W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

Käänteisen joululahjan Mersu lykkäsi minulle! :o Katsokaas, niin surkeasti kävi kun jo aamulla viiden maissa kaverin lentokentälle kuskasin. Hirmuinen punainen hälyvalo puolivälissä menomatkaa sitten mittaristoon: Stop vehicle Vehicle too low!

No juu, siinä sitten tuli se kioski ja iso parkkipaikka vastaan, niin sinne tutkimaan! Hermostuneena tupakki tietysti heti kytemään ja tutkimaan! Etupää aivan alhaalla! Sammutin auton tupakin ajaksi josko siitä sitten tokenisi!?

No ei todellakaan! Oranssi valo kuitenkin syttyi ja teksti Vehicle rising! No, alle minuutin sitten taas sama punainen hälyvalo!
No kuskasin sitten kaverin kuitenkin hissukseen ajellen kentälle ja sitten ajelin takaisin kotiin.

Sitten tutkin Icarsoft testerillä. Jotain sillä nyt selvisi kuitenkin. Kompura kuitenkin käynnistyy ja sitten sammuu jonkin ajan kuluttua. Onkohan siellä joku ajastin?

Kyllähän tuo Starilla pitäisi tutkia, sillä varmaan selvisi osaavan käyttäjän toimesta. Saa ilmoittautua, kulut ja vaivannäkö korvataan! Tässä nyt joulut ja uudet vuodet kuitenkin. Ruokaa ja tupakkia on kyllä reiluksi viikoksi! :lol:

Laitoin kuvia vielä josko noista jotain foorumin jäsenet osaisivat kertoa? Takapää on mielestäni ihan normaalissa korkeudessa.
Tosiaankin, kompura käynnistyy, kai se ehjä sitten? Mites kun noita kaikenmoisia venttiilejä ja asentoantureita on?
Ja sitten tietysti itse ilmajousi? Mutta jos vain yksi ilmajousi rikki, tippuuko molemmat puolet sitten alas?

https://photos.fife.usercontent.google. ... authuser=0

https://photos.fife.usercontent.google. ... authuser=0

https://photos.fife.usercontent.google. ... authuser=0

https://photos.fife.usercontent.google. ... authuser=0
Viimeksi muokannut mpower, To 06.02.2025 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4660
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Katso että ne antureiden linkut on kiinni edessä. Mahdollisesti vaan linkku irti.
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

MJPfin kirjoitti: Ma 23.12.2024 11:40 Katso että ne antureiden linkut on kiinni edessä. Mahdollisesti vaan linkku irti.
Katsoin hantin puolen linkun, kiinni oli kunnolla ja kokeilin, niin ei helpolla lähde irti! Kopistelin sitä anturia varovasti, laitoin käymään ja sammutin hetken kuluttua. Pihinä kuului pyöränkotelosta, kai se pussi sitten rikki? Noh, onhan tuolla nyt 280tkm ajettu, niin mikään ei ole ikuista!

Kyllä se nyt tolpat ostettava, ei maha mittään! Kertokaa suosituksia hankintapaikasta ja asennuspaikasta. En kyllä Veholta alkuperäisiä hanki! :lol: Kyllähän asennus varmaan itseltäkin onnistuisi, siis kesällä, mutta kyllä tuo nyt johonkin on vietävä!

Mainittakoon, allekirjoituksen CLS:ään oli tolpat vaihdettu vaikka 180 tkm silloin kun ostin! :shock:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18152
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja dealer »

oli tolpat vaihdettu vaikka 180 tkm silloin kun ostin
Eikös tuo ole sekä tulppien että tolppien vaihtoväli ? Kallis huolto siinä 180000 kohdalla :(
wiimax.fi
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

dealer kirjoitti: Ma 23.12.2024 13:14
oli tolpat vaihdettu vaikka 180 tkm silloin kun ostin
Eikös tuo ole sekä tulppien että tolppien vaihtoväli ? Kallis huolto siinä 180000 kohdalla :(
Siis hehkutulpatko!? :lol:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

Kävin vielä tutkimassa juttua! Otin hantinpuoleisen ilmaletkun irti. Tulppasin ilmaletkun ja löin koneen tulille! Pikkasen aikaa ja pari senttiä kuskin puoli nousi, sitten häly päälle! Päättelinkin hantin puolen pussi vuotaa ja ilmeisesti kuskin puoli ehjä?
No parina noi pitää aina vaihtaa kuitenkin!

