MB CLK 270 vaatii pitkän startin käynnistyäkseen kylmänä. Vaiva alkoi jo keväällä ilmojen ollessa viileät, mutta on nyt jokapäiväistä. Autoon on vaihdettu 20 000 km sitten korkeapainepumppu, joten sen luulisi olevan kunnossa. Nyt reistailun alkamisen jälkeen on vaihdettu korkeapaine- ja siirtopumpulle tulevat läpinäkyvät putket, matalapainepuolen O-renkaat ja letkut, polttoainesuodatin sekä korkeapaineputken päässä oleva paineensäädin. Suuttimien vuodot on myös mitattu ja ovat ok.
Vetää silti jostain ilmaa ja tietokoneelta näkee, että startatessa paine on ensin 20-30 baaria ja hyppää sitten yhtäkkiä normaaliksi ja auto käynnistyy. Tuntuu myös, että auton asennolla on merkitystä. Seisoessa keula ylämäkeen, vetää ilmat nopeammin.
Voisiko joku kertoa, missä vika on, kun kokeileva kunnossapito ei ole tuottanut tulosta?
CLK 270 CDI käynnistysongelma
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5866
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270 CDI käynnistysongelma
Palluu puolen vuoto siis alle 20ml/min ja keskenäien ero alle 20% ?k125118 kirjoitti: ↑Ti 24.06.2025 09:59 MB CLK 270 vaatii pitkän startin käynnistyäkseen kylmänä. Vaiva alkoi jo keväällä ilmojen ollessa viileät, mutta on nyt jokapäiväistä. Autoon on vaihdettu 20 000 km sitten korkeapainepumppu, joten sen luulisi olevan kunnossa. Nyt reistailun alkamisen jälkeen on vaihdettu korkeapaine- ja siirtopumpulle tulevat läpinäkyvät putket, matalapainepuolen O-renkaat ja letkut, polttoainesuodatin sekä korkeapaineputken päässä oleva paineensäädin. Suuttimien vuodot on myös mitattu ja ovat ok.
Vetää silti jostain ilmaa ja tietokoneelta näkee, että startatessa paine on ensin 20-30 baaria ja hyppää sitten yhtäkkiä normaaliksi ja auto käynnistyy. Tuntuu myös, että auton asennolla on merkitystä. Seisoessa keula ylämäkeen, vetää ilmat nopeammin.
Voisiko joku kertoa, missä vika on, kun kokeileva kunnossapito ei ole tuottanut tulosta?
Siis kaikki putket/letkut missä o rinkuloita uusittu (myös ne suutimien päällä oleva)t eikä vain niitä o rinkuloita ja ilmaa tulee silti ?
Lämpimän/heti kohta ajon jäkeen lähtee hyvin käyntiin ?
Liitoksien linksut ehjiä ei mitään nippu side viritelmiä ?
tarkist suodatimelle tuleva kumiletku(suoja sukan sisältä samoin siitä tankille päin
putkki ja letkut tankin lähellä,
siis korkeapainen paumppu vaihdettu, miksi ?
uusi vai käytetty ?
Mökkillä
'
'
Re: CLK 270 CDI käynnistysongelma
Korkeapainepumppu vaihdettiin pari vuotta sitten, koska alkoi vuotaa ulospäin. On uusi osa.
Auto on ollut minulla vuodesta 2013. Melkein heti kauppojen jälkeen alkoivat samanlaiset ongelmat kuin nyt. Silloin selvittiin vaihtamalla nuo läpinäkyvät putket ja suuttimien päällä olevat letkut ja O-renkaat. Silloin kilometrejä oli takana noin 200 000. Nyt matkaan ontaittunut hieman alle 400 000.
Nyt jo ennen käynnistysongelman alkamista toinen korkeapainepumpun alapuolelta kulkevista putkista tihkui niin, että polttoaine tuoksui ja pumpun ympäristö kastui. Tuon perusteella alettiin sitte vaihtaa osia kun ongelmat alkoivat. Vaihdettiin sitten vielä paineensäädin kun letkut, O-renkaat ja putket eivät tuottaneet muuta tulosta kuin sen, että polttoaine ei enää haise. Osat ovat uusia, eikä nippusiteitä ole käytetty.
