Sammumisongelma
-
- Sisäänajossa
Sammumisongelma
Olen seurannut mersupalstoja, ja todennut että yllättävän monella mb:n omistajalla on probleemia sammumisen kanssa. Tässä pari vinkkiä:
Autosi on tod näk diesel, eli;
1) tarkasta pellin alta alipainekellon toiminta
2) jos mesessäsi on originaali keskuslukitus - olet kusessa! Järjestelmä toimii alipaineella, joten letkua on auton sisällä n.10 km, eli vian paikantaminen vaatii paineilmamittauslaitteita! Vuoto voi olla missä tahansa keskuslukituksen piiriin kuuluvassa osassa (esim. polttoainetankki, ajovalojen korkeussäätö). Normaalisti ovissa olevat jakajat rikkoutuvat ensin, joten sieltä ensin etsimään.
Komponentit eivät ole kalliita(n. 25e/ovi), mutta vian määritys vie usein aikaa.
Itselläni on 123, johon olen joutunut vaihtamaan joka oveen keskuslukituksen laitteet peräjälkeen - sammumisongelman vuoksi! No, nyt ne on kunnossa - huh! Aluksi olin ihmeissäni, kun en tiennyt tota alipainejuttua. Ottakaa opiksi tastä jutusta, älkäkää olko yhtä tyhmiä kuin allekirjoittanut. [/b]
Autosi on tod näk diesel, eli;
1) tarkasta pellin alta alipainekellon toiminta
2) jos mesessäsi on originaali keskuslukitus - olet kusessa! Järjestelmä toimii alipaineella, joten letkua on auton sisällä n.10 km, eli vian paikantaminen vaatii paineilmamittauslaitteita! Vuoto voi olla missä tahansa keskuslukituksen piiriin kuuluvassa osassa (esim. polttoainetankki, ajovalojen korkeussäätö). Normaalisti ovissa olevat jakajat rikkoutuvat ensin, joten sieltä ensin etsimään.
Komponentit eivät ole kalliita(n. 25e/ovi), mutta vian määritys vie usein aikaa.
Itselläni on 123, johon olen joutunut vaihtamaan joka oveen keskuslukituksen laitteet peräjälkeen - sammumisongelman vuoksi! No, nyt ne on kunnossa - huh! Aluksi olin ihmeissäni, kun en tiennyt tota alipainejuttua. Ottakaa opiksi tastä jutusta, älkäkää olko yhtä tyhmiä kuin allekirjoittanut. [/b]
-
- Sisäänajossa
Alipaineesta vielä...
Se mitä äskettäin kirjotin sammumisongelmista, on vain minun kokemukseni kolmesta mb:stä, voipi olla että uudemmissa malleissa on uudet murheet - lienee jo vehon takuujuttuja.Jussi T.
-
- Sisäänajossa
sammuminen
minä vielä!
unohdin kertoa niille, jotka tuskailevat sammumiesen kanssa, että kaikki liitokset sijaitsevat apparin jalkatilassa - maton alla!!" (eikun repimään)
unohdin kertoa niille, jotka tuskailevat sammumiesen kanssa, että kaikki liitokset sijaitsevat apparin jalkatilassa - maton alla!!" (eikun repimään)
Ja lopuksi koskee diesel-moottorista mallia tuo sammuminen
tai sammumattomuus!
Ps.Toki bensa mallissa omat ongelmat!
tai sammumattomuus!
Ps.Toki bensa mallissa omat ongelmat!
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Jep, keskuslukko ja ortopedi penkki saa alipaineen sähköllä toimivalta alipaine / paine pumpulta. Sammutus (diesel), ajovalojen korkeudensäätö jne. otetaan pensa vehkeissä imusarjan alipaineesta, ja dieseleissä moottorin pyörittämästä alipainepumpusta.Esko R kirjoitti:Eikös w124:ssa keskuslukitus tuota alipaineensa omalla moottorilla?
Jussitarpilan vinkki ei koske kohdan 2 osalta 124 ja 201 korimalleja, niissä sammutus ja keskuslukko ovat tosiaan eri järjestelmässä.
Ajovalojen korkeussäädössä vika voi kyllä olla, jos auto ei sammu.
Näitä sammumisongelmia kysellään useinkin, vaan nytpä kerettiin vastata ennenkuin kukaan kysyi.
Edistystä.
(Pitääpä muistaa syksyllä ensimmäisenä pakkasaamuna kirjoittaa selostus lohkolämmittimen asennuksesta.)
Ajovalojen korkeussäädössä vika voi kyllä olla, jos auto ei sammu.
Näitä sammumisongelmia kysellään useinkin, vaan nytpä kerettiin vastata ennenkuin kukaan kysyi.
Edistystä.

(Pitääpä muistaa syksyllä ensimmäisenä pakkasaamuna kirjoittaa selostus lohkolämmittimen asennuksesta.)
wiimax.fi
niin että jos haluaa tehdä homman helpoksi eikä halua purkaa sitä sisältä kokonaan niin tukkii sen sisälle tulevan alipaineputken (mikäli vuoto on siellä sisällä) niin mun auto ainaki alko sammumaan mutta keskuslukitus ei toimi...
Ei ole väliä minkä auton omistaa. Kunhan se on Mersu.
C 200D -94
HD sportster -05 883
C 200D -94
HD sportster -05 883
Re: Sammumisongelma
Siis tarkoittako tuo, että mersumies sammuu muita helpommin, vai sitä ettei mersumies sammu millään??!jussitarpila kirjoitti:Olen seurannut mersupalstoja, ja todennut että yllättävän monella mb:n omistajalla on probleemia sammumisen kanssa. [/b]

Anteeksi turha offtopic, mutta oli ihan pakko, kun alkoi niin paljon naurattamaan kun tuon alun luin!