Pussit on siis tyhjät kun ( auto ) seisoo! Pikkasen niin kuin teinipojalla päästyään kauniin neidon kanssa sänkyyn, pussithan siinä tyhjenee jo tissit nähtyään, juu! :) :lol:

EDIT: Tuossa selailin noita ilmatolppia. Arnottia näkyisi olevan siinä tonnin hujakoilla zipale. Ne kai kohtuullista laatua? Ei vissiin mitään halpiksia kannata miettiäkään? Mutta mikä on Airmatic DC?
Semmonen tuli esille. Auton VIN WDD2220331A101537
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1231
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Kannattaa ostaa Bilsteiniä ,itsellä omassa w211 320 CDI edellinen omistaja oli uusinut bilsteinit viime vuonna ja edelliset kesti 200tkm
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

ola94 kirjoitti: Ma 23.12.2024 16:27 Kannattaa ostaa Bilsteiniä ,itsellä omassa w211 320 CDI edellinen omistaja oli uusinut bilsteinit viime vuonna ja edelliset kesti 200tkm
Varmaan Bilsteinit laatukamaa ja hirmu kalliita ovat, mutta mulla vuodessa ajoa noin 5000km! :thumbup: Kupsahtaa kohta kuitenkin! :) Nyt 66 eläkegubbe ja hirmu nuuka muiden Mersumiesten tapaan, juu! :lol:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mpower kirjoitti: Ma 23.12.2024 15:13 ...

EDIT: Tuossa selailin noita ilmatolppia. Arnottia näkyisi olevan siinä tonnin hujakoilla zipale. Ne kai kohtuullista laatua? Ei vissiin mitään halpiksia kannata miettiäkään? Mutta mikä on Airmatic DC?
Semmonen tuli esille. Auton VIN WDD2220331Axxxxxx
Airmatic DC viittaa siihen että jousituksessa säädetään sekä itse ilmajousia (korkeus) että iskunvaimennusta. Tuota DC-lyhennettä ei kyllä sedanien kohdalla taideta käyttää muiden kuin 211-korimallin kohdalla. Siinä taas DC usein yhdistetään ilmajousen tilavuuden säätömahdollisuuteen. 211:ssä voi venttiilillä sulkea osan ilmatilavuudesta pois käytöstä jolloin jousi "jäykistyy" (en viittaa edellä mainittuihin pussijuttuihin). Tätä ominaisuutta taas ei 222-korisessa ole, itse asiassa ei tule muuta sedania mieleen kuin 211 jossa sekä edessä että takana solenoidit ilmatilavuuden valintaan.

Iskunvaimennuksen kovuutta (kumpaankin suuntaan) taas säädetään joko kaksiasentoisesti tai uudemmissa portaattomasti. Mukana ainakin sedaneissa kaikissa Airmatic (tai Air Body Control) autoissa.
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

DBFI kirjoitti: Ma 23.12.2024 16:36
mpower kirjoitti: Ma 23.12.2024 15:13 ...

EDIT: Tuossa selailin noita ilmatolppia. Arnottia näkyisi olevan siinä tonnin hujakoilla zipale. Ne kai kohtuullista laatua? Ei vissiin mitään halpiksia kannata miettiäkään? Mutta mikä on Airmatic DC?
Semmonen tuli esille. Auton VIN WDD2220331Axxxxxx
Airmatic DC viittaa siihen että jousituksessa säädetään sekä itse ilmajousia (korkeus) että iskunvaimennusta. Tuota DC-lyhennettä ei kyllä sedanien kohdalla taideta käyttää muiden kuin 211-korimallin kohdalla. Siinä taas DC usein yhdistetään ilmajousen tilavuuden säätömahdollisuuteen. 211:ssä voi venttiilillä sulkea osan ilmatilavuudesta pois käytöstä jolloin jousi "jäykistyy" (en viittaa edellä mainittuihin pussijuttuihin). Tätä ominaisuutta taas ei 222-korisessa ole, itse asiassa ei tule muuta sedania mieleen kuin 211 jossa sekä edessä että takana solenoidit ilmatilavuuden valintaan.

