Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
keijomela
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 13.07.2025 11:19

Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja keijomela »

Nyt tulee pitkä selitys, koska paljon tapahtunut. Apua kaivataan ja maksan ratkaisusta ihan löytöpalkkion, jos se on järkevästi mahdollista ja vika korjattavissa. Ite en juuri ymmärrä autoista, joten pahoittelen, jos termistö on naurettavaa.

Eli siis otsikon auto aloitti viime kesänä sen, että käy vajailla sylintereillä toisinaan, pois pelistä 1, 2 ja 4. Testerissä ilmoittaa häiriöt sytytyskatkoksia noissa sylintereissä + imunokka-akselin säätö -jotain ja nyt viimeisimpänä myös pakonokka-akselista.

Auto toimi talvella lähes normaalisti ja viime kesänä ja taas tänä kesänä ongelmaa on päivittäin. Toimii kuitenkin normaalisti jossain kohtaa päivää silloinkin ja silloin kun toimii, niin ei mitään vikaa missään. Jos auto käynnistyy normaalisti, niin se ei koskaan jätä kesken käynnin sylinteriä pois pelistä ja vastaavasti, mikäli se käynnistyy vajailla, niin ei palaudu itsestään. Normisetti silloin on, että kun ajaa 5-25 km, sammuttaa, niin yleensä käynnistyy sitten normaalisti ja toimii taas normaalisti, kunnes seuraavan sammutuksen jälkeen uus arvonta, että miten lähdetään.

Ollut nyt neljällä korjaamolla yhteensä yli 3 kk ja ihan kunnon paikoissa, mm. Vänttisellä Lempäälässä, Auvisella Myllykoskella ja Tähtihuollossa Kouvolassa. Ensin vaihdettiin tulpat, sitten puolat, imusarja ja tsekkailtiin joku ratas + ketju, eikä niissä vikaa. Matkan varrella vaihdettu myös ohjelmiston koodi ja ilmamassamittari ja voi olla, että unohdankin jo jotain mitä vaihdettu, mutta kuitenkin. Lempäälässä ehdotettiin lopulta yksikkövikaa ja vaihdettiin se koodi imusarjan lisäksi + todettiin, että mekaanista vikaa he ei löydä. Myllykoskella sen jälkeen tuumattiin, että ei se yksikkö voi olla, kun antaa järkeviä lukemia. Epäiltiin tasapainoakselia ja/tai suutinvikaa, mutta en ole kovin innokas niitä vaihdattamaan sen jälkeen, kun kysyin, että voiko ne toimia välillä ja välillä ei, eikä sellaiseen oikein uskoneet itsekään.

Autoa on tutkineet osaavat ja mun on vaikea myöntää, että tämä nyt on jumalauta ainoa auto maailmassa jossa on tuollainen vika. Ei vain nyt ole sattunut vastaan sellaista henkilöä jolla on ollu tämä vika ja ajattelin, että kokeilen nyt täältä vielä apua, etteipä siitä ainakaan haittaa ole. On tunne, että kyseessä voi olla jokin tosi pieni kosketushäiriötyyppinen juttu, joka käyttäytyy eri lämpötilassa eri lailla ja siksi ei kukaan hahmota, kun ei selkeää mekaanista ongelmaa, mutta aniweis. Olisi edes tonnin auto niin ajaisi paaliin, mutta kun tuo nyt kuitenkin vielä normaalina olisi jonkin arvoinen peli.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

keijomela kirjoitti: Su 13.07.2025 11:40 Nyt tulee pitkä selitys, koska paljon tapahtunut. Apua kaivataan ja maksan ratkaisusta ihan löytöpalkkion, jos se on järkevästi mahdollista ja vika korjattavissa. Ite en juuri ymmärrä autoista, joten pahoittelen, jos termistö on naurettavaa.

Eli siis otsikon auto aloitti viime kesänä sen, että käy vajailla sylintereillä toisinaan, pois pelistä 1, 2 ja 4. Testerissä ilmoittaa häiriöt sytytyskatkoksia noissa sylintereissä + imunokka-akselin säätö -jotain ja nyt viimeisimpänä myös pakonokka-akselista.

