S210 220cdi ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MeesuRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa

S210 220cdi ongelmia

Viesti Kirjoittaja MeesuRacing »

Morjens! Koska olen varma että tällä foorumilla on minua paljon viisaampaa väkeä, niin tulinkin tänne kysymään apua. Väyrysen vaihdelaatikko ja moottori toimivat mielestäni kummallisesti. Olen huomannut autossa seuraavia ongelmia:

Kovassa kiihdytyksessä vaihdelaatikko "heittää vapaalle". Eli siis kun painaa kaasun pohjaan ja kun laatikko olisi vaihtamassa toiselle vaihteelle, niin laatikko vaihtaakin vapaalle ja pian sen jälkeen töksäyttää kakkosen silmään. Muutenkin vaihdelaatikko toimii oudosti. Nykii ja nypyttää tavallisessa ajossa.

Toinen vika on se että EPC-valo syttyy sen jälkeen kun autolla on ajettu noin 10m. Kiihdytyksessä saattaa myös mennä vikatilaan ja paikallaan kaasutellessa ensimmäisen kaasunpainalluksen jälkeen tapahtuu "jotain" ja toisella kaasunpainalluksella ottaa hitaasti kierroksia.

En ole varma, että mitkä asiat väykyssä ovat vialla. Korkeapainepumppua olen epäillyt yhdeksi vian aiheuttajaksi, mutta en ole varma. Apua ja neuvoja otetaan vastaan. Kiitos jo etukäteen.
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: S210 220cdi ongelmia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Koskas on laatikkoöljyt vaihdettu, tai edes pinnankorkeus tarkistettu? Tai katsottu että laatikon ohjaimessa ja/tai pistokkeessa ei ole öljyä. EPC:n syttymiseen vinkkiä antaa kun lukee vikakoodit, kuullostaa ahtopaineongelmalta, vuoto, anturi, turbon ohjain...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MeesuRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa

En osaa sanoa milloin on lootaöljyt vaihdettu, kun huoltokirjaa ei ole muutamaan vuoteen täytetty. 2019 ainakin on vaihdettu, mutta toivon/rukoilen että sen jälkeenkin on. Viimeksi kun autolla on ajettu (viime keväänä) oli laatikossa öljyä, mutta kun seisoi paikallaan viime kesän, niin oli laatikko vuotanut öljyä vähän. Ostaessa oli ahtovuotoa, mutta se on korjattu ja ahtoja oli mittarin mukaan noin 1.8bar parhaimmillaan, silloin kun oli vielä ajossa.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Merkkikohtainen testeri kiinni ja osaava testaaja kertomaan mitkä asiat on pielessä.
wiimax.fi
MeesuRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitos vastauksista! Pitää sitten kun saa projektin muilta osin valmiiksi, viedä auto pajalle tutkittavaksi.
Vastaa Viestiin