Noniin,
Eli om606 väyrysessä seuraavanlaista ongelmaa.
Vikatila ilmeisesti päällä kun ei kickdown toimi kiertää kaasupohjassa kyllä ihan tappiin asti mutta ei vaihda isommalle. Kiihtyy yhtä hitaasti kun miljoona ajettu w124 200d ja moottoritiellä huomaa tasakaasulla tai vakkarilla ajaessa että nylkyttää vähän. Paikallaa huudattaessa ei pätki mutta kiekat laskee melko hitaasti. Antaa jäähdytysjärjestelmästä ajotietokoneeseen vikatietoa(Anzeige defekt). Onko vika lämpöanturissa vai pitääkö muutakin palikkaa tilata samalla?
Matkavauhtiin kun pääsee kulkee hyvin mutta yleisesti kaasunvaste kokoajan aivan paska. OM606.912 muistaakseni ja täysin orkkis kuntonen eli sähkösellä pumpulla.
om606 w210 tehot hukassa
- kuitupoika
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 20.01.2022 12:47
om606 w210 tehot hukassa
Viimenen hyppy mitataan vasta maalis
Re: om606 w210 tehot hukassa
Ei jaksa kaivaa annettujen tietojen perusteella onko tuo ahdettu eli ei, mutta vikatestillä pääsee molemmissa tapauksissa eteenpäin.
Minkään osan vaihtaminen sen perusteella mikä jossain toisessa autossa on ollut vikana ei tietenkään ole järkevää.
Minkään osan vaihtaminen sen perusteella mikä jossain toisessa autossa on ollut vikana ei tietenkään ole järkevää.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: om606 w210 tehot hukassa
Kuvauksen perusteella kuulostaa hyväkuntoiselta 134hp/210Nm vapaastihengittävältä dieseliltä.kuitupoika kirjoitti: ↑Ke 29.01.2025 23:41 Noniin,
Eli om606 väyrysessä seuraavanlaista ongelmaa.
Vikatila ilmeisesti päällä kun ei kickdown toimi kiertää kaasupohjassa kyllä ihan tappiin asti mutta ei vaihda isommalle. Kiihtyy yhtä hitaasti kun miljoona ajettu w124 200d ja moottoritiellä huomaa tasakaasulla tai vakkarilla ajaessa että nylkyttää vähän. Paikallaa huudattaessa ei pätki mutta kiekat laskee melko hitaasti. Antaa jäähdytysjärjestelmästä ajotietokoneeseen vikatietoa(Anzeige defekt). Onko vika lämpöanturissa vai pitääkö muutakin palikkaa tilata samalla?
Matkavauhtiin kun pääsee kulkee hyvin mutta yleisesti kaasunvaste kokoajan aivan paska. OM606.912 muistaakseni ja täysin orkkis kuntonen eli sähkösellä pumpulla.
Minulla on samantehoinen turbodiesel jossa on vääntöä yli 50% enemmän kuin sinun autossasi eikä sekään kiihdy kunnolla.
Olet tietenkin tehnyt päivänselvät perusjutut eli vaihtanut polttoaine-ja ilmasuodattimet ja katsonut ettei ilmaa ole pa-putkistossa?
- kuitupoika
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 20.01.2022 12:47
Re: om606 w210 tehot hukassa
Noniin,
Vähän tuli tuossa tutkailtua ja imusarja otettu näppeihin. Kaikki läpät liikkuu niikun pitää jne. Sitten heitin kasaan ja lähdin ajamaan kotiin hallilta eikä meno ollut muuttunu miksikään. Motarin rampissa kaasupohjassa 120 asti jollon rupesin himmaamaan ja sitten rupes auto puutumaan niin paljon että 3/4 kaasua sai olla että nopeus pysyi ja aivan jäätävä sininen pilvi takana. Ei siinä onneks seuraava ramppi oli kivenheiton päässä ja menin siitä ylös ja konepellin alle tutkailemaan. Sitten siinä kun kaasuttelin niin huomasin että egr vetää ilmaläpän kiinni kun antaa kaasua. Äkkiä siitä sitte alipainekelloista linjat helvettiin ja rupes auto kulkemaa tuplasti paremmin eikä savuttanut yhtään enää. Loppu myös se kettumainen nykiminen yli 80kmh vauhdissa.
Onneksi ei kallis vika ollut mutta olis sen imusarjaremontin ajan olis voinut käyttää johonkin pikkusen mielenkiintosempaan.
Vähän tuli tuossa tutkailtua ja imusarja otettu näppeihin. Kaikki läpät liikkuu niikun pitää jne. Sitten heitin kasaan ja lähdin ajamaan kotiin hallilta eikä meno ollut muuttunu miksikään. Motarin rampissa kaasupohjassa 120 asti jollon rupesin himmaamaan ja sitten rupes auto puutumaan niin paljon että 3/4 kaasua sai olla että nopeus pysyi ja aivan jäätävä sininen pilvi takana. Ei siinä onneks seuraava ramppi oli kivenheiton päässä ja menin siitä ylös ja konepellin alle tutkailemaan. Sitten siinä kun kaasuttelin niin huomasin että egr vetää ilmaläpän kiinni kun antaa kaasua. Äkkiä siitä sitte alipainekelloista linjat helvettiin ja rupes auto kulkemaa tuplasti paremmin eikä savuttanut yhtään enää. Loppu myös se kettumainen nykiminen yli 80kmh vauhdissa.
Onneksi ei kallis vika ollut mutta olis sen imusarjaremontin ajan olis voinut käyttää johonkin pikkusen mielenkiintosempaan.
Viimenen hyppy mitataan vasta maalis
Re: om606 w210 tehot hukassa
Vähän myöhässä kommentoin, mutta itsellä oli just samat oireet 14 vuotta sitten W140 OM606 kanssa. Sain täältä vinkin tsekata EGR:n mankkuventtiili (oli tuossa mallissa vänkärin puolella ajovalon takana). Sen uusinnalla vika poistui.
1991 420 SE