Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1110
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja Zac »

W111 sedan mallithan olivat:
- 220b ns. karvalakkimalli, jonka tunnistaa esim. "W110" -tyyppisistä takavaloista. Vaikka oli halvin, ei silti myyty eniten.
- 220Sb eli kaasutinmoottorilla oleva malli
- 220SEb eli mekaanisella ruiskulla oleva malli (E= einspritzpumpe)
('b' on eriyttämään aiemmasta ponttoonimallin esim. 220S)

Ja sitten W112 eli mallit:
- 300SE ja
- 300SE "Lang" (aka "long wheelbase")
--> ja noissa oli enempi näitä kromislistoja:
Kuva

En ole 100% varma mutta noita 300SE:n listoja saattoi saada jopa "tehdas-optiona" näiden W111 Sb/SEb mallien matkaan.
Minun autossa (220SEb) nuo myös ovat, ja ilmeisesti koko lailla uudesta olleet.
Paitsi kylkilistat, ja kurakaarien listat, niin myös helmassa on sellainen kookas alumiininen lista, ja sen yläpuolella toinen jossa on keskellä kumia.
Viimeksi muokannut Zac, Pe 27.06.2025 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Ja sitten myös jälkeenpäin myös tuunattiin varmaan äveriäämmäksi malliksi.

Kiitoksia selvennyksestä!!
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Tässä päivänä kauniina kun käai antoi vähän myöten. Kattelin mersusta öljyt nesteet vaihdoin laturin remmin yms puuhaa ihmettelin kampiakselin siivapyöräää. Noooooo tosiaan taitaa mennä sytkän säätö korva kuulolle kun sielä näkkyy enemmän ja vähemmän noita viivoja en ehtinyt tutkia tarkemmin että erottaako mitkä tehtaalta mitkä oma tekoisia.

Vähän meinaa tarttauttaa käyntiin ja yskähtelee putkessa että olis niinku aavistuksen myöhäisellä sytkä ajossa kyllä toimii hienosti mutta silloin tulee ennakonsäätö peliin mukaan
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1479
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Eikös kannata tehdä uusi YKK merkki, tulppa pois ja tikun kanssa kokeile missä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Tyhtiksen w111 220sb kunnostelua.

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Uskoisin että tuosta viiva määrästä kun ottaa tulpan poies ja pyörittelee löytyy se oikea merkki pitää ottaa valkoista väriä ja merkata se sitten katsoa miten sattuuko yksikään muu viiva niinkuin alunpittäin olisi????
Mutta en enää tuohon mielellään lisää viivoja ala tekemään.

Toisaalta pitää käyä kattoo tuosta varaosa moottorista onko siinä hyvä siivapyörä jos vaihtaa sen tähän moottoriin.
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Vastaa Viestiin