Iskunvaimennuksen kovuutta (kumpaankin suuntaan) taas säädetään joko kaksiasentoisesti tai uudemmissa portaattomasti. Mukana ainakin sedaneissa kaikissa Airmatic (tai Air Body Control) autoissa.
Kiitos! Siis tämä minun sitten ilman mitään DC-juttuja? Sport ja Compact juttu tässä on, mutta ne siis eri juttuja?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Arnotteissa ollut ongelmaa että iskarit kolisee ja jäykkyyssäätö ei välttämättä toimi kuin alkuperäisessä. Toki hinnaltaan ovat houkuttelevia ja toki takuuhan niissäkin on jos sattuu maanantaikappale. Itse ilmajousen puoli on ollut toimivaa laatua mutta iskunvaimentimissa ongelmaa.

Tuossa yhteen 213 airmaticiin piti uusia molemmat etutolpat kolinan takia, alkuperäisenä 2600€/kpl.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mpower kirjoitti: Ma 23.12.2024 16:44
Kiitos! Siis tämä minun sitten ilman mitään DC-juttuja? Sport ja Compact juttu tässä on, mutta ne siis eri juttuja?
Siis kyllä tuossa 222:ssa on säätyvä iskunvaimennus eli sanoisin että DC-jousitus vaikka tuon korimallin yhteydessä ei minusta sitä DC-termiä normaalisti käytetäkään.

Auto säätää iskunvaimennusta itsekseen kaikilla jousitusohjelmilla, painopiste kyllä muuttuu sekä jousituksen korkeuden että iskunvaimennuksen kovuuden suhteen noilla Sport/Comfort asetuksilla.
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

multiviri kirjoitti: Ma 23.12.2024 16:45 Arnotteissa ollut ongelmaa että iskarit kolisee ja jäykkyyssäätö ei välttämättä toimi kuin alkuperäisessä. Toki hinnaltaan ovat houkuttelevia ja toki takuuhan niissäkin on jos sattuu maanantaikappale. Itse ilmajousen puoli on ollut toimivaa laatua mutta iskunvaimentimissa ongelmaa.

Tuossa yhteen 213 airmaticiin piti uusia molemmat etutolpat kolinan takia, alkuperäisenä 2600€/kpl.
Niin, että alkuperäiset olivat hajonneet, sitten vaihdettu tarvike Arnotteihin ja kolisevat Arnottit sitten vaihdettu alkuperäisiin, vai? Jo on rahhoo männy!? :roll:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Voihan siellä olla pussi puhjennut, mutta voi myös olla, että venttiilissä jäätä. Tuskin niitä kompuran silica-ryynejä kovin moni vaihtaa kuiviin ja se on ainoa mikä ilmaa pitää kuivana. Se olisi siis pakkasella hyväkin oletus, mutta onhan nyt ainakin Etelä-Suomi plussalla. Tokikaan tarina ei kerro missäpäin Suomea autolla ajellaan mieli maassa. Ässässä on vielä painesäiliö, sekin kannattaisi varmistaa paljonko vettä sinne on kertynyt. Vaikka tolpan joutuisikin vaihtamaan, silti olisi hyvä olla kuivaa ilmaa, ei tule sitten hapettumariesaakaan.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ai, olihan se. Lohjalla...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18152
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja dealer »

mpower kirjoitti: Ma 23.12.2024 13:19
dealer kirjoitti: Ma 23.12.2024 13:14
oli tolpat vaihdettu vaikka 180 tkm silloin kun ostin
Eikös tuo ole sekä tulppien että tolppien vaihtoväli ? Kallis huolto siinä 180000 kohdalla :(
Siis hehkutulpatko!? :lol:
Hehkutulpat, ja aitatolpat 8)
Mutta jatkakaahan vaan asiapohjalta :angel:
wiimax.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja multiviri »

mpower kirjoitti: Ma 23.12.2024 17:38
multiviri kirjoitti: Ma 23.12.2024 16:45 Arnotteissa ollut ongelmaa että iskarit kolisee ja jäykkyyssäätö ei välttämättä toimi kuin alkuperäisessä. Toki hinnaltaan ovat houkuttelevia ja toki takuuhan niissäkin on jos sattuu maanantaikappale. Itse ilmajousen puoli on ollut toimivaa laatua mutta iskunvaimentimissa ongelmaa.

