C350e moottori rikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Joni812
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 12.09.2018 09:09

C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Joni812 »

Oman 350e motti sanoi sopimuksen irti..veholla totesivat että öljytila täynnä metallisilppua sekä suodatin myös..ajettu n.200tkm huollot tehty ajallaan sekä viimeisin öljynvaihto n2 viikkoa sitten. Mistä kannattaisi lähteä katselemaan uutta konetta?mitä muuta pitää ottaa huomioon kun että moottorin numero on sama eli 274.920?
Avatar
Rauno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Pe 14.11.2003 19:17
Paikkakunta: SIIVIKKALA

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Rauno »

https://www.tammerparts.fi/
Kysy tuolta Kallelta.
Nukkumatti78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti78 »

Täällä kohtalotoveri. 147tkm ajettu C350e vm.-16, heitti täysin yllättäen aamulla lähtiessä vikakoodeka repullisen. Lähti käyntiin ja sammutti itsensä saman tien. Hinurilla Mersun huoltoon ja diagnoosi: öljyt hävinneet, kaikenmaailman juttua rikki (en ymmärrä näistä). Ei kuitenkaan metallisilppua missään. Kone remontti 10t €. Sviddu jee. Huollettu aina ajallaan ja Mersun huollossa. No summa summarum, good willina itselleni jäi maksettavaksi 5500€. Nyt ei muuta kun kovaa ajoa taas.
Nukkumatti78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti78 »

Niin ja jatkona, kävivät läpi Suomen maan josko olisi vaihto moottori löytynyt, mutta ainoastaan 1kpl, enemmän ajettu ja vaihto töineen sama hinta. Parempi kuulemma näin ja itse samaa mieltä.
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Tarkoittaako huollettu ajallaan eli öljyt vuoden välein? Mikä näissä on kilometriraja?
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Nukkumatti78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti78 »

Eemelicdi kirjoitti: La 05.04.2025 11:56 Tarkoittaako huollettu ajallaan eli öljyt vuoden välein? Mikä näissä on kilometriraja?
Mersun huoltohjelman ja laskurin mukaisesti, mitä auto ilmoittelee sekä Mersulta apin kautta tulee aina huolto tarjous ja aika. Enpä ollut tietoinen että ilmeisesti näihin pitäisi vaihtaa tietäjien mukaan tyyliin 4 x vuoteen öljyt. Uusi tuttavuus merkkinä oli Mersu kun ostin ja on hyvin todennäköisesti se kuuluisa ensimmäinen ja viimeinen.
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Vuosi on pitkä aika ajella öljyillä missä kondenssivettä seassa. Tämä ongelma ei ole pelkästään mersuissa vaan kaikissa uusissa bensa/bensahybrid autoissa joilla ajetaan lyhyttä ajoa ja polttomoottori ei pääse kuumaksi tarpeeksi usein.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Nukkumatti78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti78 »

Joo niinhän se taitaa olla. Jatkossa ajellaan bensalla tai täyssöhköllö. Hybridit on minun osalta nähty.
Joni812
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 12.09.2018 09:09

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Joni812 »

Nukkumatti78 kirjoitti: La 05.04.2025 11:13 Täällä kohtalotoveri. 147tkm ajettu C350e vm.-16, heitti täysin yllättäen aamulla lähtiessä vikakoodeka repullisen. Lähti käyntiin ja sammutti itsensä saman tien. Hinurilla Mersun huoltoon ja diagnoosi: öljyt hävinneet, kaikenmaailman juttua rikki (en ymmärrä näistä). Ei kuitenkaan metallisilppua missään. Kone remontti 10t €. Sviddu jee. Huollettu aina ajallaan ja Mersun huollossa. No summa summarum, good willina itselleni jäi maksettavaksi 5500€. Nyt ei muuta kun kovaa ajoa taas.
Tuliko mersu vastaan niin että sulle jäi maksettavaa vain 5500€?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2765
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja markoala »

W213 220d +W242 electric drive
Nukkumatti78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti78 »

Tuliko mersu vastaan niin että sulle jäi maksettavaa vain 5500€?
[/quote]

Kyllä. Tai en tiedä kumpi lopulta hoiti loput, maahantuoja vai autoliike josta ostin n 1.5v sitten. Siellä samassa siis korjaus mistä ostin ja sanoivat että menee good willina, mutta toisaalta puhui että pidetään myyjän osalta mainetta myös tällä tavoin. Kyseessä siis Kuopio Wetteri.
rust8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 19.06.2022 09:36

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja rust8 »

Taitaa olla motissa joku suunnitteluvirhe ja tehdas tietää sen. Esim bemarin 530e ei ole ongelmia motissa,, mutta bemussa hajoaa akut siinä 150-200tkm.... Pitäsköhän vaan ostaa hevone... Ei kyllä köyhänä uskalla ostaa hybridiä eikä täys-sähköä :(
Nukkumatti78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.01.2024 06:55

