Tehdas kun keksi laittaa sen 5cm paksun muovitilsan nostokohtaan, niin on alkanut epäilyttää näiden tunkkaus.
Muovitilsan läpi menee pystysuunnassa reikä, johon sopii suht hento putki, joka oli auton saksitunkissa.
Ottaako tuo tunkin putki koko voiman vastaan, vai muovi (muovitaso osuu tunkissa olevaan vastintasoon, mutta on vaikea sanoa kumpi varsinaisesti)?
Vuosia olen käyttänyt auton mukana tullutta saksi- tms tunkkia, mutta nythän ei enää tule tunkkia autojen mukana. Joku vanha tuohon jäi nurkkiin, mutta sille tulee pian liikaa käyttöä.
Ajattelin siirtyä hallitunkin käyttöön ja tein lattaraudasta palikan, joka sopii tuohon muovitilsaan, mutta tuli mieleen, että kestääkö muovi vai siis pitäisikö olla se putki muovin läpi. Olisi hyvin hankala tehdä itse mitään sellaista adapteria, joka sopisi tuon alkuperäisen tunkin tavalla.
Huono kehitysidea tällainen, että kaikin keinoin tehdään omistajalle vaaralliseksi oman autonsa nostaminen.
Uudehkojen Mersujen tunkkaus
Re: Uudehkojen Mersujen tunkkaus
Kuinka uudesta mersusta kyse? Tarkoitatko tuollaisen nostotyynyn kaltaista kanttiputkea?
https://www.virtasenkauppa.fi/kumityyny ... mpac-70245
Nostaako se lattarautasi auton kumityynyn pinnalta vai sieltä reiästä, sen pohjalta? Minusta epäilyttävää reiästä, lattaraudalla tyynyn pinnasta kyllä kestää nostaa kunhan tunkki pysyy paikallaan.
https://www.virtasenkauppa.fi/kumityyny ... mpac-70245
Nostaako se lattarautasi auton kumityynyn pinnalta vai sieltä reiästä, sen pohjalta? Minusta epäilyttävää reiästä, lattaraudalla tyynyn pinnasta kyllä kestää nostaa kunhan tunkki pysyy paikallaan.
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: Uudehkojen Mersujen tunkkaus
Hommaa sellasen matalan hallitunkin, joka mahtuu auton alle ja tunkkaa keulasta siitä moottorin alla olevasta nosto kohdasta ja takapään tunkkaa perämurikasta
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Re: Uudehkojen Mersujen tunkkaus
Tällä tavalla mäkin olen aina nostanut kaikki edelliset mersut. Mutta nykyistä W206 C300e:tä ei saakkaan enää keskeltä keulaa nostettua, sielläpä ei enää olekkaan sitä nostokohtaa. Jouduin sitten etupään nostamaan nurkka kerrallaan, ihan tavallisella hallitunkilla siitä helmassa olevan kumityynyn kohdalta vaan, kyllä se sen painon kestää.Väsynyt Mies kirjoitti: ↑Ti 21.10.2025 08:09 Hommaa sellasen matalan hallitunkin, joka mahtuu auton alle ja tunkkaa keulasta siitä moottorin alla olevasta nosto kohdasta ja takapään tunkkaa perämurikasta
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: Uudehkojen Mersujen tunkkaus
Nostitko takapään perämurikasta? Ainakin isomman plugarin takapää painaa aika reilusti mutta ei kai pieni lommo perässä haittaa.Nippe kirjoitti: ↑Ti 21.10.2025 15:37 Tällä tavalla mäkin olen aina nostanut kaikki edelliset mersut. Mutta nykyistä W206 C300e:tä ei saakkaan enää keskeltä keulaa nostettua, sielläpä ei enää olekkaan sitä nostokohtaa. Jouduin sitten etupään nostamaan nurkka kerrallaan, ihan tavallisella hallitunkilla siitä helmassa olevan kumityynyn kohdalta vaan, kyllä se sen painon kestää.

Nostopisteet on suunniteltu auton nostamiseen, tietenkin kestää siitä nostaa.