NOX-tunnistin w447
NOX-tunnistin w447
Veessä (allekirjoituksen w447) vikaa, eli antaa tuollasta vikakoodia kun P220192 rakenneosassa "NOX-tunnistin ennen SCR-katalysaattoria" on toimintahäiriö. Toiminto tai ohje on väärä.
Kun koodin nollaa niin se pysyy hetken aikaa pois mutta ennemmin tai myöhemmin moottorin vikavalo syttyy ja star antaa aina saman koodin.
Onko tämä anturi se joka on siellä ylhäällä mutkassa ja onkohan mitään tehtävissä tälle ongelmalle vai pitääkö pistää uusi anturi?
Kun koodin nollaa niin se pysyy hetken aikaa pois mutta ennemmin tai myöhemmin moottorin vikavalo syttyy ja star antaa aina saman koodin.
Onko tämä anturi se joka on siellä ylhäällä mutkassa ja onkohan mitään tehtävissä tälle ongelmalle vai pitääkö pistää uusi anturi?
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Vaatiiko etummaisen nox-anturin vaihto jotain muuta ohjelmointia tai jotain? Onko kellään kokemusta tarvikeosista?
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Ei taida tietäjiä enää olla forumilla vai onko omat kysymykseni vaan aina niin erikoisia
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Vaatii perusasetuksen/sopeutuksen, tarvikeosat on olleet tässä kohtaa jotakin surkean ja kelvottoman väliltä
Tähdelliset: S204 200CDI, S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: NOX-tunnistin w447
No sopeutuksen saa ymmärtääkseni tehtyä Starilla. Joku meinasi että on pakko saada live yhteys tehtaaseen tai muuten on vaarana että hajoo jotaki muutakin hetken päästä, vai onko nämä jutut Esson baari osastoa?
Varmaan tehtaan ohjeen mukaan pitää sopeuttaa ja kaikkea erikoista tehdä ja olla liveyhteydessä tehtaalle ym. mutta mikä on oikeesti tarpeen niin se kiinnostaa
M-B V 250 cdi 2014
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: NOX-tunnistin w447
Jos sopeutusksen saa tehtyä niinjjk270cdi kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 21:49 No sopeutuksen saa ymmärtääkseni tehtyä Starilla. Joku meinasi että on pakko saada live yhteys tehtaaseen tai muuten on vaarana että hajoo jotaki muutakin hetken päästä, vai onko nämä jutut Esson baari osastoa?Varmaan tehtaan ohjeen mukaan pitää sopeuttaa ja kaikkea erikoista tehdä ja olla liveyhteydessä tehtaalle ym. mutta mikä on oikeesti tarpeen niin se kiinnostaa
![]()
Ei sieltä mitään muuta hajo sen takia jos ei ole live yhtyttä,
muista syistähän kyllä sitten hajoilee vaikka mitä hetken tai vuosien pääsätä
Mökkillä
'
'
Re: NOX-tunnistin w447
Voitko tarkentaa että mistä syistä ja mitä hajoaa?FinlandMerceds kirjoitti: ↑La 05.07.2025 13:18Jos sopeutusksen saa tehtyä niinjjk270cdi kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 21:49 No sopeutuksen saa ymmärtääkseni tehtyä Starilla. Joku meinasi että on pakko saada live yhteys tehtaaseen tai muuten on vaarana että hajoo jotaki muutakin hetken päästä, vai onko nämä jutut Esson baari osastoa?Varmaan tehtaan ohjeen mukaan pitää sopeuttaa ja kaikkea erikoista tehdä ja olla liveyhteydessä tehtaalle ym. mutta mikä on oikeesti tarpeen niin se kiinnostaa
![]()
Ei sieltä mitään muuta hajo sen takia jos ei ole live yhtyttä,
muista syistähän kyllä sitten hajoilee vaikka mitä hetken tai vuosien pääsätä
M-B V 250 cdi 2014
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: NOX-tunnistin w447
Ehkäpä hiukan selkeämin,jjk270cdi kirjoitti: ↑Ma 07.07.2025 22:46Voitko tarkentaa että mistä syistä ja mitä hajoaa?FinlandMerceds kirjoitti: ↑La 05.07.2025 13:18Jos sopeutusksen saa tehtyä niinjjk270cdi kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 21:49 No sopeutuksen saa ymmärtääkseni tehtyä Starilla. Joku meinasi että on pakko saada live yhteys tehtaaseen tai muuten on vaarana että hajoo jotaki muutakin hetken päästä, vai onko nämä jutut Esson baari osastoa?Varmaan tehtaan ohjeen mukaan pitää sopeuttaa ja kaikkea erikoista tehdä ja olla liveyhteydessä tehtaalle ym. mutta mikä on oikeesti tarpeen niin se kiinnostaa
![]()
Ei sieltä mitään muuta hajo sen takia jos ei ole live yhtyttä,
muista syistähän kyllä sitten hajoilee vaikka mitä hetken tai vuosien pääsätä
vakikkapa joku muu anturi, kusiruitta
syistä, eetä sysi paskoja sytemeitä nox, dpf, egr ym mitä eoi ole tarkoitettukaan kestämään
jos sopeutuksen saa tehryä ilman tehdas yhteyttä niin ei sieltä siksi mitään hajoa että
sopeutus on tehty ilman tehdas yhteyttä, siis jos se sopeutus on kuitenkin saatu tehtyä
Mökkillä
'
'
Re: NOX-tunnistin w447
Onko tässä w447 koppasessa tosiaan kaksi NOX-anturia kun en löydä kuin yhden että missä kohtaa putkistoa nämä pitäisi olla?
