606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
Moro, tässä testaillu viritelmää 7.7mm elementit ja borg warner s200 turbolla. Ilmenny semmonen vika hiljalleen et maksimi kierrokset laskenu. Kiersi ennen 5400 sitten enää 4900 ja tossa yks ilta kiersi enää 4500.
Eilen alko tekee sellasta ettei suostu ottaan yli 3000 kaasu pohjassa, rötää kauheesti savuttaa ja kolisee.
Pinta kaasulla kierrättäessä saattaa mennä johonki 3600 rpm ettei oo mikään limp mode vaikka edc pumppu onkin
Asensin painemittarin pumpun syöttävään banjoon ja aina on vähintään 1.1 bar polttoaineen paine.
Mustaa tulee reippaasti muttei mitään liiallisiä määriä
Tosiaan jos onnistuu saamaan ahtoja ni saattaa kiertää yli 4000 mut ei sillonka kovin hyvin eikä kierrä sinne minne pitäs
Mikä tohon ois voinu tulla ku hyvin toimi aikasemmin?
Eilen alko tekee sellasta ettei suostu ottaan yli 3000 kaasu pohjassa, rötää kauheesti savuttaa ja kolisee.
Pinta kaasulla kierrättäessä saattaa mennä johonki 3600 rpm ettei oo mikään limp mode vaikka edc pumppu onkin
Asensin painemittarin pumpun syöttävään banjoon ja aina on vähintään 1.1 bar polttoaineen paine.
Mustaa tulee reippaasti muttei mitään liiallisiä määriä
Tosiaan jos onnistuu saamaan ahtoja ni saattaa kiertää yli 4000 mut ei sillonka kovin hyvin eikä kierrä sinne minne pitäs
Mikä tohon ois voinu tulla ku hyvin toimi aikasemmin?
-
- Mersumies
- Viestit: 2620
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
Voisin kuvauksesta päätellen arvata, että kyseessä on automaattilaatikolla olevan auto?W123Diesel kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 10:18 Moro, tässä testaillu viritelmää 7.7mm elementit ja borg warner s200 turbolla. Ilmenny semmonen vika hiljalleen et maksimi kierrokset laskenu. Kiersi ennen 5400 sitten enää 4900 ja tossa yks ilta kiersi enää 4500.
Eilen alko tekee sellasta ettei suostu ottaan yli 3000 kaasu pohjassa, rötää kauheesti savuttaa ja kolisee.
Pinta kaasulla kierrättäessä saattaa mennä johonki 3600 rpm ettei oo mikään limp mode vaikka edc pumppu onkin
Asensin painemittarin pumpun syöttävään banjoon ja aina on vähintään 1.1 bar polttoaineen paine.
Mustaa tulee reippaasti muttei mitään liiallisiä määriä
Tosiaan jos onnistuu saamaan ahtoja ni saattaa kiertää yli 4000 mut ei sillonka kovin hyvin eikä kierrä sinne minne pitäs
Mikä tohon ois voinu tulla ku hyvin toimi aikasemmin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
W210 300d turbodiesel alkup on kyllä automaatti, mutta nyt on 6v manuaali paikalla 200 cdi w210. Sain tolla setupilla hyviä vetoja jo monesti ja enää ei halua toimia vaanE200kompressor kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 12:00Voisin kuvauksesta päätellen arvata, että kyseessä on automaattilaatikolla olevan auto?W123Diesel kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 10:18 Moro, tässä testaillu viritelmää 7.7mm elementit ja borg warner s200 turbolla. Ilmenny semmonen vika hiljalleen et maksimi kierrokset laskenu. Kiersi ennen 5400 sitten enää 4900 ja tossa yks ilta kiersi enää 4500.
Eilen alko tekee sellasta ettei suostu ottaan yli 3000 kaasu pohjassa, rötää kauheesti savuttaa ja kolisee.
Pinta kaasulla kierrättäessä saattaa mennä johonki 3600 rpm ettei oo mikään limp mode vaikka edc pumppu onkin
Asensin painemittarin pumpun syöttävään banjoon ja aina on vähintään 1.1 bar polttoaineen paine.
Mustaa tulee reippaasti muttei mitään liiallisiä määriä
Tosiaan jos onnistuu saamaan ahtoja ni saattaa kiertää yli 4000 mut ei sillonka kovin hyvin eikä kierrä sinne minne pitäs
Mikä tohon ois voinu tulla ku hyvin toimi aikasemmin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
On vähänniinku ku 2 tahti käy rikkaalla, röpöttää eikä millään halua kiertää korkeemmalle ja valkosta tulee pirusti samalla
-
- Mersumies
- Viestit: 2620
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
Tuo valkoinen (jos ei ole aivan vaaleansinistä?) ikävä kyllä viittaa massiviseen jäähdytysnesteen pääsyyn palotilaan. Kannentiiviste rikki, kansi tai lohko halki.W123Diesel kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 12:21 On vähänniinku ku 2 tahti käy rikkaalla, röpöttää eikä millään halua kiertää korkeemmalle ja valkosta tulee pirusti samalla
Onko mahdollisuutta laittaa painetta esim. 1 bar jäähdytysjärjestelmään. Tietysti tuo palamaton diesel saattaisi näyttää vastaavalta mutta sinisen savun erottaa melko helposti valkoisesta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
Uskon olevan palamatonta dieseliä. Tarkistin äsken nesteet ja tippaakaan ei ole sitä hukannut.E200kompressor kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 12:26Tuo valkoinen (jos ei ole aivan vaaleansinistä?) ikävä kyllä viittaa massiviseen jäähdytysnesteen pääsyyn palotilaan. Kannentiiviste rikki, kansi tai lohko halki.W123Diesel kirjoitti: ↑Pe 04.07.2025 12:21 On vähänniinku ku 2 tahti käy rikkaalla, röpöttää eikä millään halua kiertää korkeemmalle ja valkosta tulee pirusti samalla
Onko mahdollisuutta laittaa painetta esim. 1 bar jäähdytysjärjestelmään. Tietysti tuo palamaton diesel saattaisi näyttää vastaavalta mutta sinisen savun erottaa melko helposti valkoisesta.
