osaisiko kukaan kertoo että mitkä kondensaattorit pitäisi vaihtaa releeseen, kyseessä olisi luistonestollinen auto.
ja mielellään kuvan kanssa.
täällä oli aikonaan oikei kuvakin kondensaattorien vaihdosta mutta tietenkään sellaista ei enää löydy
Autoissa (W126) joissa on luistonesto, ei kyseistä relettä ole lainkaan. Tempon ohjaus on integroitu sähköisen kaasupolkimen ohjausyksikköön. Vastaa rakenteeltaan ABS-yksikköä, ja ovat pääsääntöisesti hyvin toimintavarmoja. En ole nähnyt tai kuullut niihin vaihdettavan erikseen mitään kondensaattoreita.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
no, mulla on -89 mallinen ja luistonestollinen W126 ja siinä on vakionopeuden säätimen rele, voin ottaa kuvan siitä jahka alan irrottamaan sitä
olishan noita muita vakkarin releitä mutta joku on täällä sanonut, että se ei käy luistonestolliseen autoon, kokeilisin tätä mutta on sen verta kinkkisessä paikassa etten kehtaa alkaa niitä kokeilemaan että toimiiko ne
Näin varmaan on sanottu, koska se ”rele” on samalla ASR:n kaasunsäädön ohjainyksikkö. Se on samassa paikassa kuin ilman ASR:ää olevan auton tempon boksi. (Ellei sitten joku pellepeloton ole rakennellut omia virityksiä.)
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
jos sillä ohjataan asr:ää ja kaasua niin onko niin että kun irrotan kyseisen releen lakkaa asr ja kaasuttelu toimimasta??
jotenki en oikein usko että joku olisi itte rakentanu siihen sen.
auton on ostanu nais henkilö ja sitten joensuusta HVM ja nyt sitten minä omistan sen, mutta jää nähtäväksi miten käy kun nappaan releen poikkeen
ainiin laittaisin kuviakin mutta en oikein osaa laittaa niitä tänne
Näin on. ASR:n e-Gas menee tuon boksin kautta, joten aika vaivalloista on ajaminen ilman sitä. Nyt olennaisin kysymys: Jos laitteessa ei ole vikaa, niin älä pura, äläkä ”korjaa” siitä mitään.
Kuten sanottu, harvoin vikaantuu sähköisen kaasupolkimen boksit, toisin kuin ne tavan tempomatit.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
nonniin, nyt tuli sekin lysti kokeiltua kun en puhetta usko.
nappasin releen pöydälleni ja koitin käynnistää, no eihän se tietenkään käynnistynyt eli Karel oli ihan oikeessa, ei muuta kun rele takasi ja sillä hyvä.
nyt kun joku tietäjä laittais viiksen varaosa numeron niin voisin hankkia uuden viiksen jos vaikka siinä olisi vika koska vakkari ei toimi.