Tuossa yhteen 213 airmaticiin piti uusia molemmat etutolpat kolinan takia, alkuperäisenä 2600€/kpl.
Niin, että alkuperäiset olivat hajonneet, sitten vaihdettu tarvike Arnotteihin ja kolisevat Arnottit sitten vaihdettu alkuperäisiin, vai? Jo on rahhoo männy!? :roll:
Alkuperäiset tolpat siis kolisi, iskarit pukanneet mehut pihalle. Tähän ei Arnotteja saanutkaan niin suoraan tuli orggikset :)

Vastikään 212 koppasiin laitettiin Arnotteja useampia etupäähän, ei valittamista niissä. Eli laatuvaihtelua on ollut
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

Jatkan vielä pohdintaa noista halpiksista! Esiin putkahti Aerosus firma! Mikäköhän tuo oikein on!? On vissiin pelkkiä ilmajousia erikseen saatavissa ja sitten koko tolppia!? Hirmuiset hyvät arvostelut saanut, mutta ne nyt voi olla feikkiä kuten Amazon kaupassa! :o

Kahden vuoden takuuta kuitenkin tarjotaan. Katsokaas kun mulla vuosittaiset kilometrit noin 5000.
Ja sitten vielä fundeerasin hantin puolen ilmajousen rikkoontumista! Noh, selvähän se, suojapalje yläpäästään irti, ja sinne sitten hiekat ja suolavedet muhimaan ilmajousta hiomaan! :shock:

Kyllä se vaan niin on, Mersulla ei edes suojapalkeen kiinnitys onnistu näköjään kestävästi, yläpäästä irti ja sinne sitten suolavesi sannan( =hiekan ) kanssa marinoimaan , juu! :shock: :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Vahvistaa kuvaani merkkihuoltojen pätevyydestä. Ja anteeksi vaan niille harvoille vastuullisille yksilöille, jotka siellä ovat töissä, niitäkin nimittäin on. Joskus. Jossain. Valitettavasti vähenevässä määrin.

Eihän se saisi olla ihan tuuripeliä, asiakkaat sentään maksaa itsensä kipeiksi.
Viimeksi muokannut TPLtre, Ma 23.12.2024 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

TPLtre kirjoitti: Ma 23.12.2024 20:14 Vahvistaa kuvaani merkkihuoltojen pätevyydestä. Ja anteeksi vaan niille harvoille vastuullisille yksilöilöille, jotka siellä ovat töissä, niitäkin nimittäin on. Joskus. Jossain. Valitettavasti vähenevässä määrin.

Eihän se saisi olla ihan tuuripeliä, asiakkaat sentään maksaa itsensä kipeiksi.
Niin tuota juu, ehkä syytin aiheettomasti Mersua? :?: Voihan se olla niinkin, jos alkuperäinen tolppa niin kuin arvioin, Bilsteinin turkkilainen duunari tehtaan pillin soidessa riensi ruokatauolle kebabia syömään! :) Sitten liukuhihna jo liikkunut, ja suojapalkeen pannan kiristys unohtunut!? Mistä noista tietää!? :lol:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

mpower kirjoitti: Ma 23.12.2024 20:33 Niin tuota juu, ehkä syytin aiheettomasti Mersua? :?: Voihan se olla niinkin, jos alkuperäinen tolppa niin kuin arvioin, Bilsteinin turkkilainen duunari tehtaan pillin soidessa riensi ruokatauolle kebabia syömään! :) Sitten liukuhihna jo liikkunut, ja suojapalkeen pannan kiristys unohtunut!? Mistä noista tietää!? :lol:
No kyllä se mielestäni kuuluu määräaikaishuoltoon vähän kattella siellä alustaakin, että onko täällä kaikki kunnossa. Lampulla vähän kattella sinne, en nyt tiedä miten näkyvissä se oli. Itse kun just huomasin auton pohjasta roikkuvan sähköjohtojen suojaputken lenkin, onneksi. En ehtinyt ajaa sitä minnekään, kiveen, kantoon, risuun, tai lumipenkkaan. Sellainen 15cm lenkki roikkui siellä. Ja nämä on sitten niitä täydellisellä huoltokirjalla olevia...
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

