w210 Latausongelma ja ABS ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Dogzy85
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 19.02.2009 23:08
Paikkakunta: Ilmajoki

w210 Latausongelma ja ABS ongelma

Viesti Kirjoittaja Dogzy85 »

Eli kaikki vähänkin enemmän tietävät kertokaas nyt mikä voisi mätätä.. Eli auto 96vm väyrynen 220d koneella. Elikkä laturi ei lataa kun auton käynnistää ja antaa käydä tyhjäkäynnillä. mutta kun taas kaasua nostaa 100-200rpm niin het lataa 13,6v. Moottorin maadoitus kunnossa, vaihettu uudet hiilet ja jännitteensäädin, virta kulkee läpi akulle, liukurenkaat kunnossa, ainut joka silmään pistänyt on että laturille tulee herätettä vain 1,2v eli voisiko tyhjäkäynnin lataus johtua tuosta ja miten vian saisi mahd. korjattua. Ja kuuluuko sen herätteen olla 12v

Sitten ABS valon syttyminen. eli jos autolla lähtee kylmiltään ajamaan niin saa ajaa vaikka koko päivän ja abs:it toimii mutta kun kerran välillä auton sammuttaa ja laittaa käyntiin takas niin sit syttyy abs:in valo ja ei lähe pois vasta kun esim: ottaa abs:in sulakkeen irti ja laittaa takas. Voisiko tämä ongelma johtua yllämainitusta latausongelmasta ja jos ei niin mikä helekatti tässä vaivaa.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Miten toteat, että se ei lataa tyhjäkäynnillä auton käynnistyksen jälkeen? Ja onko se oikeastaan edes mikään vika - eikös se näin yleensä olekin?

Entä jos polkaset kaasua ja päästät tyhjäkäynnille takaisin - taitaa silloin jo mittari näyttää yli 13 volttia, vai näyttääkö?

Entä jos jätä auton pyrömimään tyhjäkäyntiä starttauksen jälkeen - eikö ala voltit nousemaan 5 minuutinkaan jälkeen?

Kuinka vanha akku?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Dogzy85
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 19.02.2009 23:08
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja Dogzy85 »

Chili kirjoitti:Miten toteat, että se ei lataa tyhjäkäynnillä auton käynnistyksen jälkeen? Ja onko se oikeastaan edes mikään vika - eikös se näin yleensä olekin?

Entä jos polkaset kaasua ja päästät tyhjäkäynnille takaisin - taitaa silloin jo mittari näyttää yli 13 volttia, vai näyttääkö?

Entä jos jätä auton pyrömimään tyhjäkäyntiä starttauksen jälkeen - eikö ala voltit nousemaan 5 minuutinkaan jälkeen?

Kuinka vanha akku?
Kuten sanoin akku ei lataa käynnistyksen jälkeen ellei kaasuun koske. mittarilla katsottuna jännite voi laskea ihan hyvin alle 10v myös akkuvalo tällöin palaa .. valot himmenee.. eikö se ihan vika luultavasti ole :D ja jos ei oo vika niin ihmeellisiä ominaisuuksia mersuilla :D

Kun kaasua polkaisee niin lataa mutta kun päästää kaasusta on sattuman varaa lataako vai ei. (polkaisemisen jälkeen kuitenkin akkuvalo katoaa eikä syty uudestaan)

Ja vaikka auton antaisi olla käynnissä ilman koskematta kaasuun.. se käy niin kauan kuin akku on niin tyhjä ettei virta pisaa esim: ohjainlaitteille..
Avatar
dante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 15.10.2008 16:48
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja dante »

Mikä on akun jännite ilman,että auto on käynnissä.Onko tehty akulle kuormitus testi?Lataus jännite on yleensä yli 14V noin 14,7V muistaakseni,mutta jos akku on huono niin lataus jännite pienenee koska huono akku imee laturin tehon virtana perustuen herra Ohmin lakiin.Voi olla myös laturi vika,kannattais kokeilla toisella akulla,joka varmasti kunnossa.
Dogzy85
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 19.02.2009 23:08
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja Dogzy85 »

dante kirjoitti:Mikä on akun jännite ilman,että auto on käynnissä.Onko tehty akulle kuormitus testi?Lataus jännite on yleensä yli 14V noin 14,7V muistaakseni,mutta jos akku on huono niin lataus jännite pienenee koska huono akku imee laturin tehon virtana perustuen herra Ohmin lakiin.Voi olla myös laturi vika,kannattais kokeilla toisella akulla,joka varmasti kunnossa.
Akku suht uusi, mutta olen miettinyt silti samaa, täytyy sitäkin silti kokeilla jos jostain sattuis joku akku löytymään mikä täydessä kuosissakin vielä olisi

