w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Lyhyttä ajoa pääasiassa ja DPF -poltto jonkin verran huolestuttaa eli kerkeääkö se suorittamaan polttoa onnistuneesti. Ostin iCarsoft MB V2.0 autodiagnostiikka testerin, jolla pystyy tarkistamaan noki -tilanteen ja tekemään pakkopolton tarvittaessa. Nyt kävi kuitenkin niin, että juuri siellä DPF:n valikossa ei ole minun automallia vaan on ainoastaan E350 versioita. Osaakohan kukaan sanoa, että pystyykö E220 2016 (651.011) tekemään pakkopolttoa millään laitteella vai miksihän ko valikosta tämä malli puuttuu, vaikka muissa valikoissa on? Uskaltaisiko koittaa tuota E350:n pakkopoltto ohjelmaa, mitä voisi tapahtua??? Onko ko testeri kelleen tuttu, mitään kokemuksia?
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Merkki kohtaisella testerillä saa tehtyäBBC kirjoitti:Lyhyttä ajoa pääasiassa ja DPF -poltto jonkin verran huolestuttaa eli kerkeääkö se suorittamaan polttoa onnistuneesti. Ostin iCarsoft MB V2.0 autodiagnostiikka testerin, jolla pystyy tarkistamaan noki -tilanteen ja tekemään pakkopolton tarvittaessa. Nyt kävi kuitenkin niin, että juuri siellä DPF:n valikossa ei ole minun automallia vaan on ainoastaan E350 versioita. Osaakohan kukaan sanoa, että pystyykö E220 2016 (651.011) tekemään pakkopolttoa millään laitteella vai miksihän ko valikosta tämä malli puuttuu, vaikka muissa valikoissa on? Uskaltaisiko koittaa tuota E350:n pakkopoltto ohjelmaa, mitä voisi tapahtua??? Onko ko testeri kelleen tuttu, mitään kokemuksia?
Mökkillä
'
'
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Merkkikohtaisella tarkoitat, star?FinlandMerceds kirjoitti: Merkki kohtaisella testerillä saa tehtyä
Tämä ostamanikin on ns "merkkikohtainen" mutta ei mersun oma kuten star. Veljellä on star, joten käväsen siellä, kiitos tiedosta.
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Niin harmi täälähän oli jokunen aika sitten keskustelu missä joku tuon ostanut kertoi sen että se onBBC kirjoitti:Merkkikohtaisella tarkoitat, star?FinlandMerceds kirjoitti: Merkki kohtaisella testerillä saa tehtyä
Tämä ostamanikin on ns "merkkikohtainen" mutta ei mersun oma kuten star. Veljellä on star, joten käväsen siellä, kiitos tiedosta.
tuota stari paremip joka tavalla tämänkään perustella ei vaikuta siltä ei edes siltä että olisi edes yhtä hyvä saatika parempi
mutta hyvä että star löytty lähetyviltä sillä sillä se onnistu joskus näytää joutuvan hieman kikkailemaan ja muutaman kerran yritämään joten kantta varta aikaa
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Ei tarvi mitään pakkopolttoja, jos on kunnossa. Omalla tusinalla ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä nurkka-ajoa ja hyvin toimii.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Outoa jos joku kehtaa väittää paremmaksi kuin star, ei varmaan oo koskaan avannut tai edes nähnyt staria. Tämähän on ihan ihan "lelu" siihen verrattuna mutta eipähän tarvi ihan joka varoitusvalon takia käydä muita häirittemässä. Voi esim käsijarrukengät ajaa auki/kiinni ja huoltovalon nollaus ym eli helpottaa itsenäistä auton huoltajaa.FinlandMerceds kirjoitti: Niin harmi täälähän oli jokunen aika sitten keskustelu missä joku tuon ostanut kertoi sen että se on
tuota stari paremip joka tavalla tämänkään perustella ei vaikuta siltä ei edes siltä että olisi edes yhtä hyvä saatika parempi
mutta hyvä että star löytty lähetyviltä sillä sillä se onnistu joskus näytää joutuvan hieman kikkailemaan ja muutaman kerran yritämään joten kantta varta aikaa
Tuskinpa se isoa pahaa saa aikaiseksi jos yritän dpf pakkopolttoa E350 ohjelmalla, viedään sitten muille jos ei onnistu. Starilla näkee jos on useasti jo yrittänyt. Öljyt on kans vaihdettava jos useampia epäonnistuneita yrityksiä alla.
