w124 230 E varusteista tiedustelua
w124 230 E varusteista tiedustelua
Auto työnalla jossa nahkainen sisusta ja brazil brown värissä.
Kuuluuko peilin säätimen muovikuori olla musta vai ruskea.
Mitkä vanteet tässä on alunperin ollut? pelti vai alumiini?15-reikä?
Jouset pitäisi löytää oikeat, vaihdettu jotkut mutta stance on väärin.
Pisteosien vaihdolla saa paranneltua yleisilmettä.
tekniikasta:
mittaristo jumittaa, oliko tähän joku korjaustopic?
Kuuluuko peilin säätimen muovikuori olla musta vai ruskea.
Mitkä vanteet tässä on alunperin ollut? pelti vai alumiini?15-reikä?
Jouset pitäisi löytää oikeat, vaihdettu jotkut mutta stance on väärin.
Pisteosien vaihdolla saa paranneltua yleisilmettä.
tekniikasta:
mittaristo jumittaa, oliko tähän joku korjaustopic?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Tarkoitat ilmeisesti tuota peilinsäätökahvan muovikuorta (joka puuttuu kuvassa). Väittäisin, että on musta kaikissa
A 201 811 00 02
https://www.trabhan.com/en/buy-car-part ... -w201-w124
Aluvanteet ovat olleet lisävaruste, eikä varustelistauksessa niitä ole joten peltivanteet alunperin.
Oikea jousi (ja kumi) tulee pistelaskennan kautta. Jousikumeilla voi hienosäätää korkeutta, riippuen kuinka pielessä korko on tällä hetkellä ja mitkä kumit.
Ainakin Eibach ilmoittaa jousissa akselimassat, myös sen perusteella voi sopivia jousia etsiä.
Mikäs mittaristossa jumittaa? Nopeus, matka/trippimittari?
A 201 811 00 02
https://www.trabhan.com/en/buy-car-part ... -w201-w124
Aluvanteet ovat olleet lisävaruste, eikä varustelistauksessa niitä ole joten peltivanteet alunperin.
Oikea jousi (ja kumi) tulee pistelaskennan kautta. Jousikumeilla voi hienosäätää korkeutta, riippuen kuinka pielessä korko on tällä hetkellä ja mitkä kumit.
Ainakin Eibach ilmoittaa jousissa akselimassat, myös sen perusteella voi sopivia jousia etsiä.
Mikäs mittaristossa jumittaa? Nopeus, matka/trippimittari?
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Juu, juuri tuota tarkoitin. Tilaan sen, mustaksi epäilinkin.
Ok, hyvää tietoa vanteista. Löysin nyt kuitenkin hyväkuntoiset 15 reikäiset ja laitan ne alle. Pitää etsiä ufo-kapselit
Auto keulii rajusti ja haussa sopivampi asento sekä pienempi pyöränkaarenväli, onko se aina madallusjousi ainoa vaihtoehto? kumeilla kait saa sen 2-4cm? Jouset on siis vaihdettu toissa kesänä.
Matka- ja trippi mittari jumittaa. Nopeus toimii, autossa nyt 135tkm, todellisuus luultavasti enempi, omistus- ja katsastushistoria kertoo että ajettu 5-10tkm /vuosi, talvet seisonnassa.
Käsinojan tere oli katki useasta kohtaa. Laitoin kyselyä verhoiluliikkeeseen Kuopioon. Itse nahkat menee maalauksella.
Ok, hyvää tietoa vanteista. Löysin nyt kuitenkin hyväkuntoiset 15 reikäiset ja laitan ne alle. Pitää etsiä ufo-kapselit
Auto keulii rajusti ja haussa sopivampi asento sekä pienempi pyöränkaarenväli, onko se aina madallusjousi ainoa vaihtoehto? kumeilla kait saa sen 2-4cm? Jouset on siis vaihdettu toissa kesänä.
Matka- ja trippi mittari jumittaa. Nopeus toimii, autossa nyt 135tkm, todellisuus luultavasti enempi, omistus- ja katsastushistoria kertoo että ajettu 5-10tkm /vuosi, talvet seisonnassa.
Käsinojan tere oli katki useasta kohtaa. Laitoin kyselyä verhoiluliikkeeseen Kuopioon. Itse nahkat menee maalauksella.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Riippuu jousenkumeista mitkä on nyt paikoillaan paljonko niillä saa keulaa alas tai perää ylös.
Jos päädytään vaihtamaan jouset, niin itse varmaankin tilaisin Ebaysta joko Eibach -30 mm tai akselipainon mukaan sopivat Eibach vakiojouset. Jotenkin vaan edelleen tuntuu että kyseinen merkki on parasta 124:iin.
Jos ongelma on vain etupään korkeus niin laikkaa jousista pois sen verran että keulan korkeus miellyttää = budjettiratkaisu ilman ongelmia.
Tosin keulan ollessa nyt liian korkealla se tarkoittaa sitä että on laitettu väärät jouset, liian korkeille akselipainoille, ja niiden lyhentäminen jäykistää keulaa edelleen.
