2.5 turboksi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

2.5 turboksi

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

ajattelinpas tässä vähän kysellä tuosta nyt vihdoinkin alkavasta
projektista, eli 2.5 vapari dieselin turbotus.
kun löytyi -85 vuotinen niin ei ole päästöjen kans probleemia(toivottavasti).
riittääköhän tuo k26 turbo vai pitäiskö laittaa heti kerralla jokin isompi.
tämä nyt näin aluksi
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuu kahtoon mallia jos tuon kokoista turpua suunnittelet. Se on ihan hyvä käyttöturbo alle 200hp tehoille. Mutta ei kärsi hullutella.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Riippuu tietysti ihan niistä tehotavoitteista että onko turpo sopiva, mutta koska vaparia rupeet turpottaan nii oletan että sieltä on haettavisa semmonen sopiva tehonlisäys :?:
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

joo voishan sitä tulla ens viikolla vilkaseen töitten jälkeen ,
mistähän sut tavoittaa.
ja kyl näin alkuun sellainen maltillinen tehonlisäys .
et sais kuitenkin tuo kone pysyä nipussa jonnin aikaa .
mut nyt se on kuitenkin helpompaa kun sai tuon -88 bensan
vaihdettua -85 2.5D:hen, niin on päästöistäkin helpompi saada meneen
läpi .
vaikka kumma yhtälö auto vanheni kilometrejä jonnin verran enempi.
et eiks sitä (normaalit) vaihda yleensä uudempaan, mut laadusta
ei tingitä mersu se olla pitää.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mullaki oli -90 corolla ennen. Samoista syistä vaihtu -87:n
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

laitetaan nuo kuvat jolla oli myynnissä nettiautossa ,
ei paha mut nuo kynsikupit ja kaaret kyl lähtee.
mut lähtökohtana turbottelulle peltien puolesta
ei kovin toivoton.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=189150
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sehän on varsin siistin näkönen -85:ksi.

Kyllähän tuohon turbo sopii 8)
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

laita vaikka yv:llä numero tai paikka mistä vois tavoittaa
jos tulisin katsoon tuota sun mercedestä
vaikka ens viikollla
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

minkäs kokoista putkistoa on käytetty noissa kun ei löytynyt haulla ,
ajattelin jotain 3-3,5 tuumasta yhdellä vaimentajalla olisko sopeva.
kun tuo projekti alkaa pikku hiljaa etenemään vaikka eihän täs jäniksen
selässä olla .
mites cooleri valmis vai mittatilaus työnä teetetty
vois varmaan laittaa heti kunnollisen niin ei ainakaan olisi siitä kiinni .
ja tarkoituksena olisi iskeä palikat tuos kesän korvalla niin eipähän tarvi
harmitella pitoongelmista.
ai niin mites noi jarrut meneekö turbo dieselin (300) jarrut heittämällä
vai ja tarviiko muuta kuin satulat niin ja levyt ja palat tietysti .
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kakspuolikas putki riittää mainiosti sinne 300 hv hujakoille.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1612
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mikke.K kirjoitti:minkäs kokoista putkistoa on käytetty noissa kun ei löytynyt haulla ,
ajattelin jotain 3-3,5 tuumasta yhdellä vaimentajalla olisko sopeva.
kun tuo projekti alkaa pikku hiljaa etenemään vaikka eihän täs jäniksen
selässä olla .
mites cooleri valmis vai mittatilaus työnä teetetty
vois varmaan laittaa heti kunnollisen niin ei ainakaan olisi siitä kiinni .
ja tarkoituksena olisi iskeä palikat tuos kesän korvalla niin eipähän tarvi
harmitella pitoongelmista.
ai niin mites noi jarrut meneekö turbo dieselin (300) jarrut heittämällä
vai ja tarviiko muuta kuin satulat niin ja levyt ja palat tietysti .
2,5 tuumaisen luulisi riittävän ja on mukavampi sovitellakin auton alle.

Etujarrusatulat joudut vaihtamaan jäähdytetyille levyille sopiviksi. Menee ihan heittämällä paikoilleen. Kannattaa kysyä purkamoilta noita, uudemmissa 230 bensamersuissa on jo jäähdytetyt levyt joten luulisi löytyvän helposti ja suht edullisesti. Itse maksoin satuloista 80e.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Tee vaan heti kerralla se putki kunnon kokosesta(eli 3 tuumaa tai yli),
nii ei tarvi sitte myöhemmin harmistella ja yks iso vaimennin nii hyvä tulee :wink:

Joo, kuulerit on teetetty raatikaisella.
Vastaa Viestiin