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Jos moottori kerkeää lämmetä vaadittavaan arvoon ja sen lisäksi ajelet vielä noin 15km, vaikka nurkka-ajoa, niin polton kerkeää tehdä. Jos asia kiinnostaa niin käytä autoasi piuhan päässä ja tarkista onko kertynyt epäonnistuneita polttoja. Jokainen epäonnistunut yritys kerryttää löpöä öljyn sekaan, ja sitähän kuski ei tiedä.tahtoomersun kirjoitti:Ei tarvi mitään pakkopolttoja, jos on kunnossa. Omalla tusinalla ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä nurkka-ajoa ja hyvin toimii.
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Vai ei icarsoftilla onnistu, sehän on niin kätevän kokoinenkin 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Ensin kannattaa varmistaa Starilla, että kaikki osat on ehjiä ja yrittää saada poltto käyntiin ajamalla pitempää maantiepätkää. Pakkopoltossahan sitä naftaa öljyn sekaan kertyykin.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Starilla tarvitsee polttaa vain jos on päässyt syystä tai toisesta DBF tukkeutumaan, jonka tietysti huomaa vikavalosta. Usein riittää uudelleenmääritys, testeri kertoo jos näin on, silloin testeri polttaa auto parkissa paikat puhtaiksi. Joskus pitää polttaa ajossa.
Tahtoo sanoa että niin kauan kun ei vikavalo pala ei kannata murehtia asiaa lainkaan.
Tahtoo sanoa että niin kauan kun ei vikavalo pala ei kannata murehtia asiaa lainkaan.
wiimax.fi
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Vähän kans semmonen kuva, että pakko korjata jotain, vaikka mikään ei ole rikki
Toki omaan autoonsa saa tehdä mitä haluaa.

S212 250CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Juuri näin, ei vikavaloja,ei murheita muuta ku hanaa ja kohti auringonlaskuadealer kirjoitti:Starilla tarvitsee polttaa vain jos on päässyt syystä tai toisesta DBF tukkeutumaan, jonka tietysti huomaa vikavalosta. Usein riittää uudelleenmääritys, testeri kertoo jos näin on, silloin testeri polttaa auto parkissa paikat puhtaiksi. Joskus pitää polttaa ajossa.
Tahtoo sanoa että niin kauan kun ei vikavalo pala ei kannata murehtia asiaa lainkaan.

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
epäonnistuneen ja keskenjääneen huomaa yleensä siitä kumimaisesta hajusta pysähtymisen jälkeen kun nousee autosta.
Eli siitä kun lähdet uudestaan, niin se yleensä yrittää sitä uudestaan ja kestää sen 15min ja kone pitää olla lämmin, joten saa ajaa maantietä vähän matkaa, että menee loppuun. Lyöt jonkun torque tai muun odb dongle softan millä näkee dpf lämpötilan, niin näet kauanko se pitää sen lämpötilan siellä yli 600 asteen. sitten kun se putooa 200-350 akselille, niin se on ohi.
jos jaksaa pitää sitä näyttöä niin sitä voi tietysti odottaakin koska se polttaa ja jatkaa ajamista jos se aloittaa.
käytännössä lyhyessä ajossa se ei ole aloittanut sitä koska ei ole täyslämpöinen kone. esim jos viikonloppuisin käy pitemmällä niin se aloittaa sen melkein aina sillä matkalla.
sehän seuraa paine-eroa suodattimen ylitse, joten oman teorian mukaan sitä voi vähän yllyttääkin tekemään se polkemalla johonkin ramppiin, jolloin paine-eroa syntyy reilusti.
putsauksen tarve johtuu tietysti noen määrästä, jos ajat vaikka mydiesel nesteen dieselillä, niin nokea syntyy vähemmän ja putsaus on harvemmin. ja mitä vähemmän polkee isoja syöttöjä, niin tietysti kerätyn noen määrä on pienempi.