Auto toimi talvella lähes normaalisti ja viime kesänä ja taas tänä kesänä ongelmaa on päivittäin. Toimii kuitenkin normaalisti jossain kohtaa päivää silloinkin ja silloin kun toimii, niin ei mitään vikaa missään. Jos auto käynnistyy normaalisti, niin se ei koskaan jätä kesken käynnin sylinteriä pois pelistä ja vastaavasti, mikäli se käynnistyy vajailla, niin ei palaudu itsestään. Normisetti silloin on, että kun ajaa 5-25 km, sammuttaa, niin yleensä käynnistyy sitten normaalisti ja toimii taas normaalisti, kunnes seuraavan sammutuksen jälkeen uus arvonta, että miten lähdetään.

Ollut nyt neljällä korjaamolla yhteensä yli 3 kk ja ihan kunnon paikoissa, mm. Vänttisellä Lempäälässä, Auvisella Myllykoskella ja Tähtihuollossa Kouvolassa. Ensin vaihdettiin tulpat, sitten puolat, imusarja ja tsekkailtiin joku ratas + ketju, eikä niissä vikaa. Matkan varrella vaihdettu myös ohjelmiston koodi ja ilmamassamittari ja voi olla, että unohdankin jo jotain mitä vaihdettu, mutta kuitenkin. Lempäälässä ehdotettiin lopulta yksikkövikaa ja vaihdettiin se koodi imusarjan lisäksi + todettiin, että mekaanista vikaa he ei löydä. Myllykoskella sen jälkeen tuumattiin, että ei se yksikkö voi olla, kun antaa järkeviä lukemia. Epäiltiin tasapainoakselia ja/tai suutinvikaa, mutta en ole kovin innokas niitä vaihdattamaan sen jälkeen, kun kysyin, että voiko ne toimia välillä ja välillä ei, eikä sellaiseen oikein uskoneet itsekään.

Autoa on tutkineet osaavat ja mun on vaikea myöntää, että tämä nyt on jumalauta ainoa auto maailmassa jossa on tuollainen vika. Ei vain nyt ole sattunut vastaan sellaista henkilöä jolla on ollu tämä vika ja ajattelin, että kokeilen nyt täältä vielä apua, etteipä siitä ainakaan haittaa ole. On tunne, että kyseessä voi olla jokin tosi pieni kosketushäiriötyyppinen juttu, joka käyttäytyy eri lämpötilassa eri lailla ja siksi ei kukaan hahmota, kun ei selkeää mekaanista ongelmaa, mutta aniweis. Olisi edes tonnin auto niin ajaisi paaliin, mutta kun tuo nyt kuitenkin vielä normaalina olisi jonkin arvoinen peli.
Helpottaa mahdolista vikaa mietivä jos laittat lyhen listusksen mitä tähän mennessä vaihdettu/mitä tarkistettu/miten purkamalla/mittaamalla/testerillä,
samoin vika koodit teksteineen,


onko sitä päässet tutkimaan silloinkun vaiva on päällä ?
nokkien säätimet tarkistettu ?
kat tarkistettu ?
johtosarja tarkistettu ?
Mökkillä
'
keijomela
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 13.07.2025 11:19

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja keijomela »

Eli... Ongelma alkoi vuosi sitten toukokuussa. Moottorivalo syttyi, mutta ei käytösongelmia. Ajoin korjaamolle, jossa teettäny kaikki huollotkin. Lukijaan, josta koodit DTC 0521 (Alkuperäinen vikakoodi:521) Kääntöläpän asentoanturi rivi 1 ja DTC 2385 (Alkuperäinen vikakoodi 2385) Imunokka-akselin asento rivi 1. Kuittasivat pois ja sanoivat, että ei tämmösille tartte mitään tehdä, jos ei mitään muuten vaivaa. Vähän siitä alkoivat sytytyskatkokset, jonka jälkeen menin takas. Samat koodit + sytytyskatkoksia sylintereissä 1, 2 ja 4. Vaihtoivat tulpat, ei muutosta ja totesivat, ettei heillä ole aikaa perehtyä - > Vie Tähtihuoltoon Kouvolassa, ymmärtää Mersuista.

