Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja keijon »

Voi ohraleipä... Kyseiseen autoon vaihdoin akun ongelmitta. Etututka alkoi vinkaseen punasta oikeelle lähdettäessä esim liikennevaloista. Ajattelin koittaa takaisin vanhaa akkua ...hitsi..pääsi jännitteettömaksi hetken ja ei aikaakaan ku ajellessa mottorivalo syttyy. Vikakoodi P 0101FC ja teksti "tuntematon vikakoodi". No putsasin kaasuläpän mikä olikin n.10 mm kuraa päällä...tosi likainen. Samalla MAF anturin puhdistus.Auto tuntu ehkä hieman pirteemmältä mutta moottorivalo tuli samalla vikakoodilla takaisin.

Starilla kun menee kiinni N3/10 "M276 pakokaasuahdin" moottorielektroniikka "MED177V6LA" (ME) sanoo että ohjainlaitteen "ME" versio tuntematon....sieltä kun kattoo mittausarvojen tilaa niin kierrosluvut, jäähdytysnesteen lämpötila, akkujännite näyttää mitä sattuu.
Mitäkään tässä ny pitäs tehdä...hukkasko ton purkin...Missäkään se on..hmm...Vinkkejä, apuja tarvii
Viimeksi muokannut keijon, Pe 04.04.2025 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja keijon »

Voiskaan tommosen aiheuttaa ihan sulakkeen rikkoutuminen.....tarkoittaako toi pakokaasuahdin turboo ?...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4729
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Huonolla tuurilla ecu tai SAM ottanut itseensä akkujen ronklaamisesta.
Ei se itse akusta johdu jos ei ole väärä jännite tai piuhat ollut ristisä.
Ja pakokaasuahdin on se tekninen nimi turbolle.

Siis hetkinen onko 250 muka M276 V6 koneella?
Nyt menee jossain sekaisin, 400, 450 on ahdettu kutonen
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja keijon »

Ei mennyt piuhat ristiin missään vaiheessa...Kyseessä 250 neloskone...mistä ymmärsit, että 6 kone ?...joku noista numeroista ?....ne nappasin starista..
Ittellä näitä asioita hakusessa ....onko toi sam takaluukussa oleva boxi ?......miten olis paras edetä ?...auto täysin ajokuntoinen eikä Limp modessa...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4729
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

M276 on kutonen, ja sen ecu on Med177v6la
Eli joko sun star on liian vanha autoon ja sen tietoihin ei voi luottaa tai jossain muualla on jotain häikkää

Edit: onko vanha C3 muxilla oleva star? Se ei osaa enään 15 jälkeen tehtyjä tunnistaa.
M274 olisi se oikea tuossa tapauksessa
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja keijon »

Kiitos kun jeessaat miestä mäessä :). C4 lukee purkin kyljessä...ei sit tietoo starin lisensseistä..miten oireilee ku ne umpeutunut ?...aukeeko ollenkaan..?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4729
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Toi p0101 on muistaakseni ilmamäärämittarista, en ihan 100 varma ole kun alkaa olemaan asioista aikaa kymmeniä vuosia.
Maf tai imuvuoto mahdollisesti.
Niistä kannattaa lähteä liikkeelle.
Suorasta koneesta en tiedä mutta v6 menee huohotinputki halki suht monesta.
Se kannattaa tarkistaa, lisää löytynee googlesta m274 crank case breather haulla, jos sellainen on yleinen vika.

Edit: tosiaan jos lisenssit vanhoja niin ei aukea xentry.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

keijon kirjoitti: To 03.04.2025 20:18 Voi ohraleipä... Kyseiseen autoon vaihdoin akun ongelmitta. Etututka alkoi vinkaseen punasta oikeelle lähdettäessä esim liikennevaloista. Ajattelin koittaa takaisin vanhaa akkua ...hitsi..pääsi jännitteettömaksi hetken ja ei aikaakaan ku ajellessa mottorivalo syttyy. Vikakoodi P 0101FC ja teksti "tuntematon vikakoodi". No putsasin kaasuläpän mikä olikin n.10 mm kuraa päällä...tosi likainen. Samalla MAF anturin puhdistus.Auto tuntu ehkä hieman pirteemmältä mutta moottorivalo tuli samalla vikakoodilla takaisin.

