S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
S211 pomppasi kesällä leimasta, vasemmassa etupyörässä jarruvoima ~1.5kN ja palauttaa hitaasti, tämän näki selkeästi jarrudynolla viisarin laskiessa hitaasti. Jarrut myös puoltavat selkeästi ajossa ja jarrun vapauttaessa menee muutama sekunti, kunnes jarru vapautuu. Vaihdoin katsastuksen jälkeen jarruletkun, koska epäilys oli mahdollisesti turvonneista sisuksista, ei vaikutusta.
Autoon on vaihdettu uudet takaputket korjaamon toimesta ABS-yksikölle asti maaliskuussa, tämän jälkeen on ajettu muutamia tuhansia kilometrejä ja en ole varma, alkoiko vika kyseisen remontin jälkeen.
Auto on nyt ollut tutkittavana paikallisella MB-korjaamolla, jossa havaittiin, että jarrunesteen seassa on metallihilettä runsaasti, toista ABS-yksikköä on kokeiltu ja tälläkään ei ole mitään vaikutusta ongelmaan, edelleen palauttaa hitaasti ja jarru ei mene edes hiekalla lukkoon. On myös testattu toisella jarruputkella ABS-yksiköltä satulalle.
Autoon on vaihdettu uudet takaputket korjaamon toimesta ABS-yksikölle asti maaliskuussa, tämän jälkeen on ajettu muutamia tuhansia kilometrejä ja en ole varma, alkoiko vika kyseisen remontin jälkeen.
Auto on nyt ollut tutkittavana paikallisella MB-korjaamolla, jossa havaittiin, että jarrunesteen seassa on metallihilettä runsaasti, toista ABS-yksikköä on kokeiltu ja tälläkään ei ole mitään vaikutusta ongelmaan, edelleen palauttaa hitaasti ja jarru ei mene edes hiekalla lukkoon. On myös testattu toisella jarruputkella ABS-yksiköltä satulalle.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: To 21.09.2023 21:38
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Jos nyt aluksi vaikka ne etusatulat pöydälle ja tutkia ovatko ehjiä.
08 Clk 220
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Onkohan etujarruissakin keramiset männät jotka turpoaa ja takertelee. Takana on ja emännän ajokissa meni levyt ja satulat uusiksi ko. vian vuoksi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
On tehty jo ja mäntä painuu vaikka peukaloilla painamalla sisään.Raumalainen kirjoitti: ↑To 25.09.2025 16:32 Jos nyt aluksi vaikka ne etusatulat pöydälle ja tutkia ovatko ehjiä.
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Muuta omituisuuttako ei ilmene, ettei olisi putket väärissä paikoissa yksikössä.
wiimax.fi
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Kannattaa ne katsoa kuitenkin, ei olisi 1. kerta.
Paikkojen nimien alkukirjaimet stanssattu yksikköön, eli helppo tarkistaa.
Esim. VL = Vorne Links = etu vasen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: To 21.09.2023 21:38
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Ota se mäntä pois ja tutki, mitä materiaalia. Vesihiomapaperilla ja vedellä hiukan pintoja auki. Uudet tiivisteet. Ja jollei satulat alkuperäisiä niin kriittisesti suhtautua temun tuotteisiin. Ota jos ehdit satulasta kuva.Seppooo kirjoitti: ↑To 25.09.2025 16:48On tehty jo ja mäntä painuu vaikka peukaloilla painamalla sisään.Raumalainen kirjoitti: ↑To 25.09.2025 16:32 Jos nyt aluksi vaikka ne etusatulat pöydälle ja tutkia ovatko ehjiä.
08 Clk 220
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Bakeliittimännät näissä vehkeissä (tai ainakin tässä autossa) on ainoastaan alkuperäisissä takasatuloissa ja niistä on kyllä kokemusta, tässä tapauksessa satulaa on sen verran tutkittu, ettei sen toiminnassa ole mitään normaalista poikkeavaa.Raumalainen kirjoitti: ↑Pe 26.09.2025 15:21
Ota se mäntä pois ja tutki, mitä materiaalia. Vesihiomapaperilla ja vedellä hiukan pintoja auki. Uudet tiivisteet. Ja jollei satulat alkuperäisiä niin kriittisesti suhtautua temun tuotteisiin. Ota jos ehdit satulasta kuva.
Tässä tapauksessa jarru ei jää laahaamaan, vaan kun paine satulasta poistuu muutamassa sekunnissa, niin jarru on täysin vapaa.
Viimeksi muokannut Seppooo, Pe 26.09.2025 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Kyllä mulla oli mielestäni bakeliittimännät myös brembon nelisylinterisissä etujarruissakin. Ei ne rautaa ainakaan olleet.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: To 21.09.2023 21:38
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Mutta kun puhutaan 20 vuotta vanhoista autoista millä ollut olettavasti useampi omistaja, siellä satuloissa voi olla mitä vaan. Kuuluisat bakeliitti männät esim. Tai koko satula painettu temun linjalla mikä ei ole ikinä ollut mitoissaan.Seppooo kirjoitti: ↑Pe 26.09.2025 15:50Bakeliittimännät näissä vehkeissä (tai ainakin tässä autossa) on ainoastaan alkuperäisissä takasatuloissa ja niistä on kyllä kokemusta, tässä tapauksessa satulaa on sen verran tutkittu, ettei sen toiminnassa ole mitään normaalista poikkeavaa.Raumalainen kirjoitti: ↑Pe 26.09.2025 15:21
Ota se mäntä pois ja tutki, mitä materiaalia. Vesihiomapaperilla ja vedellä hiukan pintoja auki. Uudet tiivisteet. Ja jollei satulat alkuperäisiä niin kriittisesti suhtautua temun tuotteisiin. Ota jos ehdit satulasta kuva.
Tässä tapauksessa jarru ei jää laahaamaan, vaan kun paine satulasta poistuu muutamassa sekunnissa, niin jarru on täysin vapaa.
Viimeksi muokannut Raumalainen, La 27.09.2025 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
08 Clk 220
Re: S211 320cdi 4matic -08 käsittämätön jarruvika
Tässä tapauksessa olen auton toinen omistaja ja omistanut kyseisen laitteen 10 vuotta, niin jotain havaintoa on historiasta. Eikä myöskään ole käytetty Temun varaosia.Raumalainen kirjoitti: ↑Pe 26.09.2025 20:10 Mutta kun puhutaan 20 vuotta vanhoista autoista millä ollut olettavasti useampi omistaja, siellä satuloissa voi olla mitä vaan. Kuuluisat bakeliitti männät esim. Tai koko satula peinettu temun linjalla mikä ei ole ikinä ollut mitoissaan.