Tähtihuollossa vaihdettiin puolat, tutkittiin jakopään ketju ja ratas, joissa ei vikaa, eikä puolien vaihto tehnyt muutosta. Joku ajatus pojalla oli, mutta sItten faija ehdotti, tuo Treelle M.Vänttiselle, kova mersukorjaamo, kyllä vika löytyy ja veinkin sinne. Auto oli siellä varmaan valehtelematta 3 kk, jona aikana vaihtoivat imusarjan ja ohjelmiston koodin. Ei muutosta ja loppukaneetti, että vaihtaisimme keskusyksikön, "mekaanista" vikaa he ei löydä, joten yksikössä oltava vikaa. Tuumasin, että ei mulla siihen riitä rahat, olkoon, ajan niin kauan kun auto kulkee.

Tuli syksy ja kelit viileni, niin auto toimikin läpi talven 99 % ajasta normaalisti ja mietin, että perhana, kyllähän tämän kanssa pärjää, mitä se haittaa jos kerran kuussa hetken yskii. Katsastuksestakin meni heittämällä läpi, kun vaan kävin kuittauttamassa sinne mennessä varoitusvalon palamasta. Kunnes kelit nyt keväällä lämpeni, niin ongelmat palasi tosissaan ja nyt mitä kuumemmat kelit, sitä useammin käyntiongelma.

Jos auto käynnistyy normaalisti, niin se toimii täysin normaalisti ja jos auto käynnistyy vajaalla, niin se ei "lennosta" heitä normaalikäyntiin. Yleensä, jos käynnistyy huonosti, niin kun ajat 5-25 km ja sammutat, niin se käynnistyy normaalisti ja toimii niin kauan, kunnes sammutat ja taas on käynnistäessä uus arvonta, että kummin lähtee. Joskus saattaa riittää, että vaan sammuttaa, kun käynnistyy huonosti, niin lähteekin heti perään normaalisti.

Sain tärpin, että Auvinen Ummeljoella korjaa mersun kuin mersun. Aattelin, että käytän siellä ihan vaan että kysyn oisko ajatusta. Auto päivän siellä, ei osannu sanoa varmaa vikaa, mutta vaihtoi ilmamassamittarin, tein neuvosta moottorihuuhtelun, ei muutosta. Totesi, ettei yksikössä olisi vikaa, koska antaa järkeviä arvoja asioista. Ehdotti tasapainoakseli- ja/tai suutinremonttia, mutta kun kysyin, voiko ne toimia välillä ja välillä ei, niin ei kuulemma oikein. Noh, ei tunnu viisaalta tehdä kalliita remontteja niihin, kun auto kerran toimii puolet ajasta, mutta puolet ajasta ei, mutta jos nuo osat on lähtökohtaisesti jokotai-rikki. Tietysti jos saa vaikka täältä tukea, että suutinvika on, niin voisi kokeilla.

Auto on ollu testerissä toimivana ja ei-toimivana. Ei mulla kaikkia lappuja ole tallessa, mutta nuo samat häiriöt se aina antaa, jotka yllä + ilmoitus niistä sytytyskatkoksista, joiden koodia en nyt tähän hätää saa. Pohjimmiltaan mä en tiedä mitä on tutkittu missäkin, mutta tekstissä on osat jotka varmasti vaihdettu, tosin joku saattanut jo multa unohtua. Oletan, että Treella käytiin aika paljon läpi, kun kerran sanottiin, että "mekaanista vikaa ei löydy" ja auto siellä kuitenkin sen 3 kk oli.

Kyllä se korjaaminen saisi periaatteessa ihan maksaakin, mutta kun on jo "kokeiltu" kohta kolmella tonnilla, niin haluaisi jonkin perustelevan loogisesti, että se on tuo vika, eikä että taas toisella kolmella tonnilla kokeilee, eikä tule mitään muutosta.
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Ecu irti ja pakkaseen sitten nopeesti paikalleen ja koeajolle. Olikos se tässä mallissa minkälaisessa paikkaa?
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

keijomela kirjoitti: Pe 18.07.2025 14:28 Eli... Ongelma alkoi vuosi sitten toukokuussa. Moottorivalo syttyi, mutta ei käytösongelmia. Ajoin korjaamolle, jossa teettäny kaikki huollotkin. Lukijaan, josta koodit DTC 0521 (Alkuperäinen vikakoodi:521) Kääntöläpän asentoanturi rivi 1 ja DTC 2385 (Alkuperäinen vikakoodi 2385) Imunokka-akselin asento rivi 1. Kuittasivat pois ja sanoivat, että ei tämmösille tartte mitään tehdä, jos ei mitään muuten vaivaa. Vähän siitä alkoivat sytytyskatkokset, jonka jälkeen menin takas. Samat koodit + sytytyskatkoksia sylintereissä 1, 2 ja 4. Vaihtoivat tulpat, ei muutosta ja totesivat, ettei heillä ole aikaa perehtyä - > Vie Tähtihuoltoon Kouvolassa, ymmärtää Mersuista.

