Varma kevään merkki on tää auto kuume.5:es vuosi lähti käyntiin w201 200d:llä ja varmoissa merkeissä. Sama väyrys vimma taas pamahti kuin vuosi sitten..220d ois jälleen tyrkyllä.Mutku se pumppu!! Suuri tekijä kaupan syntymiseen.Montako lucasta kymmenestä on rempattu?? km lukema, mikä tiivisteet saa hajoamaan?? Onko kellään "ehjiä"kokemuksia luucaksesta.
Tiedossa on tapaus, missä kesti 450tkm alkuperäinen pumppu. Osasta alkanut vuotamaan jo alle 200tkm. Yksilötapaus. Ei kestä kuulemma seisottaa autoa käyttämättä viikkokausia. Tiivisteet kuivahtaa ja alkaa vuotamaan.
Pumppu kestää keskimäärin noin 250 tkm. Sellainen kuva minulle on niiden kestosta muodostunut. Osa leviää alle 200 tkm ja osa tosiaan kestää reilusti pidempään.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
ppj50 kirjoitti:370000km:n jälkeen vaihtopumppu. Aivan riittävästi kesti,
Melko lyhytikäinen, jos verrataan mitä Boschin rivipumput 124:sessa kestää. Entisajan diesel( 1.6) volkkareissakin Boschin jakajapumppu kesti vähintään kahden koneen iän. Volkkarillahan pääsi alkuperäiskoneella about 500...550 tkm ja kansi poksahti halki. Rempan jälkeen alkuperäisellä pumulla sai ajaa vielä koneen loppuun.