Eli siitä kun lähdet uudestaan, niin se yleensä yrittää sitä uudestaan ja kestää sen 15min ja kone pitää olla lämmin, joten saa ajaa maantietä vähän matkaa, että menee loppuun. Lyöt jonkun torque tai muun odb dongle softan millä näkee dpf lämpötilan, niin näet kauanko se pitää sen lämpötilan siellä yli 600 asteen. sitten kun se putooa 200-350 akselille, niin se on ohi.
jos jaksaa pitää sitä näyttöä niin sitä voi tietysti odottaakin koska se polttaa ja jatkaa ajamista jos se aloittaa.
käytännössä lyhyessä ajossa se ei ole aloittanut sitä koska ei ole täyslämpöinen kone. esim jos viikonloppuisin käy pitemmällä niin se aloittaa sen melkein aina sillä matkalla.
sehän seuraa paine-eroa suodattimen ylitse, joten oman teorian mukaan sitä voi vähän yllyttääkin tekemään se polkemalla johonkin ramppiin, jolloin paine-eroa syntyy reilusti.
putsauksen tarve johtuu tietysti noen määrästä, jos ajat vaikka mydiesel nesteen dieselillä, niin nokea syntyy vähemmän ja putsaus on harvemmin. ja mitä vähemmän polkee isoja syöttöjä, niin tietysti kerätyn noen määrä on pienempi.
W212 E350cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Näin pakkasilla pidän weban päällä ajaessa niin kauan,että moottori lämpenee kunnolla. Ei tarvitse kovinkaan pitkää matkaa ajaa, kun on lämmöt noussut yli 80. Weba on siis hyödyllinen myös tuon dpf:n hyvinvoinnin kannalta,ainakin lyhyessä ajossa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Hyviä kommentteja, kiitos.
Avaan vähän tilannetta, miksi olen pakkopolttamisesta näinkin kiinnostunut, jospa se hälventäisi epäilyjä mielenterveydestäni, edes hiukan. En yritä korjata ehyttä, vikavalo ei pala, onko kaikki siis kondiksessa ja ei huolta huomisesta.
Tässähän kävi muua viikko sitten niin, että vikavalo alkoi palamaan ja testerillä luettiin syy. Oli liikaa nokea hiukkasloukussa ja dpf meni vikatilaan kun poltto ei ollut onnistunut. Oli yrittänyt 12 kertaa mutta aina oli keskeytynyt päävirran katkaisuun eli olin saapunut kohteeseen ja sammuttanut auton. Vikavalo kuitattiin ja kävin n.50km lenkin. Sain kuulla, että olisi hyvä katella öljyjä, jospa sinne olisi kertynyt diisseliä useiden epäonnistuneiden polttojen seurauksena.
Öljyt on nyt hyllyssä ja haluaisin lurauttaa ne mottiin mutta vasta sitten kun tiedän sen tehneen yhdenkään onnistuneen polton. Jos paljon dieseliä on öljyn seassa ja ajan vihellen seuraavaan huoltoon asti eli vielä n.24700km niin ei varmasti tee hyvää koneelle. En siis oikeasti aio pitää noin pitkää vaihtoväliä, max puolet.
Mulla on niin lyhyt työmatka, että moottori ei kerkeä lämmetä normaaliin satikka suorittaa polttoa ainakaan näillä pakkasilla, joten olen kiinnostunut asiasta ennen kuin kammen laakerit pyörähtää päällekäin.