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Voit itse etsiä ne räjäytyskuvista vaikka partsouq-nettisivulta. Kakkosnoxi on scr-katin jälkeen ja ykkönen ennen sitä.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: NOX-tunnistin w447
Niin tämä on kuultu että 2 pitäisi olla ja tuolta varaosakuvista kun katon niin se näyttää samat kuvat kuin mersun epc mutta ei kuvien perusteella näytä pakoputkisto samalta ja en löydä omasta autosta kuin yhden NOX-anturin ja sen numero on A0009052809 ja tuota samaa numeroa en löydä varaosakuvista niin onhan vaan kummallista. Star antaa vikakoodia etummaisesta ja takimmaisesta anturista vaikka en kyllä näe kuin yhden joka on adblue mötikkää ennen aivan sen etupuolella. En nyt oikein tiedä mikä anturi tuonne kuuluu, ja mitä pitäisi tehdä, onko kellään käsitystä että mikä on homman nimi?
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Itse vaihdoin tehdaskunnostettuun alkuperäiseen samalla varaosakoodilla. Enkä tehnyt muuta kuin nollasin vikakoodit. Jos ei ole täysin samanlainen vaatii enemmän temppuja.
Re: NOX-tunnistin w447
Nyt on molemmat autossa olevat nox-anturit kaivettu esille ja tässä numerot noista mitkä autossa on nyt paikoillaan:
Etummainen: A 000 905 28 09
Takimmainen: A 000 905 84 11
EPC näyttää että autoo kuuluu nämä:
Etummainen: A 000 905 35 03 tai A 000 905 97 03
Takimmainen: A 000 905 34 03 tai A 000 905 96 03
Kysymys kuuluukin että miten tämä nyt näin mahtaa olla että varaosaluettelo näyttää eri numeroita kuin mitä autossa on?
Mitä tuonne uskaltaa nyt ostaa? On vähän kalliita puikkoja niin ei kyllä kukkaro kestä kokeilla kaikkia vuorotellen
Etummainen: A 000 905 28 09
Takimmainen: A 000 905 84 11
EPC näyttää että autoo kuuluu nämä:
Etummainen: A 000 905 35 03 tai A 000 905 97 03
Takimmainen: A 000 905 34 03 tai A 000 905 96 03
Kysymys kuuluukin että miten tämä nyt näin mahtaa olla että varaosaluettelo näyttää eri numeroita kuin mitä autossa on?
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Paljonko autolla on ajettu? Onko nuo epc:n antamat numerot kaikista uusimmat päivitetyt noxit? Oliko autossa olevissa noxeissa mikä q-alkuinen numero?
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: NOX-tunnistin w447
Autolla ajettu vähän päälle 4000000km no voiko joku kenellä on ajantasaista tietoa katsoa uusimmat numerot kun itsellä kiinan staari ja epc ja en tiedä onko kuinka oikeessa? Auton VIN: WDF44781313004039
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Nuo nettiohjelmat näyttää ihan samat osanumerot kun niissä on vanhat tietokannat. Eli merkkiliikkeestä pitäisi käydä kysäsee jos haluaa uusimmat laittaa, mutta vaikuttaisi siltä että autoon on ainakin kertaalleen ne jo vaihdettu kun ei ole alkuperäiset osanumerot.
Onko auto kuinka kauan toiminut noilla noxeilla? Antaako vikakoodin molemmista? Joko ostat samoilla osanumeroilla millä vanhat ovat niin uudet continental tai vitescon valmistavat (ovat valmistaneet myös alkuperäiset) ja nollaat noxien sopeutukset (tähän tarvitset xentryllä luultavasti tehdasyhteyden) tai sitten nollailet sen vediamolla.
