W204 OM646 sammuu välillä hitaassa nopeudessa hidastettaessa-RATKAISTU
W204 OM646 sammuu välillä hitaassa nopeudessa hidastettaessa-RATKAISTU
Toisessa topickissa käsitellään jo kyseisen auton Starin antamia lukemia suuttimien korjausarvoista, mutta nyt asiaan sammumisesta. Auto sammuu satunnaisesti hidastettaessa aivan kävelyvauhdissa.
Aina kehoitetaan etsimään haulla ja se on nyt tehty: kaiken suodatetun datan jälkeen vika näyttäisi johtavan korkeapainepumpun määränsäätimeen. Ilmeisesti antaa liian vähän ainetta ja kone sammuu turvallisuussyistä ettei laitteet käy kuivana. Lisäksi mitään vikakoodia ei ole Starilla nähtävissä. Ilmeisesti oire on sama kuin polttoaineen loppuminen, jotenka näin ei jäisi vikakoodia.
Miten etenisin? Star on käytössä, mutta vika ilmenee harvoin, niin ei pysty arvoja koko aikaa livenä tarkkailemaan varsinkaan kun auto ei ole oma.
Eli miten etenisitte? Märänsäädin vaihtoon ja testiajoon. Onko kyseinen osa itse vaihdettavissa vai vaatiiko jotain erityisiä työkaluja ym. ilmaamisia?
Onko polttoaineen paineensäädin sama asia kuin määränsäädin?
Kiitos jo ennakolta vastauksista!
RATKAISU: Kaiken päätelmien (foorumin viestien pohjalta) ja Xentry -testien jälkeen päädyin vaihdattamaan määränsäädön venttiilin öljynvaihdon yhteydessä. Kyseisessä liikkeessä on tehdas -Star, joka näytti aivan suoraan vian kyseiseen osaan. Nyt auto kunnossa. Oireet siis olivat seuraavat: sammui hidastettaessa kävelynopeuteen neljä kertaa kuuden viikon aikajaksolla ja noissa tilanteissa moottorin vikavalon ei syttynyt. Toinen oire oli moottorin meno vikatilaan kaksi kertaa kuuden viikon aikana tilanteissa, jossa tuli ripeä kiihdytys. Tuolloin vikavalo syttyi ja paloi muutaman käynnistyksen ja katosi. Itse vikatila poistui yhdellä sammutuksella noissa tilanteissa.
Jatkokysymys: näyttääkö tehdas -Star viat yksityiskohtaisemmin ja antaa selkeämmin suoraan vikakoodin ilman testejä? Nyt vaikuttaa oman kokemuksen mukaan siltä. Tai sitten oli käyttäjäkohtainen kokemattomuus Xentryn käytössä.
Aina kehoitetaan etsimään haulla ja se on nyt tehty: kaiken suodatetun datan jälkeen vika näyttäisi johtavan korkeapainepumpun määränsäätimeen. Ilmeisesti antaa liian vähän ainetta ja kone sammuu turvallisuussyistä ettei laitteet käy kuivana. Lisäksi mitään vikakoodia ei ole Starilla nähtävissä. Ilmeisesti oire on sama kuin polttoaineen loppuminen, jotenka näin ei jäisi vikakoodia.
Miten etenisin? Star on käytössä, mutta vika ilmenee harvoin, niin ei pysty arvoja koko aikaa livenä tarkkailemaan varsinkaan kun auto ei ole oma.
Eli miten etenisitte? Märänsäädin vaihtoon ja testiajoon. Onko kyseinen osa itse vaihdettavissa vai vaatiiko jotain erityisiä työkaluja ym. ilmaamisia?
Onko polttoaineen paineensäädin sama asia kuin määränsäädin?
Kiitos jo ennakolta vastauksista!
RATKAISU: Kaiken päätelmien (foorumin viestien pohjalta) ja Xentry -testien jälkeen päädyin vaihdattamaan määränsäädön venttiilin öljynvaihdon yhteydessä. Kyseisessä liikkeessä on tehdas -Star, joka näytti aivan suoraan vian kyseiseen osaan. Nyt auto kunnossa. Oireet siis olivat seuraavat: sammui hidastettaessa kävelynopeuteen neljä kertaa kuuden viikon aikajaksolla ja noissa tilanteissa moottorin vikavalon ei syttynyt. Toinen oire oli moottorin meno vikatilaan kaksi kertaa kuuden viikon aikana tilanteissa, jossa tuli ripeä kiihdytys. Tuolloin vikavalo syttyi ja paloi muutaman käynnistyksen ja katosi. Itse vikatila poistui yhdellä sammutuksella noissa tilanteissa.
