2006 MB Vito W639, lataus toimi normaalisti (14,4 V).
Auton varusteisiin asennettiin vakionopeudensäätimen viiksi ohjauspylvääseen.
Huollossa:
STAR-ohjelmalla yritettiin aktivoida vakkaria.
STAR ei kuulema päästänyt ESP-valikkoon → koodausta ei voitu tehdä. (ilmeisesti jännite liian alhainen ja STAR ei päästä)
Samalla luettiin vikakoodit → löytyi lataukseen liittyvä vikakoodi.
Seppä poisti vikakoodit
Autoa käynnisteltiin useita kertoja STARin aikana.
Laturin valo syttyi ja myös moottorivalo
Latausjännite putosi → mittarilla vain ~12,3 V käydessä. Ilmeisesti joku failsafe-tila tms
Aiemmin tänään mitattu lataus 14,4 V (toimiva).
Nyt:
Vaihdettiin todella laadulas uusi akku.
Edelleen ei lataa ku 12.3V ja vikavalot palaa.
Akkuliikkeen softa ei päässyt koko autoon sisälle.
Kysymys:
Mitä tapahtui ja minkä tason woodoo-hahmo pitää olla että jotain hyvää tuolle tapahtuu?
Saako sillä STARilla se jonkun mahdollisen failsafen pois että lataus palautuu? Ja onnistuuko tää STAR-pajassa vai marmoritiskin kautta?
Oletan että nyt kun on virtaa niin sinne ohjelmointiin pääsee ja se vakkari saadaan ohjelmoitua kyytiin?
Loppunäytös:
Olen pyörätuolia käyttävä kaveri ja tuossa autossa on hissi jolla pääsen kyytiin. Ja huomenna ois vuoden ainoa lomareissu lappiin niin
kyllä kyrpii ihan laadukkaasti jos ei pääse ton takia reissuun.
Joten kaikki tipsit ois nyt tarpeen. Tai paali ja köysi kutsuu