Tähtihuollossa vaihdettiin puolat, tutkittiin jakopään ketju ja ratas, joissa ei vikaa, eikä puolien vaihto tehnyt muutosta. Joku ajatus pojalla oli, mutta sItten faija ehdotti, tuo Treelle M.Vänttiselle, kova mersukorjaamo, kyllä vika löytyy ja veinkin sinne. Auto oli siellä varmaan valehtelematta 3 kk, jona aikana vaihtoivat imusarjan ja ohjelmiston koodin. Ei muutosta ja loppukaneetti, että vaihtaisimme keskusyksikön, "mekaanista" vikaa he ei löydä, joten yksikössä oltava vikaa. Tuumasin, että ei mulla siihen riitä rahat, olkoon, ajan niin kauan kun auto kulkee.

Tuli syksy ja kelit viileni, niin auto toimikin läpi talven 99 % ajasta normaalisti ja mietin, että perhana, kyllähän tämän kanssa pärjää, mitä se haittaa jos kerran kuussa hetken yskii. Katsastuksestakin meni heittämällä läpi, kun vaan kävin kuittauttamassa sinne mennessä varoitusvalon palamasta. Kunnes kelit nyt keväällä lämpeni, niin ongelmat palasi tosissaan ja nyt mitä kuumemmat kelit, sitä useammin käyntiongelma.

Jos auto käynnistyy normaalisti, niin se toimii täysin normaalisti ja jos auto käynnistyy vajaalla, niin se ei "lennosta" heitä normaalikäyntiin. Yleensä, jos käynnistyy huonosti, niin kun ajat 5-25 km ja sammutat, niin se käynnistyy normaalisti ja toimii niin kauan, kunnes sammutat ja taas on käynnistäessä uus arvonta, että kummin lähtee. Joskus saattaa riittää, että vaan sammuttaa, kun käynnistyy huonosti, niin lähteekin heti perään normaalisti.

Sain tärpin, että Auvinen Ummeljoella korjaa mersun kuin mersun. Aattelin, että käytän siellä ihan vaan että kysyn oisko ajatusta. Auto päivän siellä, ei osannu sanoa varmaa vikaa, mutta vaihtoi ilmamassamittarin, tein neuvosta moottorihuuhtelun, ei muutosta. Totesi, ettei yksikössä olisi vikaa, koska antaa järkeviä arvoja asioista. Ehdotti tasapainoakseli- ja/tai suutinremonttia, mutta kun kysyin, voiko ne toimia välillä ja välillä ei, niin ei kuulemma oikein. Noh, ei tunnu viisaalta tehdä kalliita remontteja niihin, kun auto kerran toimii puolet ajasta, mutta puolet ajasta ei, mutta jos nuo osat on lähtökohtaisesti jokotai-rikki. Tietysti jos saa vaikka täältä tukea, että suutinvika on, niin voisi kokeilla.

Auto on ollu testerissä toimivana ja ei-toimivana. Ei mulla kaikkia lappuja ole tallessa, mutta nuo samat häiriöt se aina antaa, jotka yllä + ilmoitus niistä sytytyskatkoksista, joiden koodia en nyt tähän hätää saa. Pohjimmiltaan mä en tiedä mitä on tutkittu missäkin, mutta tekstissä on osat jotka varmasti vaihdettu, tosin joku saattanut jo multa unohtua. Oletan, että Treella käytiin aika paljon läpi, kun kerran sanottiin, että "mekaanista vikaa ei löydy" ja auto siellä kuitenkin sen 3 kk oli.

