Kuukaudenpäivät ajeltu vm.2012 E250CDI:llä jossa tehdaswebasto. Ei lämmitä moottoria vaikka mukavuusventtiilin pistoke otettu irti. Moottorin lämmöt rupeaa siitä 40C alarajasta nousemaan vasta n. 5 sek käynnistyksen jälkeen. Kiertovesipumppu kyllä hurisee webastoa käyttäessä ja kabiini lämpeää...
Eihän tämä nyt näin nollakeleillä ole paljoa ahdistanut mutta kun seuraavan kerran tulee paukkupakkaset niin ei tekisi mieli kiroilla ja kiristää hammasta joka kerta kun joutuu jyrskäyttämään jääkylmän OM651 käyntiin! Ihan kertakäyttölelun kohtelua moinen. Monethan näihin on asennellut letkulämppäreitä pulman vuoksi mutta omasta mielestä se tuohaisi webaston tarkoitusta. Tässä autossa defan pistoke on ylläpitolaturille jota käytetään kerran viikossa eikä ruveta joka päivä räpläämään...
Allekirjoittanut tottunut siihen että webastoa käytetään 1533 kellolla jolla saat itse säädettyä monelta weba käynnistyy ja miten pitkään se on päällä. Moottoria lämmitetään ensin ja sitten vasta kabiinia! Tuo S212:n tehdaswebaston idiootille suunniteltu automatiikka ei oikein sovellu tämmöiselle autistiselle aivolle joka haluaa itse päättää webaston polttoaineenkulutuksen. Muutenkaan mitään käryä että oliko se nyt päällä 2h (liian pitkään) vai 15min (palopesä karstoittuu) tai sitten laittaa sen kapulasta manuaalisesti päälle kun haluaa ja pistää pois päältä autoon mennessään (automatiikan tarkoitus tuhottu)
En tajunnutkaan miten onnekas olin S211:n jälkiasenteisen webaston kanssa