En ole ollut löytävinäni imuvuotoja. Sain hankittua alkup. moottorin sivukumit, takimmainen oli sen hintainen, että toivottavasti vika löytyy sivukumeista. Yllättäen V8+4Matic -yhdistelmään ei löydy tarvikeosia.
Onko kellään kokemusta kumien vaihdosta tähän malliin? Vetarit tuovat varmaan lisähaastetta. Alkuperäistä työohjetta en ole löytänyt, netissä oli juttuja, että toiselta puolen laturi irti ja toiselta puolen pakoputken etuliitos irti. Kuulostaa työläältä autotalliolosuhteissa. Mutta ei kai muuta kuin joku varvi lankkuja ajosillaksi ja auton alle tutkimaan tilannetta.
Tarinaa ja kuvia 2000 E 430 T 4Matic - imuvuotojen tutkimista
Re: Tarinaa ja kuvia 2000 E 430 T 4Matic - moottorinkumit vaihtoon
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 2000 E 430 T 4Matic - moottorinkumit vaihtoon
Ja ketut, uudet moottorinkumit eivät vieneet tutinaa pois. Vanhat olivat ilmeisesti aika hyvät, ne olivat vain n. 3 mm matalemmat. Oikea lähti muitta mutkitta (ylhäällä 16 mm, alhaalla 13 mm), mutta vasemmalla piti irroittaa pakoputken etupätkä. Hankalinta oli pakosarjalta tulevien pulttien irroitus ja asennus, vasemmanpuoleisen pultin luona ei ole paljoa tilaa.
Otin vielä kerran ilmaputken, mutta nyt myös kaasuläpän irti. Ilmaputken-kaasuläpän huulitiiviste on kovahko, mutta kun en tiedä kuinka joustava sen kuuluu olla, tilaan uuden. Kaasuläpän-imusarjan välinen o-rengas oli turattu massalla, joten joku lie siellä jo joskus käynyt.
Huohotuksen nelitieyhteestä oli yksi kaasuläppään tuleva pitkä yhde poikki. Sain katkenneen osan isolla puuruuvilla irti. Tilattavaksi menee sekin. Puhdistin kaasuläpän. En kuitenkaan usko, että näillä olisi suurta vaikutusta käyntiin. Seuraavaksi sitten pitäisi löytää osaava hhtwin-tulkitsija ja katsoa happianturien ja sytytyspuolen arvoja. Nelitieyhteen paikka.
Katkennut pala.
Kaasuläppä.
Otin vielä kerran ilmaputken, mutta nyt myös kaasuläpän irti. Ilmaputken-kaasuläpän huulitiiviste on kovahko, mutta kun en tiedä kuinka joustava sen kuuluu olla, tilaan uuden. Kaasuläpän-imusarjan välinen o-rengas oli turattu massalla, joten joku lie siellä jo joskus käynyt.
Huohotuksen nelitieyhteestä oli yksi kaasuläppään tuleva pitkä yhde poikki. Sain katkenneen osan isolla puuruuvilla irti. Tilattavaksi menee sekin. Puhdistin kaasuläpän. En kuitenkaan usko, että näillä olisi suurta vaikutusta käyntiin. Seuraavaksi sitten pitäisi löytää osaava hhtwin-tulkitsija ja katsoa happianturien ja sytytyspuolen arvoja. Nelitieyhteen paikka.
Katkennut pala.
Kaasuläppä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi