Kevättä rinnassa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Kevättä rinnassa!

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Varma kevään merkki on tää auto kuume.5:es vuosi lähti käyntiin w201 200d:llä ja varmoissa merkeissä. :) Sama väyrys vimma taas pamahti kuin vuosi sitten..220d ois jälleen tyrkyllä.Mutku se pumppu!! Suuri tekijä kaupan syntymiseen.Montako lucasta kymmenestä on rempattu?? :?: km lukema, mikä tiivisteet saa hajoamaan?? Onko kellään "ehjiä"kokemuksia luucaksesta. :cry:
Pirssi w210
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Tiedossa on tapaus, missä kesti 450tkm alkuperäinen pumppu. Osasta alkanut vuotamaan jo alle 200tkm. Yksilötapaus. Ei kestä kuulemma seisottaa autoa käyttämättä viikkokausia. Tiivisteet kuivahtaa ja alkaa vuotamaan.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Pumppu kestää keskimäärin noin 250 tkm. Sellainen kuva minulle on niiden kestosta muodostunut. Osa leviää alle 200 tkm ja osa tosiaan kestää reilusti pidempään.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
ppj50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 13.11.2003 19:35

Viesti Kirjoittaja ppj50 »

370000km:n jälkeen vaihtopumppu. Aivan riittävästi kesti,
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

ppj50 kirjoitti:370000km:n jälkeen vaihtopumppu. Aivan riittävästi kesti,
Melko lyhytikäinen, jos verrataan mitä Boschin rivipumput 124:sessa kestää. Entisajan diesel( 1.6) volkkareissakin Boschin jakajapumppu kesti vähintään kahden koneen iän. Volkkarillahan pääsi alkuperäiskoneella about 500...550 tkm ja kansi poksahti halki. Rempan jälkeen alkuperäisellä pumulla sai ajaa vielä koneen loppuun.

Poikkeustapauksiakin on tietenkin ollut.
Vastaa Viestiin