211 SBC

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

211 SBC

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

Moi
Pikkuveljel autokuume näyttää 42,5 ja hän haluaisi 211 korisen hommata. Tosin hänen budjetilla vaihtoehtoina on lähinnä prefaceliftia ja meikäläistä vähän hirvittää hänen puolesta SBC jarrut. Mikäs on tänä päivänä tehtaan/vehon kanta jos ja kun tulee "brake defective"?

Ilmaaminen yms ei ole ongelma kun C3 löytyy nurkista.
9/2006 S211 320CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18094
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei mene mihinkään takuuseen enää. Käytettyjä ehjiä yksiköitä on joka puolella tarjolla 150-200€ / kpl.
wiimax.fi
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja T-Row »

SBC-jarrut eivät muutenkaan 211-korisissa ole mikään "todellinen ongelma". Yksikkö saattaa joskus pettää, mutta uusia löytyy. Itselläni alkuperäinen yksikkö paikoillaan yli 600tkm ajetussa. Suurin ongelma SBC-jarruissa on tähän mennessä ollut huoltotöiden monimutkaisuus.

Rassaamista 211-korisissa kyllä muuten riittää, mutta SBC:stä ei erikseen kannata stressata.
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

T-Row kirjoitti: Ke 30.04.2025 07:37 Rassaamista 211-korisissa kyllä muuten riittää, mutta SBC:stä ei erikseen kannata stressata.
Juu on tullu huomattua :D

Itselle isä aikanaa pelotteli mokomasta sen verran että oli ite pakko hommata facelift.
9/2006 S211 320CDI
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

Montako kertaa kehtaa polkasut nollata ennenkuin voidaan alkaa puhua pumpun ikääntymisestä? T-row sanoikin että 600tkm alkuperäsellä mutta voihan toisissa olla enemmän poljettu vähemmillä kilsoilla.
9/2006 S211 320CDI
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Mulla meni vajaa pari vuotta sitten 220000km mittarissa, meni onneksi takuuseen.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Peq02 kirjoitti: Ke 30.04.2025 10:18 Montako kertaa kehtaa polkasut nollata ennenkuin voidaan alkaa puhua pumpun ikääntymisestä? T-row sanoikin että 600tkm alkuperäsellä mutta voihan toisissa olla enemmän poljettu vähemmillä kilsoilla.
Laskuri nollattiin 400tkm paikkeilla. Joskus ehken puolen miljoonan kohdilla käytin moottorin koppaa auki, ja hiiliä oli jäljellä n. 7mm.

Ne SBC pelot taitaa olla peräisin tuolta 15v takaa, jolloin asia oli vielä uusi, pelottava ja kallis. Nykyään tiedetään, että ei se ole normaalia osan vaihtoa kummempaa hommaa.

Minulle on jäänyt lukuisista foorumiöyhötyksistä huolimatta epäselväksi, että mikä ne yksiköt vikaannuttaa lopullisesti ja mikä niistä hajoaa? Hiilien loppumisesta höyryttiin aikoinaan, mutta onko kukaan asiaa lopun viimein todennut, että loppuvatko ne sieltä edes todellisuudessa? Paineakkukin on yksikköön vaihdettavissa, mutta en ole kuullut, että kukaan olisi sitä koskaan vaihtanut. Itse olen vaihdellut jarrunesteitä säännöllisesti ja jättänyt joka toisen jarrupolkaisun väliin. Toisin sanoen, käytän moottorijarrua niin paljon kuin mahdollista.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18094
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yksi vika jota on ollut on hiilien loppuminen. Tympeämpää tinailla uudet, kuin mitä vaikkapa 203 jarruyksikköön, mutta saa ne vaihdettua.
Jarrunesteethän tulee vaihdettua joka toinen vuosi, koska viimeistään kahden vuoden välein pettää jostain #¤%&/()?! :x kohdasta jarruputki :D
Montako kertaa kehtaa polkasut nollata ennenkuin voidaan alkaa puhua pumpun ikääntymisestä?
Kuinka niin kehtaa ? Jos on laskuri täynnä ja saa nollattua, niin nollaa pois ja matka jatkuu.
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

Eli kuluvia osia noista menee jotka saa korjattua/vaihdettua kun vähän viitsii. Hyvä tietää.
9/2006 S211 320CDI
Josekata16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 01.03.2025 19:21

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja Josekata16 »

Lainaan ketjua. Käytetty yksikkö vaihdettiin ja ei mennyt kauaa kun alkoi herjaamaan service brake consult workshop. Starilla vikakoodi C235D. Tarkista käyttöikä.
Noinko se oli sitten loppuunajettu yksikkö🥲
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Kaksi viestiä takaisinpäin antaa vastauksen
Josekata16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 01.03.2025 19:21

Re: 211 SBC

Viesti Kirjoittaja Josekata16 »

Vaatii uudelleen ohjelmoinnin. Yksikkö ei anna nollata käyttöikää 3 kerran jälkeen. Uutta oppii näköjään joka päivä tuosta murheenkryynistä.
Vastaa Viestiin