Vaihdoin viikonloppuna uuden termostaatin mutta ei sanottavasti muuttunut tilanne. Tänään taisi olla 15 pakkasta ja 60 asteeseen nousi 15km:n matkalla, lähdin lämpimästä tallista. Käytän tuon auton starissa niin nähdään onko polttoja toteutunut. Icarsoftilla, vaikka näppärän kokoinen onkin, niin ei välttämättä onnistu edes polttojen tarkistus mutta voisin ottaa dpf -anturitiedoista livedataa, koska se pitäisi onnistua. Joku seuranta voisi olla paikallaan kun pitkiä ajoja ei kauhean paljoa tule
Weba on kyllä hyödyllinen ja se päällä olen viime viikon pakkaset ajellutkin mutta ehkä egr:n poisto teki sen, että lämmöt ei nouse. Onko kellään samoja havaintoja, että jos egr:n ohjelmallisesti poistaa niin lämmöt ei nouse kaupunkiajaossa. Motarilla nousee kyllä sitten jo paremmin sinne 85-90 ast
.
Avaan vähän tilannetta, miksi olen pakkopolttamisesta näinkin kiinnostunut, jospa se hälventäisi epäilyjä mielenterveydestäni, edes hiukan. En yritä korjata ehyttä, vikavalo ei pala, onko kaikki siis kondiksessa ja ei huolta huomisesta.
Tässähän kävi muua viikko sitten niin, että vikavalo alkoi palamaan ja testerillä luettiin syy. Oli liikaa nokea hiukkasloukussa ja dpf meni vikatilaan kun poltto ei ollut onnistunut. Oli yrittänyt 12 kertaa mutta aina oli keskeytynyt päävirran katkaisuun eli olin saapunut kohteeseen ja sammuttanut auton. Vikavalo kuitattiin ja kävin n.50km lenkin. Sain kuulla, että olisi hyvä katella öljyjä, jospa sinne olisi kertynyt diisseliä useiden epäonnistuneiden polttojen seurauksena.
Öljyt on nyt hyllyssä ja haluaisin lurauttaa ne mottiin mutta vasta sitten kun tiedän sen tehneen yhdenkään onnistuneen polton. Jos paljon dieseliä on öljyn seassa ja ajan vihellen seuraavaan huoltoon asti eli vielä n.24700km niin ei varmasti tee hyvää koneelle. En siis oikeasti aio pitää noin pitkää vaihtoväliä, max puolet.
Mulla on niin lyhyt työmatka, että moottori ei kerkeä lämmetä normaaliin satikka suorittaa polttoa ainakaan näillä pakkasilla, joten olen kiinnostunut asiasta ennen kuin kammen laakerit pyörähtää päällekäin.
Vaihdoin viikonloppuna uuden termostaatin mutta ei sanottavasti muuttunut tilanne. Tänään taisi olla 15 pakkasta ja 60 asteeseen nousi 15km:n matkalla, lähdin lämpimästä tallista. Käytän tuon auton starissa niin nähdään onko polttoja toteutunut. Icarsoftilla, vaikka näppärän kokoinen onkin, niin ei välttämättä onnistu edes polttojen tarkistus mutta voisin ottaa dpf -anturitiedoista livedataa, koska se pitäisi onnistua. Joku seuranta voisi olla paikallaan kun pitkiä ajoja ei kauhean paljoa tule
Weba on kyllä hyödyllinen ja se päällä olen viime viikon pakkaset ajellutkin mutta ehkä egr:n poisto teki sen, että lämmöt ei nouse. Onko kellään samoja havaintoja, että jos egr:n ohjelmallisesti poistaa niin lämmöt ei nouse kaupunkiajaossa. Motarilla nousee kyllä sitten jo paremmin sinne 85-90 ast
.