Jatkokysymys: näyttääkö tehdas -Star viat yksityiskohtaisemmin ja antaa selkeämmin suoraan vikakoodin ilman testejä? Nyt vaikuttaa oman kokemuksen mukaan siltä. Tai sitten oli käyttäjäkohtainen kokemattomuus Xentryn käytössä.
Viimeksi muokannut kardaani, La 14.12.2024 07:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W204 OM646 sammuu välillä hitaassa nopeudessa hidastettaessa
Vika ei ole itselleni tuttu, mutta jos polttoaineen loppuminen epäilyttää, niin polttoainesuodatin ensimmäisenä vaihtoon. Toisessa topicissa jäi sellainen mielikuva, että ei ole tietoa koska se viimeksi on vaihdettu.
Rouvan om 640 teki samaa keväällä samantyyppisessä tilanteessa. 2t öljykuuri auttoi, on pysynyt poissa. Toki suodin vaihtoon jos yhtään epäilyttää
Suodattimen vaihdoin tunti sitten. Katsotaan tuoko se mitään muutoksia. Asia selvinnee viikon aikana. Itse en pessimistinä usko.
Onko tässä muuten karkeasuodinta jossain, kuten esim. W124:ssa?
Kyllä joskus W124 lakkasi kulkemasta kun polttoainesuodatin tukkeutui. 300D oli kuin se vanha 200. Useammankin kerran totesin saman. Ei niitä sinne turhaan laiteta.
Itse vaihdan joka syksy, tänään juuri vaihdoin. Ja sitten täällä on ollut niitä, jotka eivät vaihda koskaan ja hyvin kuulemma toimii. Sitä minä en usko.
Itse vaihdan joka syksy, tänään juuri vaihdoin. Ja sitten täällä on ollut niitä, jotka eivät vaihda koskaan ja hyvin kuulemma toimii. Sitä minä en usko.
-
- Mersumies
Kyllähän ne toimiikin.
Tosin suuttimia, säätimiä ja korkeapainepumppuja menee kuin leipää mutta pääasia, että suodattimissa säästää?
Itse olen sen verran luulotautinen, että pa-suodatin vaihtuu 10 000km välein, samalla kuin moottoriöljy+suodatin+ilmansuodatin.
Sama vaimon dieselautossa vaikka huolto-ohjelman mukaan pa-suodatin vaihtoväli 80 000km.
Itse olen vaihtanut om648 vuosittaisin, mutta nyt oli poikkeus ja meni 2v ja 35tkm. Kun vaihdoin nyt suodattimen, ja tein kuten aina suodattimen vaihdossa, että täytin suodattimen suuttimien puhdistusaineella ja yllättäen jopa auton tyhjäkäyntiääni pehmeni. Kaksi vuotta sitten tuo puhdistusaine on suodattimen vaihdon yhteydessä läpi ajettu, mutta kahden vuoden aikana kerkesi jo jotakin tapahtumaan. Vaihtakaa suodatinta ja käyttäkää puhdistusaineita, niin suuttimia ei tarvitse vaihtaa ikinä. Juuri pyörähti 600tkm mittariin ja autossa alkuperäiset suuttimet.
Re: W204 OM646 sammuu välillä hitaassa nopeudessa hidastettaessa-SAMMUI UUDELLEEN
Eli nyt oli kone sammunut jälleen hidastettaessa kävelynopeuteen. Ei siis auttanut polttoainesuotimen vaihto tähän ongelmaan.
Heti käynnistyy ja vikakoodia ei jätä. Tällä on ajettu 340 tkm ja OM646.
Kertoisiko joku vielä tarkkaan Starin polun, mitä testaisin Starilla tarkkaan ottaen, jotta voisin päästä käsitykseen viasta? On ehdotettu määränsäätimenvikaa, kun siitä ei jäisi vikailmoitusta välttämättä, mikäli kone on saanut liian vähän polttoainetta.
