Hei,
Aiheesta on monta keskustelua,mutta onko porukoilla vikaantunut kyseinen säädin muuten kuin lankojen katkeamisella?Itellä antaa koodia p2510 ja p0244 ja avasin kyseisen säätimen,mutta lankat olivat ehjät ja kokeilin niitä vielä heilutella varovasti.
No laitoin hiukan wd-40 matopyörään ja kansi takaisin kiinni ja auto toimi noin 4pv ilman vikatilaa.Nyt taas nilkutella vikatilassa ja vika ei edes aina häviä vaikka autoa käyttää sammuksissa.
280cdi turbonsäädin
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 280cdi turbonsäädin
On niitä hajonnut mutenkin,Järvi kirjoitti: ↑La 24.05.2025 07:54 Hei,
Aiheesta on monta keskustelua,mutta onko porukoilla vikaantunut kyseinen säädin muuten kuin lankojen katkeamisella?Itellä antaa koodia p2510 ja p0244 ja avasin kyseisen säätimen,mutta lankat olivat ehjät ja kokeilin niitä vielä heilutella varovasti.
No laitoin hiukan wd-40 matopyörään ja kansi takaisin kiinni ja auto toimi noin 4pv ilman vikatilaa.Nyt taas nilkutella vikatilassa ja vika ei edes aina häviä vaikka autoa käyttää sammuksissa.
auton sammutaminenhan ei korjaa vikka niin sinällän ei ole mitään outoa että vika tila pysyy
Mökkillä
'
'
Re: 280cdi turbonsäädin
Siis jossain vaiheessa teki tätä niin että, kun lähti aamulla kylmällä koneella ajamaan toimi normaalisti.Mutta kun oli hetken esim ajanut matka ajoa niin vika oli yhtäkkiä päällä ilman varoitusvaloa.Auton sammuttaminen saattoi auttaa tai sitte ei.
Re: 280cdi turbonsäädin
Noniin tämä tuli kuntoon ahtopaineensäätimen vaihdolla.Vanhassa säätimessä ei siis ollut yhtään lankoja poikki, sen enempää sitä en sitten edes tutkinut vaan otin riskin ja ostin uuden ja alkoi rokkaamaan.
Re: 280cdi turbonsäädin
Tarpeeksi ajettu niin kuluu se hiiliraita servon takaisinkytkennästä ja motin hiilet voi myös olla loppu.
Edit: en jaksa muistaa oliko hiiliraita vai oikea enkooderi noissa.
Edit: en jaksa muistaa oliko hiiliraita vai oikea enkooderi noissa.