Jos päädytään vaihtamaan jouset, niin itse varmaankin tilaisin Ebaysta joko Eibach -30 mm tai akselipainon mukaan sopivat Eibach vakiojouset. Jotenkin vaan edelleen tuntuu että kyseinen merkki on parasta 124:iin.
Jos ongelma on vain etupään korkeus niin laikkaa jousista pois sen verran että keulan korkeus miellyttää = budjettiratkaisu ilman ongelmia.
Tosin keulan ollessa nyt liian korkealla se tarkoittaa sitä että on laitettu väärät jouset, liian korkeille akselipainoille, ja niiden lyhentäminen jäykistää keulaa edelleen.
wiimax.fi
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Samanlainen kokemus, Eibachit ovat mukavat. Ja suhteellisen edulliset esim Ebaysta.
15-reikäiset sopii hienosti. Ufo-kapseleista kromireunuksinen on aikakauden mukaisesti oikea.
Mittaristossa voi olla jokin ratas rikki tai sitten akseli luistaa eikä pyöritä ratasta.
Mittariston purkaminen ei ole mitenkään paha rasti. Pieniä ruuvimeisseleitä tarvitsee. Nopeusmittarin viisarin asennon huomio ennen viisarin irrotusta.
Minun 320CEn mustan käsinojan tereet korjasi MG-verhoilu Ylivieskassa. Onnistuu varmasti Kuopiossakin.
15-reikäiset sopii hienosti. Ufo-kapseleista kromireunuksinen on aikakauden mukaisesti oikea.
Mittaristossa voi olla jokin ratas rikki tai sitten akseli luistaa eikä pyöritä ratasta.
Mittariston purkaminen ei ole mitenkään paha rasti. Pieniä ruuvimeisseleitä tarvitsee. Nopeusmittarin viisarin asennon huomio ennen viisarin irrotusta.
Minun 320CEn mustan käsinojan tereet korjasi MG-verhoilu Ylivieskassa. Onnistuu varmasti Kuopiossakin.
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
No nyt on kyllä sellainen alustan korkeus että pakko olla pahoin liian jäykätkin nuo jouset 

wiimax.fi
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Näinpä, turauunot taas mnyyneet osia ja asentaneet.
Lamput takana on täynnä halkeamia, onko normaalia vai löytyykö ehjiä?
Mallimerkit 230E ja tähti tilaan ja äänieristeen, tässä sellainen pieni eriste.
Lamput takana on täynnä halkeamia, onko normaalia vai löytyykö ehjiä?
Mallimerkit 230E ja tähti tilaan ja äänieristeen, tässä sellainen pieni eriste.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Onkohan 230E mallimerkki niin kallis kuin nuo yleensä on viime vuosina olleet ? Minulla pitäisi olla käytetty sellainen varastossa, joutaisi myydä.
wiimax.fi
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Trabhan näytti olleen 29€
ebayssa oli 100€ +pk
tosin tähti oli mukana ebayn tuotteessa
ebayssa oli 100€ +pk
tosin tähti oli mukana ebayn tuotteessa
W903
V126
W203
V126
W203
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Pieni eristematto on vissiin mahdoton ostaa, edes rahalla. Telttapatjasta leikkaamalla saa mutta kangaspinnalla ei ollut syksyllä missään saatavissa. Mie laitoin ison, se hyväksytään museoinnissa koska pientä ei enää saa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
tereen voi samalla vauhdilla tehdä kun niitä penkkejä maalailee (samoilla maaleilla siis, pakkeloi raot umpeen ensin), monessa kohtaa voi olla parempi kuin vaihtaa se tere (huono verhoilija) .
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Alkuperäisen mallimerkin sai n. 30€ kaksi vuotta sitten ihan KL varaosien kautta. Nyt näyttää hinta tuplaantuneen. KL antaa hinnaksi 58,90 mutta saatavuutta en tiedä.
Ebaysta samoja hintoja
https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=A12 ... 5467.l1311
Ebaysta samoja hintoja
https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=A12 ... 5467.l1311
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Totta sekin, yhteen tein kitistä, ei kauaa kestänyt, en tieäd menikö samasta vai vierestä vai eikö sitä saanut täysin puhdistettua.
Pitää miettiä.
Karra: tätä katsoin
https://mbzclassicparts.com/collections ... 1248870098
W903
V126
W203
V126
W203
Re: w124 230 E varusteista tiedustelua
Tereiden korjauksista: aika monessa (ainakin W126) orkkistereissä on sisällä nylon-lanka, josta saa useimmiten penkin sisältä tereiden loppupäistä nypittyä pienet korjauspätkät. Eli murtumakohtaan pätkä ehjää nailonia sisään molempiin suuntiin ja sitten vasta nahkapakkelit ja värit niskaan, niin kestää paremmin. Niin, ja vielä: tere katkeaa penkistä usein kohdasta, missä rasitus ja pistekuorma on suurin. Katkeaman kohdalla on usein myös penkin pehmusteissa vanutus painunut selvästi. Siihen kannattaa siis mättää lisää fylliä verhoilun alle.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85