OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Hei kaikki,
Tarvitsisin kipeästi apua ja asiantuntemusta OM646-moottoreihin liittyen. Omistan 2008-mallisen Mercedes-Benz W211:n (OM646.821), jonka turbo hajosi äskettäin. Valitettavasti moottori ryntäsi turbon hajoamisen seurauksena, ja nyt se käy rytkyttäen. Pelkään pahoin, että kampiakseli on saattanut vääntyä tai jokin muu vakava vaurio on tapahtunut.
Minulla on mahdollisuus hankkia varaosamoottori vuoden 2005 W211:stä, jossa on OM646.951-moottori. Kysymykseni kuuluukin, kuinka suuria eroja näiden kahden moottoriversion (OM646.951 vuodelta 2005 ja OM646.821 vuodelta 2008) välillä on? vaikka apulaitteet on ympärillä muuttunut niin passaako "raakamoottorit" vielä keskenään?
Tarvitsisin kipeästi apua ja asiantuntemusta OM646-moottoreihin liittyen. Omistan 2008-mallisen Mercedes-Benz W211:n (OM646.821), jonka turbo hajosi äskettäin. Valitettavasti moottori ryntäsi turbon hajoamisen seurauksena, ja nyt se käy rytkyttäen. Pelkään pahoin, että kampiakseli on saattanut vääntyä tai jokin muu vakava vaurio on tapahtunut.
Minulla on mahdollisuus hankkia varaosamoottori vuoden 2005 W211:stä, jossa on OM646.951-moottori. Kysymykseni kuuluukin, kuinka suuria eroja näiden kahden moottoriversion (OM646.951 vuodelta 2005 ja OM646.821 vuodelta 2008) välillä on? vaikka apulaitteet on ympärillä muuttunut niin passaako "raakamoottorit" vielä keskenään?
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Kampura ei ihan helpolla väänny mutta veivi sattaa olla mutkalla.
Ja mitä muuta on sitten mennyt koneesta läpi.
Eiköhän ne samoja ole nuo motit jotain pieniä eroja saattaa olla mutta perusmoottorit pitäisi olla ristiin sopivia.
Ja mitä muuta on sitten mennyt koneesta läpi.
Eiköhän ne samoja ole nuo motit jotain pieniä eroja saattaa olla mutta perusmoottorit pitäisi olla ristiin sopivia.
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
eikös noissa aika isotkin erot, alkuperäinen kuitenkin evo kone delphin suuttimilla jne.
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Ai hemmetti, tuliko se evo jo noihin?
Sitten en sano mittään.
Sitten en sano mittään.
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Voin olla täysin hakoteiläkin mutta heitetään nyt kuitenkin kyssäri eli:
Kun ahdin hajoaa kompurapuolelta niin välissä on kuitenkin cooleri eikö? Romujen piti siis mennä coolerin läpi?
En tunne näitten coolerirakennetta mutta jotku on rakenteeltaan kyllä sellaisia ettei osat ihan nuinvain läpi mene.
Ts tuliko moottorin käyntihäiriö läpimenneitten ahtimenosien takia vai sen takia että ryntäsi?
Ryntäsi siksi että sai m-öljyä?
Speguloidaan nyt vielä eli jos käyntihäiriö tuli ryntäyksen takia niin mitä muita mahdollisuuksia vajaakäyntiin voisi olla? Ekkana nyt tulee mieleen suutinvika?
Haen sitä että ennen kun lähtee vaihtamaan koko mosaa niin jos vika on tyyliin sulaneessa suuttimessa niin korjaus on aikapaljon yksinkertaisempi operaatio verrattuna mosavaihtoon.
Kun ahdin hajoaa kompurapuolelta niin välissä on kuitenkin cooleri eikö? Romujen piti siis mennä coolerin läpi?
En tunne näitten coolerirakennetta mutta jotku on rakenteeltaan kyllä sellaisia ettei osat ihan nuinvain läpi mene.
Ts tuliko moottorin käyntihäiriö läpimenneitten ahtimenosien takia vai sen takia että ryntäsi?
Ryntäsi siksi että sai m-öljyä?
Speguloidaan nyt vielä eli jos käyntihäiriö tuli ryntäyksen takia niin mitä muita mahdollisuuksia vajaakäyntiin voisi olla? Ekkana nyt tulee mieleen suutinvika?
Haen sitä että ennen kun lähtee vaihtamaan koko mosaa niin jos vika on tyyliin sulaneessa suuttimessa niin korjaus on aikapaljon yksinkertaisempi operaatio verrattuna mosavaihtoon.
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Jokunen rynnännyt kone on vääntänyt veivin mutkalle tai useamman jos päässyt kunnolla öljyä imuun.
Kaikki ei pala ja kone menee seinää vasten. Ns hydrolock.
Kaikki ei pala ja kone menee seinää vasten. Ns hydrolock.
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Kone siis ryntäsi jonkun aikaa kun turbo hajosi ja sitten sain sammumaan. Kun käynnisti parin päivän päästä niin kävi rytkyen niinkuin olisi suutin pimeänä eli "kolisten". Vieläkö tuosta konetta saa vai onko se parempi katella vaihto moottori
sehän ei nyt paha oisi jos muuan veivilla selviäisi?

Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Suuttimet pois ja mittaamaan onko joku mäntä muita alempana, eli 1/4 onko samassa korossa ja 2/3 onko ne samassa keskenään.
Ja kameraa suuttimen reiästä sisälle näkyykö jotain ihmeellistä kuten haljennutta mäntää.
Ja kameraa suuttimen reiästä sisälle näkyykö jotain ihmeellistä kuten haljennutta mäntää.
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Hyvä idea, pitääpä koittaa testata tätä. Puristukset varmaan samalla mitata niin näkee onko venttiilit pysyneet mukana tai onko ollut niillä ahdasta


eli nämä ovat justiin silleen että 1 ja 4 on samassa tahdissa ja sitten 2/3?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Tuossa yksi moottoreita virittävä heppu oli sitä mieltä että jos on käyrä veivi koneessa niin silloin kaikki veivit uusiksi ja kampiakseli tarkastukseen.
Re: OM646-moottoreiden erot 2005 (OM646.951) ja 2008 (OM646.821) – Turbon hajoamisesta seuranneet ongelmat
Aika harvoin dieselistä saa kampuraa hajalle vaikka hydrolockaa. Pitää ne veivit tietty kaikki tarkastaa onko muita mutkalla.
Tavallisen tukevaa tekoa kampurat ollut, veivejä taittunut muistakin vehkeistä ja yleensä kampura on ollut ok.
Tavallisen tukevaa tekoa kampurat ollut, veivejä taittunut muistakin vehkeistä ja yleensä kampura on ollut ok.