Voisikohan olla sitten sielä tankkilinjassa se vuoto ja tulisi suodattimen kautta ilmaa. Ei kyllä haise polttoaine, vaikka auto seisoo tallissa. Täytyy purkaa muovit alustasta ja tutkia kun kerkeää. Auto on poistettu tieliikennekäytöstä.
Kiitos kommentista.
Ps. Vuoto alle 20ml ja eroja ei juuri lainkaan.
Auto on ollut minulla vuodesta 2013. Melkein heti kauppojen jälkeen alkoivat samanlaiset ongelmat kuin nyt. Silloin selvittiin vaihtamalla nuo läpinäkyvät putket ja suuttimien päällä olevat letkut ja O-renkaat. Silloin kilometrejä oli takana noin 200 000. Nyt matkaan ontaittunut hieman alle 400 000.
Nyt jo ennen käynnistysongelman alkamista toinen korkeapainepumpun alapuolelta kulkevista putkista tihkui niin, että polttoaine tuoksui ja pumpun ympäristö kastui. Tuon perusteella alettiin sitte vaihtaa osia kun ongelmat alkoivat. Vaihdettiin sitten vielä paineensäädin kun letkut, O-renkaat ja putket eivät tuottaneet muuta tulosta kuin sen, että polttoaine ei enää haise. Osat ovat uusia, eikä nippusiteitä ole käytetty.
Voisikohan olla sitten sielä tankkilinjassa se vuoto ja tulisi suodattimen kautta ilmaa. Ei kyllä haise polttoaine, vaikka auto seisoo tallissa. Täytyy purkaa muovit alustasta ja tutkia kun kerkeää. Auto on poistettu tieliikennekäytöstä.
Kiitos kommentista.
Ps. Vuoto alle 20ml ja eroja ei juuri lainkaan.
Re: CLK 270 CDI käynnistysongelma
Katohan onko polttoainesuodatinkotelo täynnä ainetta ja onko kansi ehjä.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: CLK 270 CDI käynnistysongelma
Kotelo? CLKssa on metallinen suodatin, joka on moottorin takpäässä. Tankkiliitittymä letkut ja lemmari. Pumppuliittymä muovikiinikkeellä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5866
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270 CDI käynnistysongelma
Huonoa tuuria ollut jos alle 600tkm joutunut pumppun vaihtamaan(tulee miellen että tankissa ollut jotain muutakin kuin diseliä)k125118 kirjoitti: ↑Ke 25.06.2025 13:46 Voisikohan olla sitten sielä tankkilinjassa se vuoto ja tulisi suodattimen kautta ilmaa. Ei kyllä haise polttoaine, vaikka auto seisoo tallissa. Täytyy purkaa muovit alustasta ja tutkia kun kerkeää. Auto on poistettu tieliikennekäytöstä.
Kiitos kommentista.
Ps. Vuoto alle 20ml ja eroja ei juuri lainkaan.
Voi hyvinkin olla mätiä putkia/letkuja tankin linjassa(usein juuri tankin pällä/siinä mistä menevät tankin päälle) kurkka takapenkin alla olevasta pyörestä luukust mitä näkyy,
ei vielä vuoda ulos mutta imee jo ilmaa sisään(usein ilma vuoto on myös lötynyt kone huonessa niistä letkuist mitkä ennen suodatina suoja sukan sisällä, päät halkeillut/letkuissa murtumia)
kun keulassa asti oleva siirtopumppu imee, melkeen koko lijan matkan on alipaien,
vasta siirto pumpussta eteenpäin on on ylipaine minkä jälkeiset pienetkin vuodot näkyy märkänä helposti,
niin ei kovin kummoista halkeamma tms tarvise olla mistä ilma menee linjaan
Mökkillä
'
'