Onko auto kuinka kauan toiminut noilla noxeilla? Antaako vikakoodin molemmista? Joko ostat samoilla osanumeroilla millä vanhat ovat niin uudet continental tai vitescon valmistavat (ovat valmistaneet myös alkuperäiset) ja nollaat noxien sopeutukset (tähän tarvitset xentryllä luultavasti tehdasyhteyden) tai sitten nollailet sen vediamolla.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: NOX-tunnistin w447
Noita on ainakin kahta generaatiota. Tehtaan ohje on vaihtaa kummatkin samalla kertaa, jotta generaatiot pysyy samana.
Mulla on eri generaatiota (hajonnen etunoxin tilalle laitettu gen2, ja vanha taaempi on gen1) josta seuraa se, ettei veholla saada moottorin ecupäivityksiä sisään.
Mulla on eri generaatiota (hajonnen etunoxin tilalle laitettu gen2, ja vanha taaempi on gen1) josta seuraa se, ettei veholla saada moottorin ecupäivityksiä sisään.
Re: NOX-tunnistin w447
Nyt on etummainen Nox vaihdettu ja päädyin kuitenkin kaikista varoitteluista huolimatta Ampro-merkkiseen osaan, tukkuri vakuutteli että ne on ihan ok osia niin katsotaan nyt. Auto heitti ilmamassamittarista vikavalon myös päälle samassa yhteydessä tai siis siitä oli koodi ja moottorin vikavalon aiheuttaja tällä hetkellä jo ennen uuden NOX-anturin vaihtoa. Vaihdoin uuden NOXin ja nollasin koodit mutta ilmamassamittarin koodi jäi silti, no sitten tuli kiire hakemaan tytärtä kerhosta ja eiku matkaan ja 30km päästä taas moottorin vikavalo syttyi. No kotio päästyäni nokapelli auki ja tarkastamaan että piuhat on kaikki kiinni ja olihan ne. Nyt nollasin/sopeutin (vai millä nimellä olikaan) NOXin kun se täytyy tehdä anturin vaihdon jälkeen ja samoin nollasin arvot ilmamassamittarilta. Nyt koodit poistui ja pysyi poissa ainakin sen muutaman minuutin mitä autoa pihassa käytin. Huomenna nähdään kuinka äijän käy että tuleeko samaa herjaa jälleen, pahoin pelkään....
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Ilmamassamittarin koodeja voi tulla jos ilmanputsarin o-rengas menee asentaessa rullalle.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: NOX-tunnistin w447
Ei ole hetkeen ollut putsari kädessä mutta aattelin että herjaako sen takia kun on jonku aikaa joutunu ajelemaan nyt vika päällä mutta katotaan kuinka käy kun saa ajettua muutama kymmenen kilometriä koska siinä ajassa on tullu jo oireita ja sitte vikavalo.
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Eipä vielä antaudu... nyt antaa ahtopaineista koodia ja etummaista nox koodia joskus edelleen. No auto nosturille ja syyksi paljastui että välijäähdytin on paskana, tuntuu vuoto ihan tyhjäjäynnilläkin jo käteen että ilmaa puskee. On kyllä mielenkiintosen näkönen jäähy, alareunasta paisunut ja näyttää siltä että olisi jäätynyt ja siksi paisunut noin. Ja löytyhän siitäkin juttua kun vähän haeskelin että on niitä jäätynyt muillakin. Taidan tehdä uuteen cooleriin tuon pienen reijän ja siihen ruuvi josta saa tyhjätä kun en jaksa talvella pahvien kanssa pelata ja voihan sinne kertyä vettä vaikka olisi pahvi edessä
Joten uusi cooleri tilattu ja ahtoletkujen tiivisteet niin katsotaan mitä sen jäkeen löytyy 
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Minkähän kokoisen reijän sinne coolerin alas voi porata jos sen jättää aina auki ettei laita mitään ruuvia reikään vaan jäisi ikäänkuin huoltovapaaksi? Mietin vaan jos oikeen pieni reikä on niin meneeko tukkoon helposti vai pysyykö se kyllä auki kun painetta kumminkin siellä on?
M-B V 250 cdi 2014
Re: NOX-tunnistin w447
Nyt on coolerissa se 2mm reikä ja auto tuntu taas kunnossa olevalta, vedot tallella ja kaikki tuntu muutenkin olevan ok. Ajettu nyt n. 150km ja kotiin tultua olin varma että nyt on kunnossa. No sitten piti vielä siirtää autoa pihassa ja syttyikin taas moottorin vikavalo
Star näyttää nyt takimmaista NOXia eli ilmeisesti senkin joutuu nyt kumminkin laittamaan, katotaan nyt mitä tapahtuu kun poistin koodit ja nollasin taka NOXin arvot myös niin katsoraan tuleeko sama koodi uudelleen mutta pelkäänpä että ei taida siis olla vieläkään kunnossa
M-B V 250 cdi 2014