Kertoisiko joku vielä tarkkaan Starin polun, mitä testaisin Starilla tarkkaan ottaen, jotta voisin päästä käsitykseen viasta? On ehdotettu määränsäätimenvikaa, kun siitä ei jäisi vikailmoitusta välttämättä, mikäli kone on saanut liian vähän polttoainetta.
-
- Mersumies
Suosittelen myöskin vaihtamaan polttoainesuodattimen hyvin tiheästi. Meillä toisessa dieselissä vaihtoväli on muistaakseni 80 000km enkä missään tapauksessa ajaisi niin kauaa suodattimella jossa polttoaineen paine puskee likapartikkeleita vuosia vasten suodattimen verkkoa.T-Row kirjoitti: ↑Ma 28.10.2024 10:33 Itse olen vaihtanut om648 vuosittaisin, mutta nyt oli poikkeus ja meni 2v ja 35tkm. Kun vaihdoin nyt suodattimen, ja tein kuten aina suodattimen vaihdossa, että täytin suodattimen suuttimien puhdistusaineella ja yllättäen jopa auton tyhjäkäyntiääni pehmeni. Kaksi vuotta sitten tuo puhdistusaine on suodattimen vaihdon yhteydessä läpi ajettu, mutta kahden vuoden aikana kerkesi jo jotakin tapahtumaan. Vaihtakaa suodatinta ja käyttäkää puhdistusaineita, niin suuttimia ei tarvitse vaihtaa ikinä. Juuri pyörähti 600tkm mittariin ja autossa alkuperäiset suuttimet.
Olen vaihtanut pa-suodattimen molemmista autoista öljynvaihdon yhteydessä eli 10 000km välein. Peruskorjatuilla Saksasta tilatuilla suuttimilla ajettu nyt 120 000km.
Aioin jatkaa samalla tavalla koska polttoainesuodattimen vaihdosta koituva ylimääräinen hinta on pieni verrattuna kaikkiin niihin ongelmiin mitä pienen pienet likapartikkelit voivat saada aikaan kp-pumpussa, säätimessä ja suuttimissa.
Sama vaihtoväli koskee ilmansuodatinta ja erityistä hämmästystä herätti toisen auton Mann-ilmansuodatin joka vaikutti niin tukkeutuneelta 10 000km:n ajon jälkeen että auto puski mustaa savua kevyesti kiihdytettäessäkin ja sattumaa tai ei, turbon ja kumiletkun välinen kumitiiviste oli osittain imeytynyt putken sisään.
Auto ei myöskään pitänyt määrätyillä pienehköillä kierroksilla turbon tervettä vihellystä.
Suodattimen vaihdolla savutus poistui ja turbon vihellysääni palasi. Autolla ajetaan enemmän kuin 99% asfalttiteillä kaupunkialueilla ja häviävän pieni osa hiljaisella vauhdilla hiekkateillä.
-
- Mersumies
Re: W204 OM646 sammuu välillä hitaassa nopeudessa hidastettaessa-SAMMUI UUDELLEEN
Jotenkin kuulostaa siltä, että tankissa on liikaa alipainetta. Voi kuulostaa hölmöltä mutta jos et ole kokeillut niin avaa hieman tankinkorkkia jolloin korvausilma pääsee vapaasti tankkiin.kardaani kirjoitti: ↑La 30.11.2024 07:45 Eli nyt oli kone sammunut jälleen hidastettaessa kävelynopeuteen. Ei siis auttanut polttoainesuotimen vaihto tähän ongelmaan.
Vasta keväällä oli W211 OM646 sama vaiva. Valitti välillä jotain painetta en muista tarkalleen mitä. Määränsäätimen vaihtoin ja pelannut siitä saakka. Sammahteli risteyksiin kun löysäsi kaasun hidastaessa risteykseen jne.
Tämä on sammunut 3-4 kertaa reilun kuukauden aikana ja kaksi kertaa on sytyttänyt moottorin vikavalon ja laittanut vikatilaan auton. Noissa moottorin valon sytyttäneissä tilanteissa on herjannut testerillä liian korkeaa rail -painetta.
Millainen homma määränsäätimen vaihto on?
