Moro!
Tuli tuossa ostettua tuollainen w163 270cdi ml:llä. Ostohetkellä siinä paloi mittarissa nämä ABS, ESP, BAS ja ETC valot ja auto oli vikatilassa. No sen verran olen jo saanut korjailtua että vikatila on poistunut , mutta valot palaa edelleen.
Täälä oon lueskellut näitä juttuja mitä näissä on ollut ja paljon on ollut apuakin. ABS pumpusta johtonippu näytti ehjältä mutta hiilet oli loppu, takaa apukuskin puolelta mistä ABS johdot nousee korin sisään oli hinkkaantunut johto runkoon. Ei itse ABS johto vaan joku toinen joka tulee sen vierestä, 3 napainen jossa liitin päässä mutta ei mene mihinkään.
Nämä korjattu mutta valot palaa edelleen.
Hankalan tästä tekee se, että testerillä(autocom) ei pääse ESP boxille ollenkaan, eli siis ei saa vikakoodeja luettua ollenkaan.
Mittariston koodien kautta pääsee lukemaan reaaliaikaista dataa ABS antureilta , apukuskin puolelta näyttää normaalia , mutta etuvasemman pyörintänopeus on 32704km/h auton ollessa paikalla sekä liikkuessa ja johdot irti/kiinni aina sama ja takavas välillä normaali ja välillä tuo sama. Oskilloskoopilla mitattu että anturit toimii. Oisko kellään mitään ideaa mistä seuraavaksi vikaa etsiä? Itse rupean olemaan sitä mieltä että ESP boxi on kärähtänyt.
-Antti-
W163 Jarruongelma
W163 Jarruongelma
W211 200cdi
W638 110cdi
W163 270cdi
W126 300se
W638 110cdi
W163 270cdi
W126 300se
Re: W163 Jarruongelma
Ja siis vikatilalla tarkoitin että auto ei ottanut kierroksia kun joku 2000-3000rpm eikä siis kulkenut kunnolla. Tämä vika korjaantui kun yksi johtonippu konehuoneessa oli hinkannut kannen takaa lähtevään alumiiniosaan(mahtoiko olla jotain egr:n putkia) niin poltti sulaketta joka antoi virran ilmamassamittarille ja joillekin muille moottorin ohjaus palikalle. Oisko ollut samassa jotain ahtopaineen tunnistinta, flektin ohjausvirtaa jne.
W211 200cdi
W638 110cdi
W163 270cdi
W126 300se
W638 110cdi
W163 270cdi
W126 300se
Re: W163 Jarruongelma
Tuliko tähän ikinä selvyyttä?