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Egr om651:ssä ehdottomasti kannattaa pitää toiminnassa. Omasta se ensin poistettiin, mutta ero moottorin lämpeämisessä/lämpenemättömyydessä oli niin suuri että se oli pakko laittaa takaisin. Ei ollut tosin webastoa kaverina.
Om651:n egr-systeemi on jo niin iso kokonaisuus että vaikuttaa paljon koneen lämpenemiseen. Käsittääkseni se on myös todettu hyväksi toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan.
Om651:n egr-systeemi on jo niin iso kokonaisuus että vaikuttaa paljon koneen lämpenemiseen. Käsittääkseni se on myös todettu hyväksi toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Vaikka egr moottoria likaakin, niin taitaa kuitenkin poistosta seurata isompia harmeja: moottorin alilämpöisyys----dpf polton ongelmat---- naftaa öljyn seassa yms.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Vähän off topic, mutta pitäisikö Torquen näyttää jossain valikossa DPF:n lämpötila? Omassa OM651:ssä ei näytä ja aika usein tulee sammutettua auto kesken polton.Nurmituomas kirjoitti:
torque tai muun odb dongle softan millä näkee dpf lämpötilan, niin näet kauanko se pitää sen lämpötilan siellä yli 600 asteen. sitten kun se putooa 200-350 akselille, niin se on ohi.
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Meidän 212 ajetaan niin nurkka-ajoa kuin nurkka-ajoa voi olla (vähimmillään 2 kilsaa päivässä, 900 metriä töihin ja 1,1km kaupan kautta kotiin) ja kertaakaan ei ole ollut DPF:n kanssa ongelmia. Autosta kyllä huomaa milloin yrittää saada polttoa päälle. Esim talvella nostaa moottorinlämmöt todella nopeasti lähemmäs 100c ilman webaston apua (ilmeisesti ruiskutusta säätämällä) ja kuormitusta lisäämällä (takalasinlämppäri menee päälle itekseen). Myös käyntiääni muuttuu aika erikoiseksi. Ei mitään pakkopolttoja vaan järkevää ajamista. Itse kun nämä oikut huomaan niin oon käyny moottoritiellä mutkan antamassa vähän lisähappea, mutta ilmankin menee!
C 250 cdi 4matic
E 250 cdi 4 matic
ML 250 Bluetec 4 matic
E 250 cdi 4 matic
ML 250 Bluetec 4 matic
-
- Mersumies
- Viestit: 677
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
1km matkalla ei kyllä varmasti nosta lämpöjä 100 asteeseen, joten ajelet väkisinkin säännöllisesti muutakin kun tuota 1 km matkaa/suuntaansa, jolla poltto ei kyllä toimi varsinkaan Talvella. Välillä pitempi lenkki niin toimii kyllä.pomosi kirjoitti:Meidän 212 ajetaan niin nurkka-ajoa kuin nurkka-ajoa voi olla (vähimmillään 2 kilsaa päivässä, 900 metriä töihin ja 1,1km kaupan kautta kotiin) ja kertaakaan ei ole ollut DPF:n kanssa ongelmia. Autosta kyllä huomaa milloin yrittää saada polttoa päälle. Esim talvella nostaa moottorinlämmöt todella nopeasti lähemmäs 100c ilman webaston apua (ilmeisesti ruiskutusta säätämällä) ja kuormitusta lisäämällä (takalasinlämppäri menee päälle itekseen). Myös käyntiääni muuttuu aika erikoiseksi. Ei mitään pakkopolttoja vaan järkevää ajamista. Itse kun nämä oikut huomaan niin oon käyny moottoritiellä mutkan antamassa vähän lisähappea, mutta ilmankin menee!
