C350e W205, Airmatic etupää tontissa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55
C350e W205, Airmatic etupää tontissa
Löytyisikö täältä apuja. Eipä menty kuukautta ennen uutta murhetta. Eli, viime syksystä saakka Airmaticin kompura alkanut käymään selkeästi tiheämmin. Vuosi sitten huollossa tarkastettu että vuotoja ei järjestelmässä ole. Nyt huollon yhteydessä pari viikkoa sitten ei mainita että olisi tarkastettu.
Kerran teki syksyn lopulla sen, että kuskin etunen oli laskenut parkissa alas. Muutamia kertoja ilmoittanut lähtiessä Vehicle rising ilmoituksen. Myös keltainen Malfunction ilmoitus ajon aikana ilmaantunut satunnaisesti.
Nyt kuitenkin eilen huomasin, kun oli pari päivää auto seisonut parkissa, että etupää molemmin puolin maassa. Käynnistin auton ja nostin napista ylös. Pysyi hyvin siinä yön yli ja tänään liikenteeseen. Laskin napista alas ja vajaan kilometrin jälkeen ilmoitus Vehicle too low, stop immediatly tms. Parkkiin tien reunaan, napista ylös ja matka jatkuu. Kävin hoitaa asiat ja paluumatkalla ennen kotipihaa napista alas, ja kun pääsin pihaan, keula taas tontissa.
Onkohan tuolla nyt joku venttiili jumissa tms.? Ajaessa ja jousitus yläasennossa kompura käy kohtuu tiiviiseen tahtiin. Ja vielä lisähuomiona; kun sen nostaa napista ylös, näyttää kuskin etukulma nousevan ylemmäs kuin muut. Muut kulmat ns. normaalilla yläkorkeudella, mutta tuo yksi ihan överisti yli.
Kerran teki syksyn lopulla sen, että kuskin etunen oli laskenut parkissa alas. Muutamia kertoja ilmoittanut lähtiessä Vehicle rising ilmoituksen. Myös keltainen Malfunction ilmoitus ajon aikana ilmaantunut satunnaisesti.
Nyt kuitenkin eilen huomasin, kun oli pari päivää auto seisonut parkissa, että etupää molemmin puolin maassa. Käynnistin auton ja nostin napista ylös. Pysyi hyvin siinä yön yli ja tänään liikenteeseen. Laskin napista alas ja vajaan kilometrin jälkeen ilmoitus Vehicle too low, stop immediatly tms. Parkkiin tien reunaan, napista ylös ja matka jatkuu. Kävin hoitaa asiat ja paluumatkalla ennen kotipihaa napista alas, ja kun pääsin pihaan, keula taas tontissa.
Onkohan tuolla nyt joku venttiili jumissa tms.? Ajaessa ja jousitus yläasennossa kompura käy kohtuu tiiviiseen tahtiin. Ja vielä lisähuomiona; kun sen nostaa napista ylös, näyttää kuskin etukulma nousevan ylemmäs kuin muut. Muut kulmat ns. normaalilla yläkorkeudella, mutta tuo yksi ihan överisti yli.
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: C350e W205, Airmatic etupää tontissa
Tarkista alkuun korkeusanturit ettei kannakkeet oo vääntynyt tai muuten vaan jumittele.
Star C3 @LPR
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55
Re: C350e W205, Airmatic etupää tontissa
Kiitos. Mistähän kohtaa nuo mahtaa löytyä?
Edit. Sieltähän nuo löytyi ja päällisin puolin ei näytä mitään ihmeellistä olevan.
Ja jatkoa vähän vielä kuvaukseen. Eli kun auton nostaa napilla ylös, pysyy se siinä yön yli samassa, mutta kun lähden ajamaan ja lasken auton normaali asentoon, niin hetki tästä ja Stop, Vehicle too low ilmoitus. Eli äkkiseltään vaikuttaisi, ettei vuoda mistään, mutta ei osaa tulkita korkeutta oikein. Eli olisko tuo kuskin puolen korkeusanturi piipannut lopullisesti? Voiko sotkea sitten jotenkin myös apparin puolen toimintaa. Mutta toisaalta, onpahan tuo laskenut satunnaisesti seisonnassakin tuon etupään. Eli ei mitään logiikkaa. Näkisköhän ne tuon Mersulla piuhan päässä? Etteivät summan mutikassa ala uutta osaa vaan arvalla vaihtamaan.
