W124 Moottorin vaihto
W124 Moottorin vaihto
Wanha ja Wiimeinen W124 200D vm.95 kaipaa hieman piristystä. Todennäköisesti edessä olisi tarkoitus jättää nuoremmalle polvelle auto käyttöön. Valitettavasti diesel vero on niin ikävän suuri W124:ssa. Moottorilla on ajettu 550 tkm, tulevat ajokilometrit eivät riitä enää dieselin kannattavuuteen, tulevaisuudessa hieman helpompi myydä bensa mersu ja viimeisenä, muttei tärkeimpänä, 200D on aivan liian laiska ajettavaksi! Eli tarkoituksen olisi muuttaa dieselistä bensaksi. Tämä on tietenkin vasta mietintä myssyn alla, eli tiedustelisin mistä saa W124:seen laadukkaan bensakoneen ja vieläpä kohtuulliseen hintaan ? Onko Saksasta tuonti täysin poissuljettua ? Ehdotelkaa ihmiset hyvät!
Osta saksasta ehjäkoneinen kolariauto. 350SEC esim.
Ota kone irti, pura kaikki hauska irti (penkit, valot, mitä nyt irti saa) ja myy halvalla eteenpäin ja viskaa kori roskalaatikkoon (raadon hävitys maksaa noin 100€). Ei jää koneelle enää paljoa hintaa.
Tietysti osien myymisessä menee aikaa mutta kuitenkin...

Ota kone irti, pura kaikki hauska irti (penkit, valot, mitä nyt irti saa) ja myy halvalla eteenpäin ja viskaa kori roskalaatikkoon (raadon hävitys maksaa noin 100€). Ei jää koneelle enää paljoa hintaa.
Tietysti osien myymisessä menee aikaa mutta kuitenkin...
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Ja mistäs näitä kolariautoja saa ? mobilesta löytyy aika vähän kolariautoja. Ehkäpä joku 300 bensakone riittäisi.
Tuskin ajelisin nykyisellä autolla (W210, 220CDI), jos vieressä on W124, jossa on 380 SEC:n kone, joka sisältää yli 200hv, kun 220CDI tuottaa vain 125hv

Tuskin ajelisin nykyisellä autolla (W210, 220CDI), jos vieressä on W124, jossa on 380 SEC:n kone, joka sisältää yli 200hv, kun 220CDI tuottaa vain 125hv

Liekkö näin. No, pääasia ettei minulle tule mistään muusta maksua, kuin vakuutuksesta + muusta. Ei polttoaineet minun kustannettaviksi tule, onneksiTahtoo mennä sen dieselveron verran rahaa pensakoneeseen joka vuosi

- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Re: W124 Moottorin vaihto
Nimim. "Jormalla" olis myynnisä tuommonen 2,3 16v kone kaikkine lisälaitteineen.qwerty kirjoitti: eli tiedustelisin mistä saa W124:seen laadukkaan bensakoneen ja vieläpä kohtuulliseen hintaan ? Onko Saksasta tuonti täysin poissuljettua ? Ehdotelkaa ihmiset hyvät!
Lisää tiedusteluja kannattaa kysellä yv:llä.
Re: W124 Moottorin vaihto
No ehdotellaan: myy diesel pois ja osta bensa-124 tilalle. Uskon että suht helpolla löytyy vähemmän ajettu hyvävarusteinen peli, jolla paljon kilometrejä edessä. Saat menevämmän pelin, paremman jälleenmyyntiarvon eikä tarvii maksaa dieselveroa.qwerty kirjoitti:Wanha ja Wiimeinen W124 200D vm.95 kaipaa hieman piristystä. Todennäköisesti edessä olisi tarkoitus jättää nuoremmalle polvelle auto käyttöön. Valitettavasti diesel vero on niin ikävän suuri W124:ssa. Moottorilla on ajettu 550 tkm, tulevat ajokilometrit eivät riitä enää dieselin kannattavuuteen, tulevaisuudessa hieman helpompi myydä bensa mersu ja viimeisenä, muttei tärkeimpänä, 200D on aivan liian laiska ajettavaksi! Eli tarkoituksen olisi muuttaa dieselistä bensaksi. Tämä on tietenkin vasta mietintä myssyn alla, eli tiedustelisin mistä saa W124:seen laadukkaan bensakoneen ja vieläpä kohtuulliseen hintaan ? Onko Saksasta tuonti täysin poissuljettua ? Ehdotelkaa ihmiset hyvät!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Ei todellakaan kannata "pensinöidä". Jälleenmyyntiarvo laskee varmasti. -95 tai uudempi moottori maksaa monta kertaa diesel veron hinnan, 200D pito kannattaa jo jos ajoja tulee reilu 10tkm vuodessa bensa mersuun verrattuna.
Bensakoneen vaihto on melko työläs homma noin tuoreeseen laitteeseen. Paljon sähköjä jo tuommosessa -95 bensiini koneessa.
Vanhempia moottoreita ei voi käyttää koska auto on vähäpäästöinen.
Bensakoneen vaihto on melko työläs homma noin tuoreeseen laitteeseen. Paljon sähköjä jo tuommosessa -95 bensiini koneessa.
Vanhempia moottoreita ei voi käyttää koska auto on vähäpäästöinen.
Joku mersupurkaamo??
Just eilen laskeskelin, että vielä kannattaa kuitenkin ajella dieselautolla, kun naapurissa sijaitsevan polttoainejakeluyhtiön mittarikentällä näytti bensan hinta kivunneen 2snt, ja ero dieseliin nousi takaisin 20snt/l.Aki P kirjoitti:Ei todellakaan kannata "pensinöidä". Jälleenmyyntiarvo laskee varmasti. -95 tai uudempi moottori maksaa monta kertaa diesel veron hinnan, 200D pito kannattaa jo jos ajoja tulee reilu 10tkm vuodessa bensa mersuun verrattuna.
Bensakoneen vaihto on melko työläs homma noin tuoreeseen laitteeseen.
Eli, jos teoretisoidaan, niin nykyhinnoin suurinpiirtein, eli 90snt dieseliä a 6l/100( jonka tuo meitin w124 200D näyttää kuluttavan) =5,40/100km.
Sitten toi toinen 124, eli 220TE on viimevuotisten ajamisten perusteella eli n.11tkm matkalla syönyt keskimäärin 9,5/100km a 1,10/l (huom. asun maalla, ei kaupunkiajoa, ja auto on uudemmalla 16V 111-moottorilla) =10,45/100km.
Ja kun tuossa ynnäilee, kun vero on siinä 415€, niin diesel alkaa polttoainekuluissa tuottaa jo alle 9000km vuotuisella ajomäärällä.
Eli meitin huushollissa kärsitään jatkossakin "huonokulkuisen" 200D:n kyydistä se 40000km vuodessa ja bensafarkulla ajetaan tarpeelliset 10000km.
Säästyy pyöreesti 1500€ vuodessa eli vanha 200D maksaa ittensä takaisin parissa kolmessa vuodessa, jos pysyy suuremmitta murheitta kasassa.
Näinpä. Ja jos sattuu käymään niinkuin mulla kun dieselöin, että 2.0E vei n. 8.5l/100 ja tämä 2.5 dieseli viepi 6-6.5l/100. Ja bensassa oli tehoja joskus ollut moottorissa 122 ja dieselissä on nyt ainakin sen verran takapyörällä. ja vääntöjä tuplasti. Kesä säädoillä dieseli viepi sitten 7l/100.
Käytännössä bensakoneella ajettiin 9vrk. tankillisella ja tankkaus maksoi 55€.
Nyt ajetaan 14vrk. tankillisella ja se maksaa 40€. Ja vero on 390€. Aika äkkiä se vero tulee maksettua. Jos laskee sen tankkaus kertoina.