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti78 »

rust8 kirjoitti: Ti 08.04.2025 13:16 Taitaa olla motissa joku suunnitteluvirhe ja tehdas tietää sen. Esim bemarin 530e ei ole ongelmia motissa,, mutta bemussa hajoaa akut siinä 150-200tkm.... Pitäsköhän vaan ostaa hevone... Ei kyllä köyhänä uskalla ostaa hybridiä eikä täys-sähköä :(
Näin minäkin olen ymmärtänyt, että suunnittelu viba tuossa on. Pääsee sen vajaa 150tkm ja sitten kosahtaa. Kannatan tuota hevos ratkaisua ja taidan itse seuraavaksi siirtyä myös siihen.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Nykyautoja ei enää rakenneta kestävyyden tai tekniikan perusteilla, vaan tempoilevien poliittisten päätösten ja markkinatalouden aina kovenevan kilpailun perässä säntäillen. Ja kyllä hybridi on vähän sama kuin vuodesohva. Molempiin se taipuu, mutta ei ole hyvä vuoteena, eikä sohvana.

Hevonen, aasi, tai sitten vanhempi mersu, jota ei oltu vielä pilattu hörhöilyllä.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Nukkumatti78 kirjoitti: Ti 08.04.2025 16:24
rust8 kirjoitti: Ti 08.04.2025 13:16 Taitaa olla motissa joku suunnitteluvirhe ja tehdas tietää sen. Esim bemarin 530e ei ole ongelmia motissa,, mutta bemussa hajoaa akut siinä 150-200tkm.... Pitäsköhän vaan ostaa hevone... Ei kyllä köyhänä uskalla ostaa hybridiä eikä täys-sähköä :(
Näin minäkin olen ymmärtänyt, että suunnittelu viba tuossa on. Pääsee sen vajaa 150tkm ja sitten kosahtaa. Kannatan tuota hevos ratkaisua ja taidan itse seuraavaksi siirtyä myös siihen.
Ei ole suunnitteluvirhe vaan nimenomaan suunnittelun tulos. Eräs saksalainen asioista hyvin informoitu henkilö kertoi tavoitteena olevan 150 000km
käyttöiän jonka suurimman osan autoista tulee saavuttaa jonkinlaisella huollolla.

Tuon jälkeen kaikki valmistajan ja merkkiliikkeen takuut ovat rauenneet eikä auton kohtalo enää kiinnosta heitä.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja tomant »

E200kompressor kirjoitti: Ti 08.04.2025 19:01 Ei ole suunnitteluvirhe vaan nimenomaan suunnittelun tulos. Eräs saksalainen asioista hyvin informoitu henkilö kertoi tavoitteena olevan 150 000km käyttöiän jonka suurimman osan autoista tulee saavuttaa jonkinlaisella huollolla.
No huh huh, kyllä on huonoon suuntaan menty! Esimerkiksi W201 suunniteltiin aikanaan kestämään 500000km ja sen se kestää reilusti hyvällä huollolla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C350e moottori rikko

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tomant kirjoitti: Ke 09.04.2025 13:51
E200kompressor kirjoitti: Ti 08.04.2025 19:01 Ei ole suunnitteluvirhe vaan nimenomaan suunnittelun tulos. Eräs saksalainen asioista hyvin informoitu henkilö kertoi tavoitteena olevan 150 000km käyttöiän jonka suurimman osan autoista tulee saavuttaa jonkinlaisella huollolla.
No huh huh, kyllä on huonoon suuntaan menty! Esimerkiksi W201 suunniteltiin aikanaan kestämään 500000km ja sen se kestää reilusti hyvällä huollolla.

tomant
Kyllä noissakin eri variaatioita on jos ajo on matka-ajoa tai kaupungissa moottori on koko ajan lämmin. Mutta niin oli vanhemmissakin joilla joku saattoi ajaa toista miljoonaa km.

Näkeehän sen rakenteesta ettei noita nykymoottoreita ole tarkoitettu a) kestämään, b) korjattavaksi.

Muistaakseni jossakin w123 tai w124 -malleissa dieseleissä oli yksirivinen jakoketku joka piti vaihtaa noin 300tkm jälkeen. Korvaava ketjusarja oli kaksirivinen eikä sitä saanut enää ajamalla rikki.
Vs. M271 jota tehtiin vuosia ja vuosia samalla heikkolaatuisella jakoketjulla.

Ei nyt Mersu mutta saksalainen Audi kuitenkin, 3.0L v-6 jossa jakoketjut moottorin takaosassa, täysin loppu 240tkm jälkeen ja varmistuksena vielä kampiakselin ketjupyörä kiinteä osa kampiakselia ettei kenelläkään tule mielihaluja vaihtaa sitä ratasta.

Hubon Auton:

https://www.youtube.com/shorts/j__wubPnfug
Vastaa Viestiin