Kyllä se korjaaminen saisi periaatteessa ihan maksaakin, mutta kun on jo "kokeiltu" kohta kolmella tonnilla, niin haluaisi jonkin perustelevan loogisesti, että se on tuo vika, eikä että taas toisella kolmella tonnilla kokeilee, eikä tule mitään muutosta.
Mitäs se saisi maksaa jos muutosta tulisi ?
kun nyt on maksunut kohta 3t eikä muutosta ole tullut,
Mökkillä
'
keijomela
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 13.07.2025 11:19

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja keijomela »

FinlandMerceds kirjoitti: Pe 18.07.2025 18:34
keijomela kirjoitti: Pe 18.07.2025 14:28 Eli... Ongelma alkoi vuosi sitten toukokuussa. Moottorivalo syttyi, mutta ei käytösongelmia. Ajoin korjaamolle, jossa teettäny kaikki huollotkin. Lukijaan, josta koodit DTC 0521 (Alkuperäinen vikakoodi:521) Kääntöläpän asentoanturi rivi 1 ja DTC 2385 (Alkuperäinen vikakoodi 2385) Imunokka-akselin asento rivi 1. Kuittasivat pois ja sanoivat, että ei tämmösille tartte mitään tehdä, jos ei mitään muuten vaivaa. Vähän siitä alkoivat sytytyskatkokset, jonka jälkeen menin takas. Samat koodit + sytytyskatkoksia sylintereissä 1, 2 ja 4. Vaihtoivat tulpat, ei muutosta ja totesivat, ettei heillä ole aikaa perehtyä - > Vie Tähtihuoltoon Kouvolassa, ymmärtää Mersuista.

Tähtihuollossa vaihdettiin puolat, tutkittiin jakopään ketju ja ratas, joissa ei vikaa, eikä puolien vaihto tehnyt muutosta. Joku ajatus pojalla oli, mutta sItten faija ehdotti, tuo Treelle M.Vänttiselle, kova mersukorjaamo, kyllä vika löytyy ja veinkin sinne. Auto oli siellä varmaan valehtelematta 3 kk, jona aikana vaihtoivat imusarjan ja ohjelmiston koodin. Ei muutosta ja loppukaneetti, että vaihtaisimme keskusyksikön, "mekaanista" vikaa he ei löydä, joten yksikössä oltava vikaa. Tuumasin, että ei mulla siihen riitä rahat, olkoon, ajan niin kauan kun auto kulkee.

Tuli syksy ja kelit viileni, niin auto toimikin läpi talven 99 % ajasta normaalisti ja mietin, että perhana, kyllähän tämän kanssa pärjää, mitä se haittaa jos kerran kuussa hetken yskii. Katsastuksestakin meni heittämällä läpi, kun vaan kävin kuittauttamassa sinne mennessä varoitusvalon palamasta. Kunnes kelit nyt keväällä lämpeni, niin ongelmat palasi tosissaan ja nyt mitä kuumemmat kelit, sitä useammin käyntiongelma.

Jos auto käynnistyy normaalisti, niin se toimii täysin normaalisti ja jos auto käynnistyy vajaalla, niin se ei "lennosta" heitä normaalikäyntiin. Yleensä, jos käynnistyy huonosti, niin kun ajat 5-25 km ja sammutat, niin se käynnistyy normaalisti ja toimii niin kauan, kunnes sammutat ja taas on käynnistäessä uus arvonta, että kummin lähtee. Joskus saattaa riittää, että vaan sammuttaa, kun käynnistyy huonosti, niin lähteekin heti perään normaalisti.

Sain tärpin, että Auvinen Ummeljoella korjaa mersun kuin mersun. Aattelin, että käytän siellä ihan vaan että kysyn oisko ajatusta. Auto päivän siellä, ei osannu sanoa varmaa vikaa, mutta vaihtoi ilmamassamittarin, tein neuvosta moottorihuuhtelun, ei muutosta. Totesi, ettei yksikössä olisi vikaa, koska antaa järkeviä arvoja asioista. Ehdotti tasapainoakseli- ja/tai suutinremonttia, mutta kun kysyin, voiko ne toimia välillä ja välillä ei, niin ei kuulemma oikein. Noh, ei tunnu viisaalta tehdä kalliita remontteja niihin, kun auto kerran toimii puolet ajasta, mutta puolet ajasta ei, mutta jos nuo osat on lähtökohtaisesti jokotai-rikki. Tietysti jos saa vaikka täältä tukea, että suutinvika on, niin voisi kokeilla.

Auto on ollu testerissä toimivana ja ei-toimivana. Ei mulla kaikkia lappuja ole tallessa, mutta nuo samat häiriöt se aina antaa, jotka yllä + ilmoitus niistä sytytyskatkoksista, joiden koodia en nyt tähän hätää saa. Pohjimmiltaan mä en tiedä mitä on tutkittu missäkin, mutta tekstissä on osat jotka varmasti vaihdettu, tosin joku saattanut jo multa unohtua. Oletan, että Treella käytiin aika paljon läpi, kun kerran sanottiin, että "mekaanista vikaa ei löydy" ja auto siellä kuitenkin sen 3 kk oli.