Edit. Sieltähän nuo löytyi ja päällisin puolin ei näytä mitään ihmeellistä olevan.
Ja jatkoa vähän vielä kuvaukseen. Eli kun auton nostaa napilla ylös, pysyy se siinä yön yli samassa, mutta kun lähden ajamaan ja lasken auton normaali asentoon, niin hetki tästä ja Stop, Vehicle too low ilmoitus. Eli äkkiseltään vaikuttaisi, ettei vuoda mistään, mutta ei osaa tulkita korkeutta oikein. Eli olisko tuo kuskin puolen korkeusanturi piipannut lopullisesti? Voiko sotkea sitten jotenkin myös apparin puolen toimintaa. Mutta toisaalta, onpahan tuo laskenut satunnaisesti seisonnassakin tuon etupään. Eli ei mitään logiikkaa. Näkisköhän ne tuon Mersulla piuhan päässä? Etteivät summan mutikassa ala uutta osaa vaan arvalla vaihtamaan.
Re: C350e W205, Airmatic etupää tontissa
Mulla tekee vähän samaa mutta takapää nousee jotenkin niinkuin överiksi kun napista painaa yläasentoon...välillä polttaa sulaketta,varsinkin talviaikaan on paha..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55
Re: C350e W205, Airmatic etupää tontissa
Tuli mieleen ajatus, että olisiko kuitenkin se jakoventtiili jumissa/likaa/vettä tms sisällä, ja sillä oireilisi oudosti.
Re: C350e W205, Airmatic etupää tontissa
Eiköhän sulla jossain ole ihan ilmavuoto. Ymmärtääkseni näissäkin airmatic-moduuli "nukkuu" siihen asti kunnes auto herää eikä sen pitäisi sillon nukkuessa korkeutta muutella.
9/2006 S211 320CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55
Re: C350e W205, Airmatic etupää tontissa
No sepä tässä onkin outoa, kun virrattomama pysyy ylhäällä ihan normaalisti lähes aina. Muutaman kerran vuoden sisällä ollut yksi kulma alhaalla, kerran koko etupää. Varailin huollon perjantaille, ja jospa tuo alkaisi selviämään. Kerroin kuvauksen, niin arveli että voi olla alustan korkeuden kalibrointi mennyt syystä x sekaisin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55
Re: C350e W205, Airmatic etupää tontissa
Tämä asia selvisi ja vika korjattu. Kompressorin virtaliitin oli alkanut jo sulamaan. Ilmeisesti oikoseen vetänyt. Kompressori vaihdettu, venttiiliblokki vaihdettu ja johdotukset käyty läpi ja korjattu. Kustannus 2900€. Tässä tapauksessa kävi niin, että itsellä autossa FinnTakuun lisäturva 2v, joten meni kokonaisuudessaan vakuutukseen ja itselle maksettavaksi 0€. Samalla edeltävästä koneremontista meni 2100€ myös FinnTakuulle takautuvasti. Muistin nimittäin tuon lisäturvan keston väärin, kun ensimmäinen vika ilmaantui, eli muistelin sen olen 1 vuosi 20tkm, mutta olikin 2v ja 40tkm
.
Eli lopulta tämä AirMatic remppa+ koneremontti tuli maksamaan minulle 3500€ ja FinnTakuu hoiti 5000€. Goodwillina meni koneremontista noin 4000€. Eli nyt on autoa laitettu niin sanotusti koko rahan edestä.
Eli lopulta tämä AirMatic remppa+ koneremontti tuli maksamaan minulle 3500€ ja FinnTakuu hoiti 5000€. Goodwillina meni koneremontista noin 4000€. Eli nyt on autoa laitettu niin sanotusti koko rahan edestä.