Hei Palstalaiset ! Onko mahdollista vaihtaa öljypohjan tiiviste konetta pois ottamatta ? Katselin tuota hommaa, jos ottaisi kallistuksen vaimentimen pois ja nostaisi hieman konetta sen minkä sitä voi nostaa kumi tyynyiltään. Niin tulisiko öljypohja pois etupalkin ja koneen välistä ?
En usko kun ei se missään muussakaan mersun koneessa ole mahdollista...sitä pitää vaan saada yllättävän paljon alaspäin ensin että tulee pitkittäin välistä...muutenkin ahdas välit tuottaa ongelmaa jos liimaa käytät tiivisteen kanssa niin joka paikka on liimassa ja pultteja on hankala laittaa paikalleen että tiivistekin on välissä oikein.
Mutta kun tiiviste on vaihdettava kuitenkin niin kokeile ensin tuota esittääsi keinoa ja jos ei onnaa niin sitten kone pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Hei Atalas ! Se vuoto on tihkumista ja uusi tiiviste on 2 kerroksinen metallinen. Pitää kokeilla tuota nostoa ensin antaako se tarpeeksi tilaa vetää öljypohjan pois.
atlas kirjoitti:En usko kun ei se missään muussakaan mersun koneessa ole mahdollista...
Täh ? Satalankkujen dieseleihin vaihdeltu aikoinaan kk-laakereita ja nätisti lähtee öljypohja pois konetta irrottamatta. Samaten bensa neloset ja ainakin M103. Edelleen 202-korisen M111 jne...
Sori kun nostelen vanhaa topicia. Rupesin irroittamaan M103/automaattiaskisesta C124:sta öljypohjaa. Riittääks kun pakosarjoilta saa liitoksen auki ja vaihteiston tukikumi löysälle? Moottorityynyt on jo irti. Siitä sitten moottorinostimella nostaa tarpeeks ja ujuttaa pohjan apurungon päältä.
Nyt on pohja irti. Moottorin kumityynyt alhaalta auki, simpukasta se välitanko toiselta puolelta irti ja puhaltimen eestä muovikaukalo irti. Moottorinostimella nostin siitä etummaisesta nostopisteestä n. 5cm niin mahtui pohja tulemaan apurungon päältä. Semmonen huomio että aika paljon jää öljyä pohjalle vaikka proppu käytetty auki.
anselmi123 kirjoitti: ↑La 04.01.2025 20:45
Semmonen huomio että aika paljon jää öljyä pohjalle vaikka proppu käytetty auki.
Timo L. kirjoitti: ↑To 07.06.2007 23:23
Tuosta laskemisesta/imuvaihdosta on ennenkin taitettu peistä, lopputuloksella että mielipiteitä on yhtä monta kuin sanojaa. Mercedes-Benzin moottorit henkilöautoissa on suunniteltu imuvaihtomielessä jo 1970-luvulta lähtien. Varhaiset tällaiset moottorit tunnistaa tulppaanin muotoisesta öljytikun putken yläpäästä. Levennys on tehty imuvaihtajan letkun asennusta varten. Tämä tieto on peräisin tehtaan Service Informationista, vuotta en muista.
Itse olen vaihtanut öljyt nyt parin vuoden ajan pääsääntöisesti imuvaihtajalla, laiskuussyistä ja kun naapurin montulle ei aina kehtaa pyrkiä .