Akun jännite on silloin 11,7-12,5
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oisko säädin väsynyt.Oletko vaihtanut latauksen mekkivalopolttimon,liian pieni (wattimäää) polttimossa ,voi myös vaikuttaa
Viimeksi muokannut nautseri, La 21.02.2009 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Akku sökö?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Dogzy85
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 19.02.2009 23:08
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja Dogzy85 »

Chili kirjoitti:Akku sökö?
Noh täytyy kokeilla jotain muuta akkua mutta akku reippaasti vajaa vuoden vanha, joten ei nyt ihan heti uskois.. kukaan ei ole vastannut kysymykseeni että pitääkö laturin heräte olla 12v koska se näyttää mittarilla virran ollessa päällä vain 1,2v
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ei siellä alle 12 V jännitteitä kuulu olla. Virtalukossa vikaa?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

dante kirjoitti:Mikä on akun jännite ilman,että auto on käynnissä.Onko tehty akulle kuormitus testi?Lataus jännite on yleensä yli 14V noin 14,7V muistaakseni,mutta jos akku on huono niin lataus jännite pienenee koska huono akku imee laturin tehon virtana perustuen herra Ohmin lakiin.Voi olla myös laturi vika,kannattais kokeilla toisella akulla,joka varmasti kunnossa.
Mulla(w210) latausjännite tyhjäkäynnillä(ei tarvitse polkaista kaasua) noin 13,75-14,3V mitattuna akulta(takapenkin alla). Tuo alin luku siis heti startin jälkeen ja suurin luku kierroksilla 2000-2500. Eräs autosähköliike meinas että EI sais olla yli 14,5V... Joo ja akkuni on uusi... bilikkateeman "hopea" sellainen :-)
tzim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 15.12.2010 11:39

Re: w210 Latausongelma ja ABS ongelma

Viesti Kirjoittaja tzim »

Meikäläisellä sama vika! Ilmeni kun laturi tuli tiensä päähän. Nyt uus laturi, iso/pieni akku, ja tyhjäkäynnillä ei lataa (vähän yli 11V näyttää), ja het tulee tauluun ilmoitus (Akun kuva punaisella taustalla) jonka jälkeen eivät toimi ns mukavuustoiminnot: penkinlämppärit, sisä valot, ilmastointi... Sitten kun polkaisee kaasua lataa reippaasti yli 13V. Kävin kaverin korjaamolla, yritettii nollata tuo, mutta ei onnistu ja herjaa jotai "johtoa / johtosarjaa numero 51, mistä sellaisenki löytäis. Auto on kylläkin vähän uudempi vm2003 E220CDI (W211). Saikohan kukaa (tässä viestiketjussa) tuon latauskongelman selvitettyä miksi ei lataa?
Starfinder30
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 17.06.2025 06:05

Re: w210 Latausongelma ja ABS ongelma

Viesti Kirjoittaja Starfinder30 »

Löytyikö tähän ikinä mitään ratkaisua? Itsellä hyvin samanlainen ongelma. Uusittu bosch laturi (orkkista vastaava). Auto w210 300td 1997.

Auto ei lataa tai ainakaan nosta jännitettä käynnistyksen jälkeen, 3minuuttia noin niin alkaa lataamaan. Sytyttää abs ynnä muut valot (lämpimällä säällä). Talvella ei sytytä abs valoja. Latausvaloa ei sytytä ja tässä autossa ei olekkaan latausvaloa vaan erillinen ilmoitus jos lataus heikko.

Osaisiko kukaan neuvoa mistä kannattaisi vikaa etsiä?
Sen releboksinkin konehuoneesta kokeillut toisella ei vaikutusta.
Vastaa Viestiin