Starilla kun menee kiinni N3/10 "M276 pakokaasuahdin" moottorielektroniikka "MED177V6LA" (ME) sanoo että ohjainlaitteen "ME" versio tuntematon....sieltä kun kattoo mittausarvojen tilaa niin kierrosluvut, jäähdytysnesteen lämpötila, akkujännite näyttää mitä sattuu.
Mitäkään tässä ny pitäs tehdä...hukkasko ton purkin...Missäkään se on..hmm...Vinkkejä, apuja tarvii
Miten haet auton/boxsin ? jos tietojen löytyminen epäilytää niin kanttaa käytää valintaan vin numeroa(auton valmistenumero) sen jälkeen jos tulee jotain kone ym vaihtoehtoja
niin ala kulmalmasta kaikki sitten kun se on hakenut kikki bdxsit mitä autossa on
vasemassa reunassa on stetoskoopin kuva siitä ja sen jälkennala reunasta pika testi(suunillen noin se meni) niin löytää autosta kaikki löydetävissä olevat boxsit eikä tarvitse miettiä että mikä
boxsi versio ko autossa on, sitten jos jotain jää löytymättä/tunmtematon versio niin
vika on useimiten liian vanha testerin ohjelma, ohjelman asenus/"asetukset" pielessä
(tai jos aiemin samaan autoon/boxsiin pääsyt, auto käynnyt välissä vehossa päivityksessä)
boxsin tietoliiken piuhoissa(can vika)/sähkön saanissa häikää
aniharvoin itse ecu on rikki ilman ulkoista syytä,
keijon kirjoitti: Pe 04.04.2025 16:09 Kiitos kun jeessaat miestä mäessä :). C4 lukee purkin kyljessä...ei sit tietoo starin lisensseistä..miten oireilee ku ne umpeutunut ?...aukeeko ollenkaan..?
vanha lisensi =testeri ei aukea,
minkäs ikäinen se testeri ohjelma on ?
näkyy esim siinä avutmis vaihessa, jos on kovin paljon vanhempi mitä auto eikä ko testerilä
ole aikaisemmin ko auton ecun tietoaj katseltu niin syy voi olla sekin,
C4 siis purki (ei se toinen C4 vaikka senkin käytöö saatta tulla miellen)
on sopiva ko autoon, (siis jos on toimiva)

tuolla paistaa tuo pääsi jäniteetömäksi hetkeksi,
miksi koitit pitää jänitettä yllä akun vaihdon ajan ?
Mökkillä
'
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja keijon »

Tuli yritettyä jännitteellisenä akunvaihto ihan omaa tietämättömyyttä. Pelko että tapahtuu muutakin kuin tripit nollaantuu yms...yleinen ajatus että jännitteellisenä pitäisi tehdä.

Onkaan nytten xentryn ongelma, että näyttää vähän mitä sattuu mm ohjainlaite N3/10 (sanoo että ohjainlaitteen "ME" versio tuntematon) sekä huomasin, että rengaspainevalvonta n88 herjaa ( P164400 tunnistettiin väärä versiokoodaus tai konfiguraatio ) ettei ole koodattu enkä uskaltanut koittaa sovituksen kautta uudelleen käyttöönottoa tuossa.

Alkuvaiheessa pikatestissä löysi kaikki 49 ohjainlaitetta.
Motonetin testeri löysi ongelmina P0101 ilmavirran anturi A virtapiirin Toiminta-alue/teho
Rengaspainejärjestelmästä P1644 väärä versiokoodi tai kokoonpano ja että rengaspaineanturia puuttuu vaikka ohjainlaitteeseen kiinni mentäessä näyttää kaikki anturit

Mitäkään täs pitäis tehdä ...koittaa toisella starilla jos lähettyviltä Vaasasta löytyy ? Vinkkejä....
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

keijon kirjoitti: Ma 07.04.2025 09:17 Tuli yritettyä jännitteellisenä akunvaihto ihan omaa tietämättömyyttä. Pelko että tapahtuu muutakin kuin tripit nollaantuu yms...yleinen ajatus että jännitteellisenä pitäisi tehdä.

Onkaan nytten xentryn ongelma, että näyttää vähän mitä sattuu mm ohjainlaite N3/10 (sanoo että ohjainlaitteen "ME" versio tuntematon) sekä huomasin, että rengaspainevalvonta n88 herjaa ( P164400 tunnistettiin väärä versiokoodaus tai konfiguraatio ) ettei ole koodattu enkä uskaltanut koittaa sovituksen kautta uudelleen käyttöönottoa tuossa.

Alkuvaiheessa pikatestissä löysi kaikki 49 ohjainlaitetta.
Motonetin testeri löysi ongelmina P0101 ilmavirran anturi A virtapiirin Toiminta-alue/teho
Rengaspainejärjestelmästä P1644 väärä versiokoodi tai kokoonpano ja että rengaspaineanturia puuttuu vaikka ohjainlaitteeseen kiinni mentäessä näyttää kaikki anturit

Mitäkään täs pitäis tehdä ...koittaa toisella starilla jos lähettyviltä Vaasasta löytyy ? Vinkkejä....
Tosiaan kanttaa koitta toisella testerillä ei se pelkkä pika testi vehosakkan montaa sataa ole jos ei muuten löydy, ja jos se vielä sekoilee jotakin niin sitten
miettiä lisää mikä on,
yksi juttu tuossa on jos on sähköt päällä(avain lähelllä/lukossa) koitettu akku vaihtaa
ja sitten kuitenkin sähköt pääsyt pätkäsemään/loppumaan/räpsimään
(kuten usein niisä käy)niin zgw/ezs(ei muista missä kaikki olikaan tuossa koodattuna) on voinnut hukat osan koodauksia, eli ei tiedä
mitä purkkeja pihojen pääistä löytyvät ovat sitten ehdeotelle mitä sattu/tuntematon jne
katso jos löyty kohta missä lukee lue kaikki koodaukset jomman kumman zgw tai ezs alta
mutta tarkkan että älä muutta mitään enne kuin olet varma mikä pitää olla
Mökkillä
'
keijon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ke 28.01.2015 12:54
Paikkakunta: vaasa

Re: Mercedes GLE e250 w166 2016 P0101FC

Viesti Kirjoittaja keijon »

Arska10 vaasasta vinkkas et ecu koodattava uusiksi...Itse Vaasassa ja kukas olisi lähin korjaamaan tilanteen ?
Vinkkiä että joku kokkolassa ?...Pjuup ?
Vastaa Viestiin