2007 R 320cdi
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Juu ei nostakaan, mutta kilometrin matkalla huomaat kyllä että poltto on ajankohtainen, sillä tällä matkalla saa autotallissa lähdettäessä nostettua lämpöjä niin että huomaan kyllä et nyt yritettään saada polttoa päälle jolloin luonnollisesti jatkan matkaa sen verta että saa polton tehtyä!Huttiainen kirjoitti:1km matkalla ei kyllä varmasti nosta lämpöjä 100 asteeseen, joten ajelet väkisinkin säännöllisesti muutakin kun tuota 1 km matkaa/suuntaansa, jolla poltto ei kyllä toimi varsinkaan Talvella. Välillä pitempi lenkki niin toimii kyllä.pomosi kirjoitti:Meidän 212 ajetaan niin nurkka-ajoa kuin nurkka-ajoa voi olla (vähimmillään 2 kilsaa päivässä, 900 metriä töihin ja 1,1km kaupan kautta kotiin) ja kertaakaan ei ole ollut DPF:n kanssa ongelmia. Autosta kyllä huomaa milloin yrittää saada polttoa päälle. Esim talvella nostaa moottorinlämmöt todella nopeasti lähemmäs 100c ilman webaston apua (ilmeisesti ruiskutusta säätämällä) ja kuormitusta lisäämällä (takalasinlämppäri menee päälle itekseen). Myös käyntiääni muuttuu aika erikoiseksi. Ei mitään pakkopolttoja vaan järkevää ajamista. Itse kun nämä oikut huomaan niin oon käyny moottoritiellä mutkan antamassa vähän lisähappea, mutta ilmankin menee!
C 250 cdi 4matic
E 250 cdi 4 matic
ML 250 Bluetec 4 matic
E 250 cdi 4 matic
ML 250 Bluetec 4 matic
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
5v. Omistanut E350CDI:n vm. 2012 enkä koskaa ole ollut tietoinen milloin poltto on tapahtunut, joskus haissut kun parkkeerannut eli varmaan jäänyt sitten kesken. Nyt kävi niin ettei auto mennyt katsastuksesta läpi liian korkeiden päästöarvojen takia ja meni DPF vaihtoon (149tkm) oli aika kallis remontti, etenkin kun liike rikkoi yhden lämpöanturin joka piti vielä käydä 3vk. kuluttua remontista vaihdattamassa. Nyt kovasti kiinnostaisi oppia mistä tietää milloin polttelee etten ainakaan sammuttaisi autoa kesken. Mitään outoa ääntä tai kierrosten nousua en ole koskaan onnistunut havainnoimaan, ehkä tarvii olla tarkempi.
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
-
- Mersumies
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
DPF:n tukkeutuminen on yleensä seuraus jostain muusta ongelmasta, eli ensin pitäisi löytää syy miksi DPF on tukossa, tai pian se uusikin on entinen.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Oma E 350 Cdi vm 2010, huomaa dpf polton kun alle 50 km nopeudessa pitää kierroksia 2000 rpm paikkeilla, takalasin lämmitin on päällä ja hajusta huomaa myös kun aukaisee oven, liikennevaloissa voi myös haistella avaamalla ikkunaa jos semmoiset löytyy asuinpaikkakunnalta. Ihmettelin alkuun kun teki noin 100-200 km välein polttoa, ja annoin varmuuden vuoksi "lisähappea". Työmatka 30km suuntaansa 100km/h aluetta. Kysyin tätä huollosta ja vinkkasivat että tekee tosiaan matalilla nopeuksilla tai tyhjäkäynnillä. Nyt poltot noin 600 km välein. Laitoin myös Motulin DPF cleanerin polttoaineen sekaan, tiedä sitten auttoiko yhtään.