TPLtre kirjoitti: Ma 23.12.2024 20:48
mpower kirjoitti: Ma 23.12.2024 20:33 Niin tuota juu, ehkä syytin aiheettomasti Mersua? :?: Voihan se olla niinkin, jos alkuperäinen tolppa niin kuin arvioin, Bilsteinin turkkilainen duunari tehtaan pillin soidessa riensi ruokatauolle kebabia syömään! :) Sitten liukuhihna jo liikkunut, ja suojapalkeen pannan kiristys unohtunut!? Mistä noista tietää!? :lol:
No kyllä se mielestäni kuuluu määräaikaishuoltoon vähän kattella siellä alustaakin, että onko täällä kaikki kunnossa. Lampulla vähän kattella sinne, en nyt tiedä miten näkyvissä se oli. Itse kun just huomasin auton pohjasta roikkuvan sähköjohtojen suojaputken lenkin, onneksi. En ehtinyt ajaa sitä minnekään, kiveen, kantoon, risuun, tai lumipenkkaan. Sellainen 15cm lenkki roikkui siellä. Ja nämä on sitten niitä täydellisellä huoltokirjalla olevia...
Vaatii mun mielestä etupyörän pois ottamisen, niin sitten näkyisi hyvin! :thumbup:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

Ei sitten Aerosus firmasta ole kenelläkään kokemuksia? Kohtuullisen hintaisia juu, mutta onko kiinakamaa mitä myydään Euroopassa halvalla!? Tai vaikkapa puolalaisia? Puolalaisiin enempi luotan kyllä juu, ja katsokaas kun ne NTY merkkiset puolalaiset etuvetoakselitkin laitoin. :thumbup:

Näkemykseni onkin, vetarit kestää mitä vaan mekaanisesti, mutta noi suojakumit hirmu huonoja! :thumbup: Miten lienee kumilaatu kestävyydeltään ilmajousissa!? :?:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 644
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja jusi »

Eikös Aerosusista ole täällä kirjoiteltu ja ei niin mairittelevaan sävyyn. Kun on Airmatic ja ässä (siis ei pelkkä ilmaperä), niin ei kun kättä taskuun ja Bilsteinin ostoon.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

jusi kirjoitti: Ma 23.12.2024 22:30 Eikös Aerosusista ole täällä kirjoiteltu ja ei niin mairittelevaan sävyyn. Kun on Airmatic ja ässä (siis ei pelkkä ilmaperä), niin ei kun kättä taskuun ja Bilsteinin ostoon.

Juu, näköjään Aerosus kirjoiteltu! Enimmäkseen negatiiviseen sävyyn juu! Mutta on rohkeaa tunnustaa huonolaatuista kamaa tuli sitten ostettua! Plussat siis rehellisyydestä! :thumbup:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1272
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

jusi kirjoitti: Ma 23.12.2024 22:30 Eikös Aerosusista ole täällä kirjoiteltu ja ei niin mairittelevaan sävyyn. Kun on Airmatic ja ässä (siis ei pelkkä ilmaperä), niin ei kun kättä taskuun ja Bilsteinin ostoon.
No kyllä se nyt vähän näin on. Pitäähän ässän olla kunnossa.
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 644
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja jusi »

Sen verran vielä sohaisen aihettasi, etten ainakaan itse vaihtaisi mitään tekemättä ensin tarkastuksia Starilla. Ei olisi ensimmäinen kerta kun on uusittu jousitolppia kun vika oli vaikkapa venttiiliblokissa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
mpower
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja mpower »

jusi kirjoitti: Ti 24.12.2024 07:45 Sen verran vielä sohaisen aihettasi, etten ainakaan itse vaihtaisi mitään tekemättä ensin tarkastuksia Starilla. Ei olisi ensimmäinen kerta kun on uusittu jousitolppia kun vika oli vaikkapa venttiiliblokissa.
Mun mielestä tämä on kyllä selvä juttu kun ilma pihisee pyöränkotelossa.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 644
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja jusi »

mpower kirjoitti: Ti 24.12.2024 12:26
jusi kirjoitti: Ti 24.12.2024 07:45 Sen verran vielä sohaisen aihettasi, etten ainakaan itse vaihtaisi mitään tekemättä ensin tarkastuksia Starilla. Ei olisi ensimmäinen kerta kun on uusittu jousitolppia kun vika oli vaikkapa venttiiliblokissa.
Mun mielestä tämä on kyllä selvä juttu kun ilma pihisee pyöränkotelossa.
Siinä tapauksessa yhdyn näkemykseesi :)
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: W222 Ässällä ja omistajalla mieli maassa!

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Ostin GL:ään https://www.miessler-automotive.com etutolpat, joissa oli säätyvät iskarit. Ei ainakaan tähän mennessä ole huonoa sanottavaa eli voi tuoltakin katsoa tarjontaa.
Esa

E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Vastaa Viestiin