W212 oli etupyöränlaakeri väljänä, ja herjaili abs vikaa.
Vaihdoin uuden laakerin, ja samalla anturinkin kun sellaisen edukkaasti satuin saamaan. Ennen signaali pätki, nyt näyttää aivan höpöjä, tyyliin 5x oikean nopeuden.
Eli abs tunnistinrengas käsittääkseni laakerin stefassa? Kuinka syvälle napaan tuo kuuluu painaa. Tuota eilen illalla väsyneenä ja kiireellä tehdessä on kiinnittänyt hommaan sen kummempaa huomiota ja jätin vain stefan navan reunan tasalle
W212 abs vikaa ja muutakin pikku ongelmaa
W212 abs vikaa ja muutakin pikku ongelmaa
W212 250cdi avantgarde -09
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Re: W212 abs vikaa ja muutakin pikku ongelmaa
Nyt meni mystiseksi, nappasin äsken kummatkin navat irti, painoin hiukan tuota vaihtamaani rinkulaa syvemmälle ja vaihdoin navat keskenään. Oikea näytti vieläkin täysin höpöjä. Vaihdoin vanhan anturin takaisin paikalleen. Nyt livedataa kun katsoo niin pyörimisnopeudet tulevat oikein, mutta heittää kummastakin pyörästä jatkuvan mekaanisen vian vikakoodin.
Vika oli päällä kun ostin auton viime viikolla, ja autolla oli ajettu tyhjillä renkailla, luultavasti jonkinmoinen siirtymä, onko voinut sekoittaa jotenkin? Testerinä tällä erää Autocom, heräsi villi epäilys että nollaako tuo kuitenkaan koodeja vaikka näyttää niin tekevän? Carsoft Star on juuri asentumassa joten kokeillaan sillä seuraavaksi.
Edit: ei näymmä tue W212 enää sitten millään muotoa...
Autossa oli myös ahtovuoto ja vikakoodi P0101 koneelta, samoin toinen tukkoiseen DPF viittaava ja termari rikki, ja vikatilassa ja tehoton tottakai. Ahtovuoto korjattu ja termari vaihdettu. Mutta nuo koodit samoin kummittelevat ja vikatila pysyy.
...päätin palata Mersujen pariin käyttöautoilussa pitkän paussin jälkeen, viimeinen 10v meni Bemareilla mutta nämä ovat hiukan itselle outoa kauraa monelta osin.
Vika oli päällä kun ostin auton viime viikolla, ja autolla oli ajettu tyhjillä renkailla, luultavasti jonkinmoinen siirtymä, onko voinut sekoittaa jotenkin? Testerinä tällä erää Autocom, heräsi villi epäilys että nollaako tuo kuitenkaan koodeja vaikka näyttää niin tekevän? Carsoft Star on juuri asentumassa joten kokeillaan sillä seuraavaksi.
Edit: ei näymmä tue W212 enää sitten millään muotoa...
Autossa oli myös ahtovuoto ja vikakoodi P0101 koneelta, samoin toinen tukkoiseen DPF viittaava ja termari rikki, ja vikatilassa ja tehoton tottakai. Ahtovuoto korjattu ja termari vaihdettu. Mutta nuo koodit samoin kummittelevat ja vikatila pysyy.
...päätin palata Mersujen pariin käyttöautoilussa pitkän paussin jälkeen, viimeinen 10v meni Bemareilla mutta nämä ovat hiukan itselle outoa kauraa monelta osin.
W212 250cdi avantgarde -09
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Re: W212 abs vikaa ja muutakin pikku ongelmaa
Nyt toimii, kirjoittelen joskus vaikka koko stoorin jos muistan. Mutta kun abs anturin ja magneettirenkaan ilmavälin sääti noin milliin alkoi pelaamaan, 2mm oli liikaa. Ilmavälin pääsee mittaamaan kun ottaa jarrukilven pois.
Se, miksi olka-akselit ovat erilaiset puolillaan jäi vielä mysteeriksi, eli miksi vasemman puolen napa oikealla puolelle jätti ilmavälin liian isoksi ja nopeustieto jäi pätkiväksi. Ja mikä vian alkujaan oli aiheuttanut, olkaakseli ei ollut oksidoitunut anurin kiinnityspinnasta.