w203 200cdi
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Perutaanpa alustavasti puheet. Käytiin 600 km reissu suuntaansa, seurasin i carsoftilla livedataa. Catalyst temperature bank 1, sensor 2 näytti matkavauhdissa 90-120 km/h tunnissa 300-430 astetta. Keskimäärin 90 km välein nosti lämmöt 670 asteeseen noin kymmeneksi minuutiksi. 8.2 litraa oli keskikulutus. Moottori toimii hyvin eikä ole vikakoodeja. Polttaako liian usein? 294000km ajettu 350 cdi 2010vmHyryrysy kirjoitti: ↑Ma 21.04.2025 13:35 Oma E 350 Cdi vm 2010, huomaa dpf polton kun alle 50 km nopeudessa pitää kierroksia 2000 rpm paikkeilla, takalasin lämmitin on päällä ja hajusta huomaa myös kun aukaisee oven, liikennevaloissa voi myös haistella avaamalla ikkunaa jos semmoiset löytyy asuinpaikkakunnalta. Ihmettelin alkuun kun teki noin 100-200 km välein polttoa, ja annoin varmuuden vuoksi "lisähappea". Työmatka 30km suuntaansa 100km/h aluetta. Kysyin tätä huollosta ja vinkkasivat että tekee tosiaan matalilla nopeuksilla tai tyhjäkäynnillä. Nyt poltot noin 600 km välein. Laitoin myös Motulin DPF cleanerin polttoaineen sekaan, tiedä sitten auttoiko yhtään.
Aamulla ajoin töihin, 30 km 100 km/h, työpaikan portilla pysähtyessä alkoi taas lämmöt nousta 600 asteeseen. Jätin 20 min koneen käymään ja oli laskenut reiluun sataan asteeseen.
"Olemme asiantunteva monimerkkikorjaamo ja KL-servicepartner. Erikoisosaamista löytyy etenkin Mercedes Benz henkilö- ja pakettiautoista" Tämä oli korjaamon asiakaslupaus, mihin perustin edellisen kommenttini.
w203 200cdi
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Jos tuo DPF:n poltto menee päälle, niin tekeekö se sen loppuun paikallaan tyhjäkäynnillä seistessään? Itsellä silloin tällöin juuri työmatkalla ehtii mennä poltto päälle ja olen sitä pähkäillyt, että onko siitä hyötyä jos auton tosiaan jättäisi käyntiin työpaikan pihaan toviksi aikaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -00
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -00
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Jos on dpf kerinnyt lämmetä kunnolla enne pysähtymistä niin saa ihan hyvin tehtyä loppuun, helppo kokeilla pakoputken päästä kädellä että koska päällä ja koska on lopettanut, myös flekti yleensä sammuu kun poltto loppuu, polton aikana tuntuu huutavan usein täysillä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su 27.10.2019 19:27
Re: w212 om651. DPF:n pakkopoltto?
Kuten tässä topicissa on todettu niin DPF:n tukkeentumiseen on aina jokin juurisyy.
Pakkopolton saa käyntiin Starin erikoistoiminnolla vaikka tallissa paikallaan. Minun OM651:ssa oli reikä kumiputkessa turbon ja välijäähdyttimeen välissä. Tästä seurasi imuilman ohivuoto. Tämä taas aiheutti epätäydellisen palamisen ja DPF meni tukkoon ja auto tietysti vikatilaan. Tällaisessa tilanteessa juurisyy pitää korjata ensin ja sitten tehdä DPF:n pakkopoltto. Eikä kannata odottaa liian pitkään.
Jos auto on jo vikatilassa, niin DPF:n poltto ei lähtenyt ainakaan minulla käyntiin vain ajamalla (kuten foorumilla on jossain neuvottu).
Pakkopolton saa käyntiin Starin erikoistoiminnolla vaikka tallissa paikallaan. Minun OM651:ssa oli reikä kumiputkessa turbon ja välijäähdyttimeen välissä. Tästä seurasi imuilman ohivuoto. Tämä taas aiheutti epätäydellisen palamisen ja DPF meni tukkoon ja auto tietysti vikatilaan. Tällaisessa tilanteessa juurisyy pitää korjata ensin ja sitten tehdä DPF:n pakkopoltto. Eikä kannata odottaa liian pitkään.
Jos auto on jo vikatilassa, niin DPF:n poltto ei lähtenyt ainakaan minulla käyntiin vain ajamalla (kuten foorumilla on jossain neuvottu).