Mulla käy nyt mielessä vaan toi ennakonsäädin, jos se olis jumissa ni vois olla ongelmia kiertää yli 3k?
Polttoaine paine 1 bar ainakin, ainetta saa, ei kierrä vaikka imusarjan ottaa pois, pakoputki on suoraränni konepellin läpi ni sekään ei voi olla tukossa. Mulla on uudet suutinkärjet ja kaikki laitettu, esikammiot käytin irti vähänaika sitten ja kunnossa olivat nekin.
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
Oisko imunokan ratas päässy pyörähtään?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
6 syl esikammio vuotaa ilmeisesti kun täynnä dieseliä suuttimen kolo. Vuosi tuo sama aikasemminkin silleen että dieseliä täynnä ja sitten alko puristukset vuotamaan läpi. Pitää vissiin jotain pakoputki kittiä laittaa kammioihin, kun alkaa vuotamaan helposti muuten.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
Vika ehkä löytyi.
Ennakonsäädin liikkuu kyllä vapaasti, mutta tuo prikka pultti yhdistelmä, mikä pitäs antaa pumpun kääntyä on tehny tohon säätimeen ja prikkaan tommosen uran ku ois pyöriny väärästä välistä, lisäks tossa prikka hommassa on tommotteet urat noitten tassujen välissä ja jää jumiin niihin, kun ovat sen verran syviä.
Epäilen, että nuo urat prikassa estää sitä pyörimästä sen keskiön ympärillä ni on pyöriny sitten väärästä välistä ja syöny uraa ennakon säätimeen ja lopulta leikkas kiinni ja sitten ei enää lisää ennakkoa antanu ni kiertäminen loppu myös.
Toi hiljalleen paheni parin kk aikana silleen et maksimi kierrokset laski ja luulen syyn olevan, ku prikka pyöri väärästä välistä ja se ura meni tiukemmaks koko aika, ni vaati enemmän kierroksia että sai saman ennakon ja jossain kohtaa ei enää riittäny ennakko kiertää täysillekkä.
Nyt herää kysymys miksi tolleen on käyny ylipäätään ja mistä ainakin uus tommonen osa, mikä tulee säädintä vasten.
Tuo selittää ne aivan sairaat pakolämmöt mitä on ollu vaikka pumpun ennakon tarkistanu monesti.
Pystyn nyt lukkotapin tekemään imunokan rattaalle tässä samalla ja ehkä dampperillekki.
Mietin pitäskö hylätä koko EDC pumppu ja laittaa noi 7.7 elementit mekaaniseen, jos jonkulla olis pumppu nurkis lojumas ja lähtis vaikka 50€?
Ennakonsäädin liikkuu kyllä vapaasti, mutta tuo prikka pultti yhdistelmä, mikä pitäs antaa pumpun kääntyä on tehny tohon säätimeen ja prikkaan tommosen uran ku ois pyöriny väärästä välistä, lisäks tossa prikka hommassa on tommotteet urat noitten tassujen välissä ja jää jumiin niihin, kun ovat sen verran syviä.
Epäilen, että nuo urat prikassa estää sitä pyörimästä sen keskiön ympärillä ni on pyöriny sitten väärästä välistä ja syöny uraa ennakon säätimeen ja lopulta leikkas kiinni ja sitten ei enää lisää ennakkoa antanu ni kiertäminen loppu myös.
Toi hiljalleen paheni parin kk aikana silleen et maksimi kierrokset laski ja luulen syyn olevan, ku prikka pyöri väärästä välistä ja se ura meni tiukemmaks koko aika, ni vaati enemmän kierroksia että sai saman ennakon ja jossain kohtaa ei enää riittäny ennakko kiertää täysillekkä.
Nyt herää kysymys miksi tolleen on käyny ylipäätään ja mistä ainakin uus tommonen osa, mikä tulee säädintä vasten.
Tuo selittää ne aivan sairaat pakolämmöt mitä on ollu vaikka pumpun ennakon tarkistanu monesti.
Pystyn nyt lukkotapin tekemään imunokan rattaalle tässä samalla ja ehkä dampperillekki.
Mietin pitäskö hylätä koko EDC pumppu ja laittaa noi 7.7 elementit mekaaniseen, jos jonkulla olis pumppu nurkis lojumas ja lähtis vaikka 50€?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: 606 rötää eikä ota yli 3000 kierrosta ilman ahtoja
Nyt on mun laiva uponnu sit
3 esikammiota sulanu paskaks
Mulla on ainaski yks 617 nurkissa jos sen kammiot sattuis tuohon sopimaan. Ei meinaa huvittais tuohon käyttää yhtään enempää rahaa ja sitä menis varmaan satoja uusiin kammiohin.
Vinkkinä vaan jos pakolämmöt menee yli 1200 ni eipä kannata ajaa yhtään enempää ennenku vian löytää
3 esikammiota sulanu paskaks
Mulla on ainaski yks 617 nurkissa jos sen kammiot sattuis tuohon sopimaan. Ei meinaa huvittais tuohon käyttää yhtään enempää rahaa ja sitä menis varmaan satoja uusiin kammiohin.
Vinkkinä vaan jos pakolämmöt menee yli 1200 ni eipä kannata ajaa yhtään enempää ennenku vian löytää
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.