Käyttöpelinä tuollainen W124 turbodiesel OM603.960 moottorilla ja 722.3 askilla. Tullut ajeltua sellainen reilu 85 tkm minun omistuksen aikana. Kilsoja alla nyt noin 585 tuhatta. Muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin öljyt vaihtaa ja sen kuin päästellyt menemään
Oman kokemuksen mukaan väittäisin, että esim. 722.3 on yksi parhaimmista automaattilaatikoista. Halpa öljynvaihto, laatikon mekaanisuus, monipuoliset säätömahdollisuudet ja varaosien hyvä saatavuus. Plussia on paljon.
Tietenkin pakkasella hieman kankeanpuoleinen. Lähinnä tympein ominaisuus taitanee olla se, että kun kovemmmalla pakkasella lähtee liikenteeseen, pykäliä joutuu ikään kuin "houkuttelemaan". Sehän nyt on ihan sikamaisen typerää, että kylmää moottoria huudattaa pöljyyksissään.
Moottorin lämpöviisari kun rupeaa nousemaan, niin pykälät sieltä pikkuhiljaa löytyy. Monesti tulee rauhaksiin ajeltua se muutama korttelinväli pikkukierroksilla kakkospykälällä. Sitten kun loovaöljyt lämpeää, löytyy sieltä ne 3 ja 4 pykälätkin
Tästähän on jonkun verran ollut juttua, että vanhemmat Mersun laatikot "kierrättää" konetta kylmänä, että pykälät löytyy. Toki tämä vaivaa vain kovemmalla pakkasella.
Pakkimännän tiivisteet: tästä aiheesta en ihan hirveästi löytänyt keskustelua
Ilmeisesti olisi paras, jos autolla lähtee pakkasella liikenteeseen, lähdettäisiin mielummin eteenpäin, kuin pakilla. Itse toki on tullu annettua koneen käydä muutama minuutti ja aina tullut annettua pakin kytkeytyä rauhassa silmään. Monesti tullut liputeltua pakilla pihasta ihan tyhjäkäynnillä, juurikin siinä toivossa että ei nuo pakkimännän tiivisteet korkkaisi
Itse kyllä tykkään 722.3 askista valtavasti. Pakkokolmonen on mukava ohitustilanteessa, kickdownilla lähdetään vähän turhankin rivakkaasti
Todella mukava etenkin kaupungissa ja myös matka-ajossa.
Jostakin olin lukevinani, että näissä olisi kaksi öljypumppua
Mutta onko näissä ihan hirveästi mitään, mihin olisi syytä varautua? Onko lähinnä vaan jotain stefojen vaihtoa öljyvuodon takia?
Joku 722.6 sinällään hirvittää, kun niin paljon sähköä sotkettu laatikkoon