Kyllä se korjaaminen saisi periaatteessa ihan maksaakin, mutta kun on jo "kokeiltu" kohta kolmella tonnilla, niin haluaisi jonkin perustelevan loogisesti, että se on tuo vika, eikä että taas toisella kolmella tonnilla kokeilee, eikä tule mitään muutosta.
Mitäs se saisi maksaa jos muutosta tulisi ?
kun nyt on maksunut kohta 3t eikä muutosta ole tullut,
Budjetti on tässä kohdassa sillai liukuva käsite, että jos... Joku selittää mulle uskottavasti, että vika on tämä ja takaa, että auto TULEE kuntoon tällä asialla, niin kyllä se asia saa nelinumeroisen summan edelleen maksaa. Ei tietysti 6 tonnin autossa enää montaa tuhatta, kun on jo 3 menny. Jos taas joku ehdottaa, että joo tällä se VOISI tulla kuntoon, mutta ei siitä mitään takeita ole, niin en mä sellaiseen operaatioon enää haluaa satasia enempää laittaa.
tähtimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 25.12.2012 23:34

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja tähtimese »

Onko lattiaverhoiluja käytetty auki parissa mersussa outo vika löytyny sieltä.

Toisessa W166 apukuskin lattialla johto isoliitin märkä pinni poikki ja hapettumaa muissa pinneissä (tuulilasi vuotanu 5cm lattialla vettä).

Toisessa W221 can liitin kammassa hapettumaa 12 euron osa tuli maksaan 1500e erinäisten osien vaihdolla ja tutkimisella.
W221 320 cdi -07 ex W 212 -10 ex ML 320 cdi -07 -ex Cls 350 -06
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja Ari »

Eemelicdi kirjoitti: Pe 18.07.2025 17:11 Ecu irti ja pakkaseen sitten nopeesti paikalleen ja koeajolle. Olikos se tässä mallissa minkälaisessa paikkaa?
Tässä lie yksi hyvä neuvo.Tiedä sitten kuinka toteutettavissa,mutta lämmöllä saattaa nyt olla roolinsa tässä ongelmassa ja itse kannattaa tehdä/kokeilla mitä voi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
keijomela
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 13.07.2025 11:19

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja keijomela »

PÄIVITYSTÄ: No niin nyt auto ei sitten käynyt 4-5 päivään enää ollenkaan kunnolla, vaikka yleensä joka päivä kuitenkin jonkin aikaa ja vielä oikein poikkeuksellisen huonosti muutenkin. Tuumin, että nytkö se levis lopullisesti. Nitkutin sen Tähtihuoltoon, selitin oireet ja tarinan, vaikka auto siellä joskus muinoin puolien vaihdossa jo olikin. Testausta ja tuomio, että 2 ja 4 käy huonosti, 3 ei ollenkaan ja siitä näyttäisi olevan venttiili palanu, kun sihisee tosissaan. Ajattelin, että oli tavallaan aikakin, kun uuno päästäny pitkät pätkät menolle kävi miten kävi.

Kysyin, että onko tällä nyt moottori paskana mitään arvoa, jos sen myy jollekin projektiksi. Tarjosi 800 varaosiksi. Sanoin, että jään miettimään, mutta kuulostaa houkuttelevalta. Lähdin siitä sitten nitkuttamaan kotia, poikkesin matkalla hierojalla, n. tunnin pysäys. Mietin sen aikana, että ajan auton heti takas sinne tyypille ja otan 800, loppuupahan sekoilu ja pähkiminen.

Noh, kun isken auton käyntiin siitä hierojan pihasta, niin käynnistyy normaalisti ja niin kuin ei olisi koskaan vikaa ollutkaan. Soitto Tähtihuollon kaverille ja tuumasin, että ei se varmaan normaalisti kävisi, jos kone klesa. No ei, on erikoinen vehje.

