W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ti 31.10.2023 09:52
W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
Vaihtelin tuossa palloniveliä, ja tukivarsia mersuun eteen. Irrotin kummatkin poikittaistukivarret eteen alapuolella ja laitoin takaisin. Koeajon alussa tuntui normaalilta ja hetken päästä rattia kääntäessä ääriasentoa lähestyessä ohjaus tuntui menevän tosi jäykäksi. Koeajon lopussa ratista tuli joka kohdasta merkittävästi jäykempi kääntää kuin normaalisti. Oliko tosiaan niin huono tuuri että ohjaustehostin tai jokin semmonen petti just rempan jälkeen vai liittyykö remppaan.
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
No ei. Ottaen huomioon mitä muuta näissä remonteissa on ilmennyt pakko kysyä että eihän ole reaktiotangot väärillä puolilla paikallaan nyt ?
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ti 31.10.2023 09:52
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
Kyllä meni mielestä oikein päin samanlailla kun edellinen. Ja ajon alussa tuntu toimivan normaalisti lukuun ottamatta että aurauskulmat päin kettua. Mutta vähän ajon jälkeen teki noin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5858
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
Jos kulmat on yhä pielessä niin ne kohdalleenSpeedCrunch kirjoitti: ↑To 02.01.2025 21:29
Kyllä meni mielestä oikein päin samanlailla kun edellinen. Ja ajon alussa tuntu toimivan normaalisti lukuun ottamatta että aurauskulmat päin kettua. Mutta vähän ajon jälkeen teki noin.
Mökkillä
'
'
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
ja tukivarret kiristetty renkaiden ollessa maassa eikä ilmassa?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
Löytyikö tähän syy? Samankaltainen homma w204 4matic om651 vm. 2013. Autoon vaihdettu vasemmalle raidetangon sisempi ja ulompi pää ja nyt ohjaus on jäykkä. Arponut nyt hammastangon ja pumpun välillä. Tehostus ei muutu koneen kierrosten mukaan. Paikallaan ohjauspyörää ei saa käännettyä. Hammastangossa ei ole solenoidi, joten se ei voi olla syynä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5858
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
Jos kulmat kohdallaan nivelet ok niin hammastanko murjottu sisääpään vaihdossa2011MB kirjoitti: ↑Su 25.05.2025 20:52 Löytyikö tähän syy? Samankaltainen homma w204 4matic om651 vm. 2013. Autoon vaihdettu vasemmalle raidetangon sisempi ja ulompi pää ja nyt ohjaus on jäykkä. Arponut nyt hammastangon ja pumpun välillä. Tehostus ei muutu koneen kierrosten mukaan. Paikallaan ohjauspyörää ei saa käännettyä. Hammastangossa ei ole solenoidi, joten se ei voi olla syynä.
Mökkillä
'
'
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
En oikein jaksa uskoa tähän. Nyt ohjaus on välillä kepeämpi ja hetken päästä raskas. Vastus vaihtelee randomisti. Raskaana kuuluu "suhina" ohjaamoon. Aivan kuin joku pakotetaan auki tai imee/puhaltaa ilmaa. Pumpulla on joku sähköllä ohjattava venttiili. Joko venttiili jumii tai signaalissa on vaihtelua? Ongelmat tietysti näkyvät hitaassa ajossa. Voisiko rattiakselin ohjauskulma-anturi aiheutta ongelmia?
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
Mulla tekee varsinkin talvella sillai et kylmänä ohjaus on raskaampi kunnes kääntää tarpeeksi ja yhtäkkiä kevenee kuin taikaiskusta jonka jälkeen ei ongelmia. Säätyvä mullakin. Vois ehkä nesteet vaihtaa 

9/2006 S211 320CDI
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
Ei auta kääntelyt ääriasennossa toiseen. Olen tehnyt tätä pyörät ilmassa ja parkkiksella ajaen. C2215 vikakoodi löytyy tollasella puhelin appillä luettuna... pitää irrotella liittimet ja katsoa onko vaikutusta, ennen kuin alkaa vaihtamaan osia tai öljyjä. Semmonen homma tässä on lisäksi, että hammasvaihteella keskitysmerkit on parin poorin verran pielessä, mutta ratti on kuitenkin suorassa ja ohjauskulma-anturi ei anna hälyjä. Eli raidetankojen säädöt ovat toispuoleiset. Johtuu siitä, että rattiakseli pääsi irti öljypohjan tukilaakerin vaihdon yhteydessä ja meni parin poorin verran väärin Ratin asento korjattiin raidetankoja säätämällä. Ohjauskulma-anturin lukemat huollon mukaan ovat kunnossa ja Ohjauskulmat säädetty. En osaa sanoa voisiko tällä olla mitään vaikutusta asiaan. Hammastangolla ei ole mitään tunnistimia tms. niin tuo toispuoleisuuden vaikutus tuntuu vähän kaukaa haetulta juuyrisyyltä, varsinkin kun jäykkyys ilmenee satunnaisesti.
Re: W211 ohjaus jäykisty tukivarsien vaihdon jälkeen
Kuukkelin mukaa tuo C2215 vissiin liittynee ABS/ESP vikaan.
Itellä just tänää ABS/ESP heitti vikatilan päälle jonka takia ohjaus heitti todella raskaaksi. * Kiinni, koodit nollaukseen ja taas tehostaa normaalisti.
Itellä just tänää ABS/ESP heitti vikatilan päälle jonka takia ohjaus heitti todella raskaaksi. * Kiinni, koodit nollaukseen ja taas tehostaa normaalisti.
9/2006 S211 320CDI