W211 Etulyhdyn polttimon vaihto
W211 Etulyhdyn polttimon vaihto
No niin, saa nauraa ja v&%tuilla, mutta kysyn ihan oikeasti tätä, kun kärvähti etulyhdystä polttimo (kyseessä ei siis kaasupurkausvalo), että millainen rupeama on vaihtaa tuo polttimo? Onnistuuko vaihtaminen ilman suurempaa keulan purkamista itse vai vaatiiko käynnin huollossa, kuten useissa nykyautoissa?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Pystyy vaihtamaan kyllä itsekkin.Ei se ihan niin helppoa ole kun ennen mutta ei se mahdoton asia ole eli moiseen pystyy kuka vaan.
sieltä vaan lapun takaa kääntää sitä suojamuovia auki suuntaan niin se tulee pois sieltä ja sitten sama asia lampulle niin se irtoaa umpiosta ja uusi tilalle ja sitten nuo asiat tekee vai päinvastoin niin kyl se siitä pitäisi onnistua.

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
No hyvä, että tuon pystyy vielä itse tekemään.
Näytti vaan siltä, että aika thaimaalaiset kädet pitää olla, että mahtuu polttimot saamaan irti siitä moottoritilan puolelta, kun oli aika ahtaan oloista. Sen takia katsoin, että paljonko pitäisi mahdollisesti purkaa keulaa, että saa tilaa enemmän niin näytti, että irti pitäisi ruuvata käytännössä melkein kaikki keulan osat.
Millaisia polttimoita tuo muuten käyttää? Ja oletteko kokeilleet mitään erikoispolttimoita koskaan? Joskus aiempiin autoihin tullut vaihdeltua kaiken näköisiä Bright-Light lamppuja, joita kulloinkin on uutuutena markkinoille tullut niin erittäin hyviä ja kirkkaita ovat usein olleet. Tosin näissä uusissa Mersuissa näyttävät nuo valot olevan todella hyvät muutenkin, vaikka ei xenoneita olekaan. Itse asiassa nykyisen autoni tavalliset ajovalot vaikuttavat yhtä hyviltä, kuin aiemman autoni alkuperäiset Xenonit, joka on sinänsä outoa. Liekö hyvät peilipinnat näissä umpioissa vai mikä sen tekee?
Näytti vaan siltä, että aika thaimaalaiset kädet pitää olla, että mahtuu polttimot saamaan irti siitä moottoritilan puolelta, kun oli aika ahtaan oloista. Sen takia katsoin, että paljonko pitäisi mahdollisesti purkaa keulaa, että saa tilaa enemmän niin näytti, että irti pitäisi ruuvata käytännössä melkein kaikki keulan osat.
Millaisia polttimoita tuo muuten käyttää? Ja oletteko kokeilleet mitään erikoispolttimoita koskaan? Joskus aiempiin autoihin tullut vaihdeltua kaiken näköisiä Bright-Light lamppuja, joita kulloinkin on uutuutena markkinoille tullut niin erittäin hyviä ja kirkkaita ovat usein olleet. Tosin näissä uusissa Mersuissa näyttävät nuo valot olevan todella hyvät muutenkin, vaikka ei xenoneita olekaan. Itse asiassa nykyisen autoni tavalliset ajovalot vaikuttavat yhtä hyviltä, kuin aiemman autoni alkuperäiset Xenonit, joka on sinänsä outoa. Liekö hyvät peilipinnat näissä umpioissa vai mikä sen tekee?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Juu se vaan näyttää täydeltä mutta ei sinne yhtä kattä enempää tarvikkaan laittaa paitsi sitten kun repii vanhan polttimon kannastaan. Suosittelisin polttimoiksi noita Osramin +90% Night Breakereita http://www.osram.fi/osram_fi/Consumer/A ... index.html
Itellä on noi pitkissä ja on hyvät. Lyhyissä jotkut philips xenon blue cool polttimot ja on aika surkeet. Vaihdan nääkin noihin osrameihin kun jaksan.
Niin ja tavallista H7 sekä lyhyisiin ja pitkiin.
Itellä on noi pitkissä ja on hyvät. Lyhyissä jotkut philips xenon blue cool polttimot ja on aika surkeet. Vaihdan nääkin noihin osrameihin kun jaksan.
Niin ja tavallista H7 sekä lyhyisiin ja pitkiin.
Asiaan liittyen on keskusteltu aikaisemminkin:
Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Ja oma vastaukseni ko. keskustelusta:
"W211:n perus-H7:t on kyllä varsit naurettavat. Hyvät, muttei kiitettävät valoista olen itse saanut +50%-polttimoilla, merkkinä GE-jotain.. musta boksi, 2kpl paketissa - suosittelen. Ero on huomattava."
Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Ja oma vastaukseni ko. keskustelusta:
"W211:n perus-H7:t on kyllä varsit naurettavat. Hyvät, muttei kiitettävät valoista olen itse saanut +50%-polttimoilla, merkkinä GE-jotain.. musta boksi, 2kpl paketissa - suosittelen. Ero on huomattava."
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
täsä olis jotain asiaan liittyvää
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... ikepari%22
http://www.kiiltovaunu.org/index.php?cPath=28_103
noita refleksejä löytyy h7:kanaki ite ostin minimanista
kyllä ne ainaki näyttää hienoilta