Sovittiin nyt, että menee vielä sinne tarkempaan syyniin järkevällä budjettikatolla, sitte kun operoijalla hyvä väli ja fokus ecussa (koska mekaaninen vika ei käy oikein järkeen), jonka voisi lähettää jonnekin Järvenpäähän, eikä se mikään monen tonnin operaatio ole, jota aiemmin muualla spekuloitiin. Kyllä tän kaiken jälkeen nyt yhen 500 voi laittaa, jos vaikka selviäisi mikä saamari tämä juttu on.

Eilisen auto toimi täysin normaalisti sen jälkeen, kun keksi siitä hierojan pihasta käynnistyä normaalisti, mutta tänään aamuasioilla vanha tarina, käy vajaalla, mutta kuitenkin sillee vanhan normin huonosti, että vain vähän, kun tosiaan 4-5 edellistä päivää sillä ei tahtonu liikkeelle päästä.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kovasti lämpötilasta riippuvainen vika, kosketushäiriö tai kylmäjuotos.
Ecun johdotukset, sytkän johtojen osalta eniten syyniin.
Onko siitä kukaan yhtään liitintä edes ottanut irti?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

keijomela kirjoitti: La 19.07.2025 10:36
FinlandMerceds kirjoitti: Pe 18.07.2025 18:34
keijomela kirjoitti: Pe 18.07.2025 14:28 Eli... Ongelma alkoi vuosi sitten toukokuussa. Moottorivalo syttyi, mutta ei käytösongelmia. Ajoin korjaamolle, jossa teettäny kaikki huollotkin. Lukijaan, josta koodit DTC 0521 (Alkuperäinen vikakoodi:521) Kääntöläpän asentoanturi rivi 1 ja DTC 2385 (Alkuperäinen vikakoodi 2385) Imunokka-akselin asento rivi 1. Kuittasivat pois ja sanoivat, että ei tämmösille tartte mitään tehdä, jos ei mitään muuten vaivaa. Vähän siitä alkoivat sytytyskatkokset, jonka jälkeen menin takas. Samat koodit + sytytyskatkoksia sylintereissä 1, 2 ja 4. Vaihtoivat tulpat, ei muutosta ja totesivat, ettei heillä ole aikaa perehtyä - > Vie Tähtihuoltoon Kouvolassa, ymmärtää Mersuista.

Tähtihuollossa vaihdettiin puolat, tutkittiin jakopään ketju ja ratas, joissa ei vikaa, eikä puolien vaihto tehnyt muutosta. Joku ajatus pojalla oli, mutta sItten faija ehdotti, tuo Treelle M.Vänttiselle, kova mersukorjaamo, kyllä vika löytyy ja veinkin sinne. Auto oli siellä varmaan valehtelematta 3 kk, jona aikana vaihtoivat imusarjan ja ohjelmiston koodin. Ei muutosta ja loppukaneetti, että vaihtaisimme keskusyksikön, "mekaanista" vikaa he ei löydä, joten yksikössä oltava vikaa. Tuumasin, että ei mulla siihen riitä rahat, olkoon, ajan niin kauan kun auto kulkee.

Tuli syksy ja kelit viileni, niin auto toimikin läpi talven 99 % ajasta normaalisti ja mietin, että perhana, kyllähän tämän kanssa pärjää, mitä se haittaa jos kerran kuussa hetken yskii. Katsastuksestakin meni heittämällä läpi, kun vaan kävin kuittauttamassa sinne mennessä varoitusvalon palamasta. Kunnes kelit nyt keväällä lämpeni, niin ongelmat palasi tosissaan ja nyt mitä kuumemmat kelit, sitä useammin käyntiongelma.

Jos auto käynnistyy normaalisti, niin se toimii täysin normaalisti ja jos auto käynnistyy vajaalla, niin se ei "lennosta" heitä normaalikäyntiin. Yleensä, jos käynnistyy huonosti, niin kun ajat 5-25 km ja sammutat, niin se käynnistyy normaalisti ja toimii niin kauan, kunnes sammutat ja taas on käynnistäessä uus arvonta, että kummin lähtee. Joskus saattaa riittää, että vaan sammuttaa, kun käynnistyy huonosti, niin lähteekin heti perään normaalisti.

