C124 320cdi / S124 220cdi
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Joku oli ripittäny tohtoria paskasta ahtimesta niin tuli mieleen
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Tehonmittauksessa oli käyty, takapyöriltä noin 450hv 3400 kierroksella (moottoriteho päälle 500), mutta pito ei riitä penkissä ja lappuun vääntö yli 1000Nm (1200) josta penkittäjän arvio että todellinen voisi olla 850 paikkeilla.
Tiedä sitten mitä on, ainakin ihan iloisesti liikkuu.
Coupe on näytillä tulevana lauantaina Nivala Drift 2024 tapahtumassa. Keskeneräisenä mm. sisustan osalta, mutta mukana kuitenkin.
Siellä on ohjelmassa mm. Black Smoke Racing ajoneuvojulkaisu, siinäkin laitteessa juniori on ollut hieman mukana koritöiden puolella.
Tiedä sitten mitä on, ainakin ihan iloisesti liikkuu.
Coupe on näytillä tulevana lauantaina Nivala Drift 2024 tapahtumassa. Keskeneräisenä mm. sisustan osalta, mutta mukana kuitenkin.
Siellä on ohjelmassa mm. Black Smoke Racing ajoneuvojulkaisu, siinäkin laitteessa juniori on ollut hieman mukana koritöiden puolella.
wiimax.fi
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Kivasti voimoo ja näyttää just miltä pitää kun nuin nopea.
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Racelogic:
0-100 5.7s
100-200 8.7s
1/4 mile 13.3s/191.3kmh
Pito ei normirenkaissa mihinkään riitä kuten lukemista voi päätellä.
0-100 5.7s
100-200 8.7s
1/4 mile 13.3s/191.3kmh
Pito ei normirenkaissa mihinkään riitä kuten lukemista voi päätellä.
wiimax.fi
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Sanon suoraan, kohtuullisen paskat suoritusarvot noille tehoille.
Mutta, ottaen huomioon varttimailin loppunopeuden niin voimaa tosiaan on.
Neliveto olis kiva lisä tuohon, kimpoisi viivalta aivan eri tahtiin.
Mutta, ottaen huomioon varttimailin loppunopeuden niin voimaa tosiaan on.
Neliveto olis kiva lisä tuohon, kimpoisi viivalta aivan eri tahtiin.
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Nimenomaan ! Jos tulevana kesänä pääsisi kokeilemaan edes paremmilla renkailla, eihän tuolla kaasua voi pohjaan painaa 0-100 missään vaiheessa.
wiimax.fi
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Ajan myötä autot on kasvaneet niin, että 124 on pikkuauto moneen verraten. Tässä on 20 vuotta ikäeroa kuvan autoilla.
Muotoilu on mennyt ... no, se on mennyt.
Muotoilu on mennyt ... no, se on mennyt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
No jopas
W124 muotoilu on kyllä ajaton, hyvin moni aikalaisensa on nykyään jäätävän ruma niin päältä kuin sisältä.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Nyt en kommentoi kyseistä nättiä coupea, vaan yleisellä tasolla: tuo autojen kokojen kasvu on yksi syy, miksi pidän vanhojen autojen madallusta (normaaliin katukäyttöön) täysin epäonnistuneena. Nykyään jokin madallettu vanha ässä kertoo lähinnä omistajansa jonkinlaisesta nolosta alistumis-fetissistä. Normikorkeus+astetta ylisuuret renkaat antavat enemmän ryhtiä ja näköä. Saa olla eri mieltä!

Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Komppaan! Esim mid-ja fullsize jenkkeihin kun on tehty restomodin tyyylisiä vanne/alustamuutoksia eli isot vanteet, matala rengas ja madallus niin on kyllä pilattu. Ryhdikäs normirengaskoko peltivanteilla ja pillereillä on tyylikäs, ja just vaikka vähän liian isot/korkeat renkaat niin sopii hyvin isoihin autoihin.Karel kirjoitti: ↑Su 11.05.2025 09:54 Nyt en kommentoi kyseistä nättiä coupea, vaan yleisellä tasolla: tuo autojen kokojen kasvu on yksi syy, miksi pidän vanhojen autojen madallusta (normaaliin katukäyttöön) täysin epäonnistuneena. Nykyään jokin madallettu vanha ässä kertoo lähinnä omistajansa jonkinlaisesta nolosta alistumis-fetissistä. Normikorkeus+astetta ylisuuret renkaat antavat enemmän ryhtiä ja näköä. Saa olla eri mieltä!![]()
Ja sama pätee siis muihinkin kuin jenkkeihin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C124 320cdi / S124 220cdi
Kesä taas, ja coupe ajossa. Kevään aikana on tullut pieniä päivityksiä, mm. imu- ja pakosarja vaihtuneet ja öljypumppuun lisätty kierroksia pienemmällä hammaspyörällä.
wiimax.fi