Käytännössä bensakoneella ajettiin 9vrk. tankillisella ja tankkaus maksoi 55€.
Nyt ajetaan 14vrk. tankillisella ja se maksaa 40€. Ja vero on 390€. Aika äkkiä se vero tulee maksettua. Jos laskee sen tankkaus kertoina.
Joku mersupurkaamo??
Kyllä jättäsin tuon bensakoneeksi muuttamisen väliin. Menee monen vuoden dieselverot tuohon moottoriprojektiin, ja auton arvo putoaa, kun sitä rakennetaan . Jos lonkalta heittää moottorin vaihdon hinnaksi 1000-1500 Euroa katsastuksineen, monetko dieselverot sillä olisi maksanut....Lisäksi kulutus raskaalla jalalla jopa lähes kaksinkertaistuu pahimmillaan. Vaihda koko auto mielummin.
Jos laiskuus vaivaa, käytä pumppu laitettavana vaikka PP-Dieselissä, forumilta löytyy paljon hyviä kokemuksia pumpun säädättämisestä.
Jos laiskuus vaivaa, käytä pumppu laitettavana vaikka PP-Dieselissä, forumilta löytyy paljon hyviä kokemuksia pumpun säädättämisestä.
RH kirjoitti:Just eilen laskeskelin, että vielä kannattaa kuitenkin ajella dieselautolla, kun naapurissa sijaitsevan polttoainejakeluyhtiön mittarikentällä näytti bensan hinta kivunneen 2snt, ja ero dieseliin nousi takaisin 20snt/l.Aki P kirjoitti:Ei todellakaan kannata "pensinöidä". Jälleenmyyntiarvo laskee varmasti. -95 tai uudempi moottori maksaa monta kertaa diesel veron hinnan, 200D pito kannattaa jo jos ajoja tulee reilu 10tkm vuodessa bensa mersuun verrattuna.
Bensakoneen vaihto on melko työläs homma noin tuoreeseen laitteeseen.
Eli, jos teoretisoidaan, niin nykyhinnoin suurinpiirtein, eli 90snt dieseliä a 6l/100( jonka tuo meitin w124 200D näyttää kuluttavan) =5,40/100km.
Sitten toi toinen 124, eli 220TE on viimevuotisten ajamisten perusteella eli n.11tkm matkalla syönyt keskimäärin 9,5/100km a 1,10/l (huom. asun maalla, ei kaupunkiajoa, ja auto on uudemmalla 16V 111-moottorilla) =10,45/100km.
Taas alkaa tamä ketju rönsyillä aika vahvasti OT:n puolelle...On se kyllä huutava vääryys että muualla Suomessa maksetaan tuollaisia hintoja polttoaineesta.
Meilläpäin on joka toisella Venäjän viisumi ja siellä bensa maksaa alle 50c/litra ja kaasuöljy ~30-40 c/ litra. Itse en kyllä kuulu tähän bensarallijoukkoon, ei kannata ottaa viisumia kun on niin bensapihi auto. Tai sitten ei ole aikaa istua tullissa. Joskus kun oli vielä aikaa jonottaa tankkaamaan siellä tuli jonkin aikaa käytyä. Ja jos joku nyt keksii ruveta kommentoimaan laatua voin valottaa sen verran että otan työkseni (muun muassa) näytteitä SUURELLE kansainväliselle öljy-yhtiölle Venäjältä saapuvista polttoainevaunuista ja kertaakaan ei ole ollut laadussa huomautettavaa. ihan vaan näin aiheeseen liittyen
![]()
Ja kun tuossa ynnäilee, kun vero on siinä 415€, niin diesel alkaa polttoainekuluissa tuottaa jo alle 9000km vuotuisella ajomäärällä.
Eli meitin huushollissa kärsitään jatkossakin "huonokulkuisen" 200D:n kyydistä se 40000km vuodessa ja bensafarkulla ajetaan tarpeelliset 10000km.
Säästyy pyöreesti 1500€ vuodessa eli vanha 200D maksaa ittensä takaisin parissa kolmessa vuodessa, jos pysyy suuremmitta murheitta kasassa.