S210 220cdi -02 "Pikkuprojekti"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
MeesuRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.01.2024 00:05

S210 220cdi -02 "Pikkuprojekti"

Viesti Kirjoittaja MeesuRacing »

Morjens!

Aluksi ajattelin että en tämän auton rassailua tänne päivittele, mutta nyt kun projekti eskaloitui hieman, eikä väyrysiä ole liikaa näkynyt täällä projektit- osiossa, niin ajattelin alkaa sittenkin päivittelemään tänne.

Jos aluksi voisin vähän kertoa autosta, niin päästään kaikki suurinpiirtein samalle sivulle.

Lähtökohtana on 438tkm ajettu farkkupaavo. Classic-varustepaketilla. Upealla Obsidian Black värillä. Saksasta tuotu Suomeen vuonna 2006. Tekniikkana Om611 ja 5-vaihteinen automaattivaihteisto. Myyjän mukaan ohjelmoitu joskus. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa. Ainakin vetää ihan hyvin.

Ostin auton marraskuussa 2024 tuoreella leimalla. Kuitenkin pian aloin ihmettelemään etupäästä kuuluvaa kolinaa. Myös vasen alatukivarsi petti myöhemmin talvella. Auto jäi seisomaan pihaan noin kuukauden ajaksi. No heti kun tukivarsi oli vaihdettu, oli aika viedä auto pyöränkulmien säätöön. Pajalla eivät kuitenkaan mitään tehneet, sillä oikea ylätukivarsi oli vaihtokunnossa. Väyrynen jäi taas seisomaan. Kun tukivarsi oli vaihdettu niin piti vaihtaa kesärenkaat alle. Valitettavasti väyrysen nostokohta antautui renkaidenvaihdon yhteydessä. En ole vielä muovihelmoja irrottanut ja hieman pelottaa millainen näky siellä on vastassa.

Nyt alan päivittelemään tänne väyrys-projektia sitä mukaa kuin se edistyy. Tervetuloa seuraamaan projektia!
MeesuRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.01.2024 00:05

Re: S210 220cdi -02 "Pikkuprojekti"

Viesti Kirjoittaja MeesuRacing »

Nyt projekti on edennyt sen verran että irroitin muovihelmat sekä ovien listat. Yllätyin positiivisesti, sillä helmoista ei löytynyt kuin 1 hitsausta vaativa kohta ja ovet ovat harvinaisen hyvät myös listojen alta. Ostin myös erittäin tärkeän osan joka kruunaa kokonaisuuden. Nimittäin keulatähden, sillä edellinen osa ei ollut enää elämänsä kunnossa.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: S210 220cdi -02 "Pikkuprojekti"

Viesti Kirjoittaja Ari »

:D Seurataan mielenkiinnolla.Hyvä että helmat ym.kunnossa
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
MeesuRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.01.2024 00:05

Re: S210 220cdi -02 "Pikkuprojekti"

Viesti Kirjoittaja MeesuRacing »

Helmat yllättävän hyvät, toki pintaruostetta löytyy myös, mutta toivottavasti tällä kertaa niistä selviää hiomalla. Olen havainnut takapäässä ruostevaurioita. Varapyöränkotelossa on pari reikää ja muutenkin takapää vaatii huomiota. Jaksan silti uskoa että alle parin tonnin väyrynen voisi olla paljon huonommassa kunnossa pohjaltaan ja pintapelleiltään. Varsinkin kun ottaa huomioon että autolla on se lähemmäs 440tkm ajettu.
MeesuRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.01.2024 00:05

Re: S210 220cdi -02 "Pikkuprojekti"

Viesti Kirjoittaja MeesuRacing »

Nyt en ole päässyt väyrystä rassaamaan hetkeen joten suuria päivityksiä ei tule, mutta ajattelin liittää tähän pari kuvaa autosta.


Tässä auto 2024 marraskuussa:
20241109_155634.png
20241109_142457.png

Ja tässä nykykunto:
20250405_113731.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MeesuRacing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.01.2024 00:05

Re: S210 220cdi -02 "Pikkuprojekti"

Viesti Kirjoittaja MeesuRacing »

En ole kerennyt hetkeen väyrystä rassaamaan, mutta pari viikkoa sitten vedin subbarin kaapelit konttiin, jotta sitten kun auto on valmis, voi humppalaatikon kytkeä vain piuhojen päähän ja laittaa humpat soimaan.

Sitten tulikin parin viikon tauko jolloin en tehnyt mitään kyseisen projektin kanssa.

Viime viikonloppuna purin autosta puskurit, etulokarit, ja ajovalot. Yllätyksekseni väyrysen törmäyspalkki oli ruostunut pois. Tai ainakin korjauskelvottomaksi. Onneksi löysin torista edullisen ja hyväkuntoisen törmäyspalkin kyseiseen autoon. Seuraavana päivänä lähdettiin hakemaan uutta palkkia autoon. Matkaa kohteeseen oli noin 300km, mutta sentään sain edullisesti tarvitsemani osan.

Tämän enempää en ole tehnyt edellisen päivityksen jälkeen, mutta nyt olen alkanut tekemään taas hieman aktiivisemmin kyseistä projektia, niin seuraavaa päivitystä ei todennäköisesti yhtä kauaa tarvitse odottaa.
Vastaa Viestiin