Ratin vaihto R230

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Ratin vaihto R230

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Moikka.
Muutaman vuoden jälkeen taas mukana tällä foorumilla.
Tuli hommattuna kesäautoksi 2002 R230 500 SL:n
Autoon on vaihdettu Facelift keula ja jonkun Tuning pajan SL65 AMG Black Series korisarja klooni.

Auton sisustus on minun makuuni vähän laimea. Edellinen omistaja oli ostanut auton kuvien perusteella ja silloin siinä oli ollut paikallaan AMG mallin ratti. Kun auto saapui Suomeen, yllätys, yllätys, autoon oli vaihdettu jonkun miljoonan ajetun taksin sileäksi hierottu ratti.

Hommasin R231:n AMG:n ratin ja haluaisin laittaa sen tähän autoon.
Käytin jo vanhan ratin irti ja akseli rihloineen näyttää samalta.
Sähköliittimissä on eroja, mutta Airbagin liittimet saisi helposti vaihdettua.
Onko joku tehnyt vastaavan tyylistä konversioa vaikka johonkin muuhun korimalliin, tai osaako joku neuvoa elektroniikkatietäjän joka tietää johdoista ja väylähommista että puhuuko auto ja uudempi ratti samaa kieltä?

Tässä uudessa ratissa on myös vaihteen vaihto läpyskät, jotka on myös löytyneet R230 55AMG mallista mutta ei perus 500:sesta.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4646
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Ratin vaihto R230

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

2003 w211 vaihdoin w203 faceliftin kolmipuolaisen ratin. Vanhasta piti ottaa elektroniikka ja naittaa se uudemman ratin nappeihin, johtoa ja kolvia tarvitsi.
Läpykät saa toimimaan jos autossa on muuten sopiva johdotus ja egs52 tcu. Siinä on vähän oma jumppansa ja joutuu softaa puukottamaan.
Vastaa Viestiin