W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Noniin meno parani ja vakautu. Jännä että vanha raportti jälkeen ja uusi ennen ei pidä kutia. Ehkä laitteistoissa sitten kalibrikolibri heittoa.
Onko punaisella merkitty arvo se millä korjataan teoriassa maantien kaistan ojaanpäin viettoa?
Jännä että ei voi valita amg alustan spekkoja kojeesta kun matalampi alusta on, "standard chassiss".
Keltaisella merkitty "yhteensä" saa matematiikan uuteen valoon, tai sitten en tunne riittävästi pyörän kulmien oppeja.
Pyysin minimiin säätämään aurakset, mutta kurinalaisesti menevät viitearvojen sisällä, vaikkakin väärä alusta valittu kojeeseen.
Onko punaisella merkitty arvo se millä korjataan teoriassa maantien kaistan ojaanpäin viettoa?
Jännä että ei voi valita amg alustan spekkoja kojeesta kun matalampi alusta on, "standard chassiss".
Keltaisella merkitty "yhteensä" saa matematiikan uuteen valoon, tai sitten en tunne riittävästi pyörän kulmien oppeja.
Pyysin minimiin säätämään aurakset, mutta kurinalaisesti menevät viitearvojen sisällä, vaikkakin väärä alusta valittu kojeeseen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Osaisiko tässä joku auttaa kun auto seilaa. Peräpää ns. luikertelee. Renkaat menevät pilalle 10tkm ajolla ja ajettavuus surkea.

Väljää ei löydy. Onko pelkästään takapään cambereista kiinni? Muuten olisi kaiketi linjassa?

Väljää ei löydy. Onko pelkästään takapään cambereista kiinni? Muuten olisi kaiketi linjassa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Olikos muuten noihin takakelkan kumien vaihtoon jotain hyvää mutta edullista työkalua ettei tarvi koko kelkkaa alkaa tiputtamaan?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Suurin osa lähtee holkilla ja kierretangolla. Jotkut joutuu prässäämään jos oikein penteleen kiinni. Yksi tukivarren pusla taitaa olla sellainen mitä ei voi vaihtaa kelkka paikoillaan.
Eiköhän noihinkin kaikkiin joku YT video löydy kun tovin hakee.
Eiköhän noihinkin kaikkiin joku YT video löydy kun tovin hakee.
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Taitaa 50-100e saada maailmalta työkalun.Harmi kun monelle se on kerran-elämässä työkalu,ei viitsisi maksaa.Toisaalta,voihan sen myydä sitten.Itse tein työn w210:seen ilman järkevää työkalua,ja oli kauheaa.Kehoa särki 2 viikkoa sen urakan jälkeen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Kyllä se kunnon työkalulla on vaan niin paljon helpompi tehdä. Itse tein työkalun vaarnaruuvista ja sorvatusta holkista.
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Vanha topic mutta voinen jatkaa siinä.
Eli S212:sta vaivaa myös levottomuus ja tien kallistuksen mukaan vetely. Etupäässä kaikki tukivarret ja alapallot uudet sekä uudet iskarit, renkaat uudet (Hankook vakiokoko 17" orggis vanteilla). Nelipyöräsuuntaus tehty kahdesti eri koneilla ja eri kaverin toimesta, ainoa haitta on ettei saanut rattia asettumaan suoraan. Takana ilmajouset ja takapään osat alkuperäiset. Auto leimattu viikko sitten. Samaa vaivaa kaksilla muilla rengassarjoilla, talvikitkat uudet 225/50-17.
Mistä lähtisi etsimään vikaa? En oikein usko takapään osien väljyyteen 230 tkm kilsoilla varsinkin kun auto selkeästi vie tien kallistuksen mukaan sivulle (oikealle tai vasemmalle) ja uratiellä rauhaton ajaa eli liki jatkuvaa sompaamista. Suoralla uudella pinnalla kulkee suoraan. Rengaspaineet 2,8 ja ojan puolella 0,2 enemmän. Auraukset on vedetty niin paljon nollapäähän kuin arvot antavat, myös takaa. En tiedä onko rauhattomuus/vetely ominaisuus 212 mallissa mutta verrokkina tuo W203 17" renkailla johon vaihdoin myös tukivarret eteen ja heitin aurauksen "käsin" nollaan -> kulkee käsittämättömän suoraan tien pinnasta riippumatta.
Eli S212:sta vaivaa myös levottomuus ja tien kallistuksen mukaan vetely. Etupäässä kaikki tukivarret ja alapallot uudet sekä uudet iskarit, renkaat uudet (Hankook vakiokoko 17" orggis vanteilla). Nelipyöräsuuntaus tehty kahdesti eri koneilla ja eri kaverin toimesta, ainoa haitta on ettei saanut rattia asettumaan suoraan. Takana ilmajouset ja takapään osat alkuperäiset. Auto leimattu viikko sitten. Samaa vaivaa kaksilla muilla rengassarjoilla, talvikitkat uudet 225/50-17.
Mistä lähtisi etsimään vikaa? En oikein usko takapään osien väljyyteen 230 tkm kilsoilla varsinkin kun auto selkeästi vie tien kallistuksen mukaan sivulle (oikealle tai vasemmalle) ja uratiellä rauhaton ajaa eli liki jatkuvaa sompaamista. Suoralla uudella pinnalla kulkee suoraan. Rengaspaineet 2,8 ja ojan puolella 0,2 enemmän. Auraukset on vedetty niin paljon nollapäähän kuin arvot antavat, myös takaa. En tiedä onko rauhattomuus/vetely ominaisuus 212 mallissa mutta verrokkina tuo W203 17" renkailla johon vaihdoin myös tukivarret eteen ja heitin aurauksen "käsin" nollaan -> kulkee käsittämättömän suoraan tien pinnasta riippumatta.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Narinahelat varmaan vaihdettu noille kilometreille kerran pari ?
wiimax.fi
Re: W212 vetelee, mikä neuvoksi?
Veikkaan myös, että takapään välyksistä se syyllinen löytyy. Jos rengastus on vakio ja takapään auraus lähellä nollaa, niin ei sen ajamisen jatkuvaa sompaamista pitäisi olla, ellei sitten jossain ole väljää. Ite katsoisin noiden narinahelojen lisäksi takakelkan puslat.