juttua monessakin threadissa, mutta avaanpa taas uuden.

Emäntä soitteli eilen illalla R-kiskan pihasta ja valitteli että virta-avain ei suostu menemään sille kuuluvaan koloon siellä ratin juuressa.
No, minä Passatilla paikalle mutta eihän minusta mitään apua ollut, siinäkään asiassa :D . Sain tosin avaimen paikalleen, mutta eihän se sitten kääntynyt mihinkään.

Pidin toki pienen puhuttelun jonka yhteydessä kerroin hänelle, mitä mersuforumilla isot pojat ovat kirjoitelleet. Eli että kun virtalukko alkaa kiukutella niin silloin ei avainta saa missään tapauksessa ottaa pois.
Johon emo vastineessan totesi, että olisit kuule kertonut pikkusen aikaisemmin. Oli kuulemma temppuillut jo viikon päivät.

No, pirssi hinausautolla (kaskossa omavastuuton autopalveluvakuutus) TI-pajalle ja tänään sitten taistelin lukkopesän irti.

Runsaaseen kikkavalikoimaan voisi lisätä vielä tämän, jonka avulla homma onnistui. Ruiskutin nimittäin avaimenreikään ensin jarrusprayta ja sen jälkeen paineilmaa perään. Pari, kolme kertaa kun toisti operaation niin kas kummaa, avain pyörähti riittävästi.

Olen taas ensi viikon reissussa joten tein vaimolle tilapäisavaimen. Tässä kohtaa tullaankin sitten varsinaiseen asiaan jonka tiimoilta tätä lorua kirjoittelen.

Mitä kautta porukat nykyään laittavat kuvia nettiin? Olisi nimittäin oikein valokuva "avaimesta" :D . Voisin laittaa toistenkin naurettaviksi.

Maanantaina pitäis käydä Treen Motonetista kyselemässä lukkopesää + avainta. Näyttäisi olevan 35,50 €. Ei kuulosta ollenkaan pahalta.

Tällaista jorinaa tällä kertaa muiden iloksi :wink: .
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Roisto
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Photobucketin kautta olen itse laittanut kuvia jakoon.

t.
Risto
E500 – 211.070
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kuva

Tässä kuva. Toivottavasti linkkaus onnistui.

Huomaa meissekärki :D .
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87

Roisto
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Roisto »

:lol:

Ei ainakaan huku tuommoinen avain – jos tippuu järveenkin, niin kelluu. :D

t.
Risto
E500 – 211.070
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja veppe »

Roisto kirjoitti::lol:

Ei ainakaan huku tuommoinen avain – jos tippuu järveenkin, niin kelluu. :D

t.
Risto
Joo, mut jos tippuu järveen, niin paisuu, eikä mahdu enää paikalleen. Eli tarvii joko odotella kuivumista tai sitten veistellä hiukan :wink:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Motonet joutui nyt boikottiin!!!

Olen Tampereen puolessa tämän viikon ja soittelin aamusella paikalliseen Motonettiin virtalukosta. Mulle vastattiin, että ei ole hyllyssä eikä saa kuin tilaamalla.
Totesin toki saman jo netistä, mutta ajattelin että kun kerran Salon myymälässä on, niin eiköhän sitä saisi sieltä viikon aikana Tampereelle.

Ihmettelin suuresti kun kuulin, että heille tulee tavaraa vain Turusta ja kun ei kerran sielläkään ole hyllyssä niin pitää sitten tilata Saksasta. Siis vaikka tilaisin postitse (rahti min. 9 €) niin en saisi sitä sieltä Salosta vaan joutuisin odottamaan ensin viikon Saksasta Turkuun ja sitten vielä pari päivää meille Kyrööhin.

Että tällaista asiakaspalvelua Motonetissa. Tuli mieleen, että jos olisin kys. firman pomo niin hommaisin asiakkaalle tavaraa vaikka kiven alta että saisin pidettyä asiakkaan tyytyväisenä. Nimittäin edelleen on voimassa se vanha sananlasku "Hyvä kello kauas kuuluu, paha paljon kauemmaksi."

Minun puolestani saa Motonetti olla tästedes ihan rauhassa.

Tästäkin varmaan joku älähtää, mutta se sallittakoon. Voihan siellä joku joskus saada oikein palveluakin.

PS. Kiitokset KL:n pojille, saitte tyytyväisen asiakkaan, ainakin tällä kertaa. Pitäkääpä palvelutaso vähintään ennallaan!
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08

Exät:

RH
Mersumies
Mersumies

Re: Motonet joutui nyt boikottiin!!!

Viesti Kirjoittaja RH »

penax kirjoitti:Olen Tampereen puolessa tämän viikon ja soittelin aamusella paikalliseen Motonettiin virtalukosta. Mulle vastattiin, että ei ole hyllyssä eikä saa kuin tilaamalla.
Motonetin virtalukosta yleensä, eli hinta vastaa sitten laatua. Nimittäin olen itse uusinut molempiin meillä oleviin 124:iin virtalukot viime vuonna. Toiseen tilattiin vehosta alkup. avaimella oleva satsi ja toinen ostettiin Motonetista. Jos on hintaero nelinkertainen, niin kyllä sen huomaa sitten käytössäkin. Se halpa Motonetin lukko toimii ihan ok myös, mutta jotenkin ote ja tuntuma on valmiiksi hiukan kuluneen oloinen, eli ei ole niin jämpti ja pehmeä kiertymään, vaan on ikäänkuin hieman valmiiksi väljän oloinen. Katotaan nyt, miten kauan kestää. :roll:
Vastaa Viestiin