s204 webaston vaihto
s204 webaston vaihto
S204 (om651) 2011 Oma webasto herkesi toimimasta (thermo top V). Kysymykseni on että miten ja mistä tuohon saa evo tai vevo mallin webaston, kun ilmeisesti pitää olla mb:n omaa mallia? Mites asennus, onko muuta kun heittää paikalleen uusine polttoainepumppuineen ja painaa napista vai pitääkö autoa käyttää tietokoneen päässä jotta saa toimimaan?
Re: s204 webaston vaihto
Paikalleen vaan ja vetoja. Eiku lämmityksiä...
Toimii sillä vanhalla pumpulla.
Toimii sillä vanhalla pumpulla.
Re: s204 webaston vaihto
No on se mahdollista, että on joku suojaustoiminto mennyt päälle ja sitten täytyy vikakoodit nollata, mutta se selviää kun kokeilee. Ei välttämättä ole.
Re: s204 webaston vaihto
Joo eiköhän tuon meidän kamppeilla saa nollattua jos vaan löytäsi liikkeen mistä saa käypäsen webaston.
Re: s204 webaston vaihto
Laitapa vaikka nimimerkille webastoguru yv:tä niin eiköhän selviä.
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 222
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: s204 webaston vaihto
M-B W/S 204 2007-2011 mallien Webasto Thermo Top V päivitys uudempiin VEVO tai Evo lisälämmittimiin onnistuu helposti. Niihin pätee periaatteessa samat ohjeet kuin W/S 212 mallien kohdalla.
Eli uusi tai käytetty M-B OE W204 Webasto Thermo Top VEVO tai Evo käy suoraan vanhan TTV lämmittimen tilalle. Eli asennus on Plug&Play ja vanhat telineet, pakoputki, äänenvaimennin sekä imuilmavaimennin sopivat suoraan uuden mallin Webastoon.
M-B käyttää TTV -lämmittimien kanssa DP41 polttoainepumppua, joka pitää vaihtaa joko DP40 tai DP42 malliin. Samlla kannattaa vaihtaa vanha metallinen polttoaineputki uudempaan kirkkaaseen Webaston nailonputkeen. Sen läpimitat ovat 5,0 x 2,0 mm, joten polttoaine kulkee siellä myös kovilla yli 25 asteen pakkasilla.
Webaston asennuksen jälkeen on suositeltavaa ohjelmoida minimijänniterajat alemmas. Eli 2,0 V auton puolelta ja Webastosta 10,5 V lasketaan esim. arvoon 10,0 V.
Webaston vaihdon yhteydessä voi myös tehdä muutostyön, että se lämmittää myös moottorin heti lämmitystapatuman alusta lähtien. Tässä mallissa on helpoin tapa käyttää ns. simulaattoria, joka on toiminnaltaan sama kuin alkuperäinen vesiventtiili/vaihtoventtiili/magneettiventtiili ilman vesilähtöjä. Eli se ei lämpene samalla tavalla kuin vastus.
Venttiilille menee suhteellisen isot virrat, joten vastus ja sen virtajohdot lämpenevät huomattavasti. Vanhemmiten johtojen eristeet usein hajoavat ja aiheuttavat monesti oikosulun Webaston ohjainkorttiin. Sen jälkeen korjauskustannukset eli lämmittimien vaihdot ovat tavallisesti 1500-3000 € välillä näissä uudemmissa lämmitin malleissa.
Mikäli simulaattoria ei ole käytettävissä, silloin voi käyttää myös noin 10 € maksavaa 18 x18 x 18 mm T-haaraa letkujen yhdistämiseen. Vesiventtiilin voi siirtää eri paikkaan, mutta sen virtaliitin pitää olla yhä kytkettynä.
Eli uusi tai käytetty M-B OE W204 Webasto Thermo Top VEVO tai Evo käy suoraan vanhan TTV lämmittimen tilalle. Eli asennus on Plug&Play ja vanhat telineet, pakoputki, äänenvaimennin sekä imuilmavaimennin sopivat suoraan uuden mallin Webastoon.
M-B käyttää TTV -lämmittimien kanssa DP41 polttoainepumppua, joka pitää vaihtaa joko DP40 tai DP42 malliin. Samlla kannattaa vaihtaa vanha metallinen polttoaineputki uudempaan kirkkaaseen Webaston nailonputkeen. Sen läpimitat ovat 5,0 x 2,0 mm, joten polttoaine kulkee siellä myös kovilla yli 25 asteen pakkasilla.
Webaston asennuksen jälkeen on suositeltavaa ohjelmoida minimijänniterajat alemmas. Eli 2,0 V auton puolelta ja Webastosta 10,5 V lasketaan esim. arvoon 10,0 V.
Webaston vaihdon yhteydessä voi myös tehdä muutostyön, että se lämmittää myös moottorin heti lämmitystapatuman alusta lähtien. Tässä mallissa on helpoin tapa käyttää ns. simulaattoria, joka on toiminnaltaan sama kuin alkuperäinen vesiventtiili/vaihtoventtiili/magneettiventtiili ilman vesilähtöjä. Eli se ei lämpene samalla tavalla kuin vastus.
Venttiilille menee suhteellisen isot virrat, joten vastus ja sen virtajohdot lämpenevät huomattavasti. Vanhemmiten johtojen eristeet usein hajoavat ja aiheuttavat monesti oikosulun Webaston ohjainkorttiin. Sen jälkeen korjauskustannukset eli lämmittimien vaihdot ovat tavallisesti 1500-3000 € välillä näissä uudemmissa lämmitin malleissa.
Mikäli simulaattoria ei ole käytettävissä, silloin voi käyttää myös noin 10 € maksavaa 18 x18 x 18 mm T-haaraa letkujen yhdistämiseen. Vesiventtiilin voi siirtää eri paikkaan, mutta sen virtaliitin pitää olla yhä kytkettynä.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J