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... ikepari%22
http://www.kiiltovaunu.org/index.php?cPath=28_103
noita refleksejä löytyy h7:kanaki ite ostin minimanista
kyllä ne ainaki näyttää hienoilta


Ostitko H7 refleksit Espoon miniManista (lienee sama valikoima kaikissa) ja tarvitseeko W211:een noita kiinnikeadaptereita?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vielä polttimoista
Huomiona lisäisin vielä sen että sytyttimen johtoa ei kannata laittaa kiinni ennen sytyttimen kiinnittämistä. ( johdon kiinnittäminen estää sytyttimen kiinni saamisen) Eli johto kiinni vasta sen jälkeen kun sytytin on paikoillaan. (nm. tuntien työn jälkeen asian havainnut)
Kyllä ne halogeenit melkoiset saunalyhdyt ovat. Asia onneksi korjaantunee hieman paremmaksi xenonit asentamalla. Tästä on viestiketjunsa tuning-osiossa.
Omalla kohdallani vasemman polttimon vaihto on melkoista tuskaa. Sitä ei meinaa saada mitenkään pysymään siellä. En tiedä sitten voiko siellä umion päässä olla rikki jotain?
Omalla kohdallani vasemman polttimon vaihto on melkoista tuskaa. Sitä ei meinaa saada mitenkään pysymään siellä. En tiedä sitten voiko siellä umion päässä olla rikki jotain?
Re: W211 Etulyhdyn polttimon vaihto
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... ikepari%22" onclick="window.open(this.href);return false;
Haluisin nähdä kun joku fakiiri saa tämän kiinni asti....
Ei vaan onnannut, tunnin räpläsin tätä halvatun peltilätyskää ja laitoin tavan halogeenit takasin
Haluisin nähdä kun joku fakiiri saa tämän kiinni asti....
Ei vaan onnannut, tunnin räpläsin tätä halvatun peltilätyskää ja laitoin tavan halogeenit takasin

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 Etulyhdyn polttimon vaihto
Laita pieni nippuside pellin ympärille, niin pysyy supussa, kun laitat sitä paikoilleen. Pikkumeisselillä voi siivekkeestä myös avittaa kantaa kääntäessä.TLP kirjoitti:http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... ikepari%22
Haluisin nähdä kun joku fakiiri saa tämän kiinni asti....
Ei vaan onnannut, tunnin räpläsin tätä halvatun peltilätyskää ja laitoin tavan halogeenit takasin
Re: W211 Etulyhdyn polttimon vaihto
Juu, edellisellä kerralla eräs 'kyläasentaja' laitto noi samalla, kun asenteli lisävalot.Forestman kirjoitti:Laita pieni nippuside pellin ympärille, niin pysyy supussa, kun laitat sitä paikoilleen. Pikkumeisselillä voi siivekkeestä myös avittaa kantaa kääntäessä.TLP kirjoitti:http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... ikepari%22
Haluisin nähdä kun joku fakiiri saa tämän kiinni asti....
Ei vaan onnannut, tunnin räpläsin tätä halvatun peltilätyskää ja laitoin tavan halogeenit takasin
Nyt sitten sain kikattua itse ne.
Se lisu mikä näissä on, on mielestäni vähän vittumaisen mallinen.
Ainakin alkuperäisissä on 2 erilaista siivekettä ja se toinen on helmpompi asennettava.
Jokatapauksessa, odottaisin joltain korealaisilta neekereiltä tämmösiä virityksiä, mutten saksalaiselta insinööriltä
Aivan paska systeemi perus linkkuhin verrattuna !
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 Etulyhdyn polttimon vaihto
Käykö w211 faceliftin ja normaalin mallin umpiot ristiin? Ei polttimoilla väliä mutta sopiiko tilaansa?
Re: W211 Etulyhdyn polttimon vaihto
millä kannalla tossa bixenon lyhdyissä on kaikki polttimot?
T10? parkit?
H7 pitkissä?
ja DS2 ajovalo xenonit?
mitkä vilkuissa?
T10? parkit?
H7 pitkissä?
ja DS2 ajovalo xenonit?
mitkä vilkuissa?
Re: W211 Etulyhdyn polttimon vaihto
Prefaceliftis joo taitanee olla noi ja vilkku taitanee olla PY21W.
Faceliftis on sit D1S, H7 ja PY21W. Parkkivalo integroitu led umpiossa.
9/2006 S211 320CDI