Koneen vikakoodit saatiin pois ja DPF pakkopoltettua IsoE:n avustuksella, kenet löysin Starit kartalla topikin avulla
Se, miksi olka-akselit ovat erilaiset puolillaan jäi vielä mysteeriksi, eli miksi vasemman puolen napa oikealla puolelle jätti ilmavälin liian isoksi ja nopeustieto jäi pätkiväksi. Ja mikä vian alkujaan oli aiheuttanut, olkaakseli ei ollut oksidoitunut anurin kiinnityspinnasta.
Koneen vikakoodit saatiin pois ja DPF pakkopoltettua IsoE:n avustuksella, kenet löysin Starit kartalla topikin avulla

W212 250cdi avantgarde -09
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Re: W212 abs vikaa ja muutakin pikku ongelmaa
Hienoa kun toimii. Olisi mukava tietää, millä anturin ”ilmaväli” säädetään, se kun on vakio.
Itsellä vikakoodi kun auto seissyt,
Oikea taka-abs anturi.
Mitäkö se aiheutti: Ajossa syttyy abs-esp valot ja hetken kuluttua kadottaa vaihteet( hukkaa siis nopeuden ja menee vikatilaan)
Asia korjaantuu kun sammuttaa auton ja virrat uudelleen päälle, taas pystyy ajamaan 2-3 km kunnes toistuu.
Vika ei korjaantunut uudella anturilla.
Sitten vaihdoin Abs KEHÄN. Siinä irroituksessa hajosi talapyöränlaakeri. Nyt kaikki uusittu.
Nyt vika niin että palaa heti abs/esp valo.
Auto pois liikennekätöstä joten ajoin vain tuossa pihatiellä.
Uudelleen tarkistin että abs-kehä osuu anturin reiän kohdalle.Kyllä osuu. Mittaain uudenn kehän ja anturin välyksen joka on 2 mm. Se ei ole säädettävä ellei viilaa anturin jalkaa??
Anturin myös mittasin ohm-vastusmittarilla liitos auki ja akselista pyöritti takanapaa- ei yhtään ohm-vaihtelua. Uusi anturi rikki tai uusi kehä rikki tai välys liian suuri???
Onko kenelläkään tietoa?
Itsellä vikakoodi kun auto seissyt,
Oikea taka-abs anturi.
Mitäkö se aiheutti: Ajossa syttyy abs-esp valot ja hetken kuluttua kadottaa vaihteet( hukkaa siis nopeuden ja menee vikatilaan)
Asia korjaantuu kun sammuttaa auton ja virrat uudelleen päälle, taas pystyy ajamaan 2-3 km kunnes toistuu.
Vika ei korjaantunut uudella anturilla.
Sitten vaihdoin Abs KEHÄN. Siinä irroituksessa hajosi talapyöränlaakeri. Nyt kaikki uusittu.
Nyt vika niin että palaa heti abs/esp valo.
Auto pois liikennekätöstä joten ajoin vain tuossa pihatiellä.
Uudelleen tarkistin että abs-kehä osuu anturin reiän kohdalle.Kyllä osuu. Mittaain uudenn kehän ja anturin välyksen joka on 2 mm. Se ei ole säädettävä ellei viilaa anturin jalkaa??
Anturin myös mittasin ohm-vastusmittarilla liitos auki ja akselista pyöritti takanapaa- ei yhtään ohm-vaihtelua. Uusi anturi rikki tai uusi kehä rikki tai välys liian suuri???
Onko kenelläkään tietoa?
Re: W212 abs vikaa ja muutakin pikku ongelmaa
Minkä merkkinen anturi?
Laita vanha alkuperäinen takasin, vai hajosiko irroittaessa?
Laita vanha alkuperäinen takasin, vai hajosiko irroittaessa?
Re: W212 abs vikaa ja muutakin pikku ongelmaa
W204 kokeilin eteen hellan abs antureita. Alkoi tämän jälkeen näyttämään paikallaan ollessaan 6-8 km nopeutta. Antureissa pelkästään mersun logolla olevia.
w203 200cdi
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
Re: W212 abs vikaa ja muutakin pikku ongelmaa
Mittari vaihtojännitteelle kun mittaa anturin toimivuutta.
2006 face-lift S211 E280 Avantgarde