Sain tärpin, että Auvinen Ummeljoella korjaa mersun kuin mersun. Aattelin, että käytän siellä ihan vaan että kysyn oisko ajatusta. Auto päivän siellä, ei osannu sanoa varmaa vikaa, mutta vaihtoi ilmamassamittarin, tein neuvosta moottorihuuhtelun, ei muutosta. Totesi, ettei yksikössä olisi vikaa, koska antaa järkeviä arvoja asioista. Ehdotti tasapainoakseli- ja/tai suutinremonttia, mutta kun kysyin, voiko ne toimia välillä ja välillä ei, niin ei kuulemma oikein. Noh, ei tunnu viisaalta tehdä kalliita remontteja niihin, kun auto kerran toimii puolet ajasta, mutta puolet ajasta ei, mutta jos nuo osat on lähtökohtaisesti jokotai-rikki. Tietysti jos saa vaikka täältä tukea, että suutinvika on, niin voisi kokeilla.

Auto on ollu testerissä toimivana ja ei-toimivana. Ei mulla kaikkia lappuja ole tallessa, mutta nuo samat häiriöt se aina antaa, jotka yllä + ilmoitus niistä sytytyskatkoksista, joiden koodia en nyt tähän hätää saa. Pohjimmiltaan mä en tiedä mitä on tutkittu missäkin, mutta tekstissä on osat jotka varmasti vaihdettu, tosin joku saattanut jo multa unohtua. Oletan, että Treella käytiin aika paljon läpi, kun kerran sanottiin, että "mekaanista vikaa ei löydy" ja auto siellä kuitenkin sen 3 kk oli.

Kyllä se korjaaminen saisi periaatteessa ihan maksaakin, mutta kun on jo "kokeiltu" kohta kolmella tonnilla, niin haluaisi jonkin perustelevan loogisesti, että se on tuo vika, eikä että taas toisella kolmella tonnilla kokeilee, eikä tule mitään muutosta.
Mitäs se saisi maksaa jos muutosta tulisi ?
kun nyt on maksunut kohta 3t eikä muutosta ole tullut,
Budjetti on tässä kohdassa sillai liukuva käsite, että jos... Joku selittää mulle uskottavasti, että vika on tämä ja takaa, että auto TULEE kuntoon tällä asialla, niin kyllä se asia saa nelinumeroisen summan edelleen maksaa. Ei tietysti 6 tonnin autossa enää montaa tuhatta, kun on jo 3 menny. Jos taas joku ehdottaa, että joo tällä se VOISI tulla kuntoon, mutta ei siitä mitään takeita ole, niin en mä sellaiseen operaatioon enää haluaa satasia enempää laittaa.
Kokeile itse hakea vikaa, usein se halvin konsti siinä kohdin kun firmat nostelee käsiään,
eli ota käsille kylmää vaikka paksatimessa jäädytetty vesipussi tms (kylmä laukkun ja termospullo kuumaa vettä sekä pari ehjää muovikassia mukaan,
kynää paperia mihin merkaa olosuhde tiedot(lämpö, ajetut vikaa eivikka välissä km jne)
sitten niiden perustella kun vika on ja ei ole anna kylmä/kuuma hoitoa epäilyille kohteille
epäilyksen alaisia on ainkin ecu, virtalukko, sam, kun on se tilaneen että useimiten ei käynistäessä tod ei toimi niin
sitten sitä mitä muistin panot kertoon, eli jos kylmänä ei useimiten toimi niin kumaa ja jos kuuman toimii niin kylmää niille epäilyille kohteille ,
näin on löytytny lukuisia vikoja mitä on haettu ties miten, millä ja missä
Mökkillä
'
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: Apua W204 C 350 3.5 Bensiini (272 hv / 200 kW M 272.961, vm 2007 käy TOISINAAN vajaalla

Viesti Kirjoittaja Ponton »

keijomela kirjoitti: Pe 18.07.2025 14:28 Eli... Ongelma alkoi vuosi sitten toukokuussa. Moottorivalo syttyi, mutta ei käytösongelmia. Ajoin korjaamolle, jossa teettäny kaikki huollotkin. Lukijaan, josta koodit DTC 0521 (Alkuperäinen vikakoodi:521) Kääntöläpän asentoanturi rivi 1 ja DTC 2385 (Alkuperäinen vikakoodi 2385) Imunokka-akselin asento rivi 1. Kuittasivat pois ja sanoivat, että ei tämmösille tartte mitään tehdä, jos ei mitään muuten vaivaa.
Koita nyt löytää sellanen paja, joka osais kuitenkin tehdä niille jotain.
Vastaa Viestiin