Samaa valitti W211. Määränsäätimen vaihto 5 min. homma.
.
Polttoaineen määränsäädin on kiinni korkeapainepumpussa.
Polttoaineen paineensäädin on kiinni railputkessa, rintapellin puolella.
Polttoaineen paineanturi on sitten railputken etupäässä.
Määränsäätimen vaihtoa voi kokeilla, ok.
Milloin on akku vaihdettu ?
Nyt on sellainen aika, että autossa on paljon sähkölaitteita päällä ja vanha akku ottaa huonosti virtaa vastaan, johon laturi pyrkii vastaamaan tehostamalla latausta, jolloin taasen sen ottama voima kampikakselilta kasvaa. Laturi ei osaa tietenkään ennakoida tulevaa tilannetta mitenkään, vaan se aina sopeutuu olemassa oleviin olosuhteisiin. Jos laturin vastus on riittävän suuri suhteessa tyhjäynti karttojen perusasetukseen/lähtötilanteeseen, niin ennenkuin jo kuluneet polttoainejärjestelmän osat ehtivät korjaamaan tilannettta, niin moottori voi sammahtaa.
Akun kuntoa voi arvioida vaikkapa niin, että antaa auton käydä tyhjäkäyntiä ja laittaa ilmastointilaitteeseen virtoja päälle/pois.
Jos käynti muuttuu, on akku loppusuoralla.
Todennäköisesti vaiva korjaantuu määränsäätimen vaihdolla, huonolla tuurilla jossakin tai joissakin suuttimissa on ohivuotoa sen verran että tyhjäkäntimäärät häviää ensin sinne ohivuotoon.
Kyse on siis mielestäni säätöpoikkeamasta.
Järjestelmän tekemät korjausliikkeet on niin rajuja, ettei arvot pysykkään hyväksytyisä haarukoissaan.
Polttoaineen määränsäädin on kiinni korkeapainepumpussa.
Polttoaineen paineensäädin on kiinni railputkessa, rintapellin puolella.
Polttoaineen paineanturi on sitten railputken etupäässä.
Määränsäätimen vaihtoa voi kokeilla, ok.
Milloin on akku vaihdettu ?
Nyt on sellainen aika, että autossa on paljon sähkölaitteita päällä ja vanha akku ottaa huonosti virtaa vastaan, johon laturi pyrkii vastaamaan tehostamalla latausta, jolloin taasen sen ottama voima kampikakselilta kasvaa. Laturi ei osaa tietenkään ennakoida tulevaa tilannetta mitenkään, vaan se aina sopeutuu olemassa oleviin olosuhteisiin. Jos laturin vastus on riittävän suuri suhteessa tyhjäynti karttojen perusasetukseen/lähtötilanteeseen, niin ennenkuin jo kuluneet polttoainejärjestelmän osat ehtivät korjaamaan tilannettta, niin moottori voi sammahtaa.
Akun kuntoa voi arvioida vaikkapa niin, että antaa auton käydä tyhjäkäyntiä ja laittaa ilmastointilaitteeseen virtoja päälle/pois.
Jos käynti muuttuu, on akku loppusuoralla.
Todennäköisesti vaiva korjaantuu määränsäätimen vaihdolla, huonolla tuurilla jossakin tai joissakin suuttimissa on ohivuotoa sen verran että tyhjäkäntimäärät häviää ensin sinne ohivuotoon.
Kyse on siis mielestäni säätöpoikkeamasta.
Järjestelmän tekemät korjausliikkeet on niin rajuja, ettei arvot pysykkään hyväksytyisä haarukoissaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kiitos hyvästä analyysistä ja aina pitää olla otettu, kun omaan topickiin vastaa Mersugurut. Kyseisessä autossa on vajaan vuoden vanha akku eli siinä ei pitäisi olla ongelmaa.
Omassa vastaavassa autossani on kiinni alkuperäinen akku plusnavan merkinnöillä 46/07. Toimii vieläkin eikä ole koskaan aiheuttanut minkäänlaisia sammumisia.
Vika on kyllä erikoinen, kun Mersuja vuosikaudet korjannut firma piti kyseistä sammumisvikaa erittäin harvinaisena, kun ei ole heillekään moista sattunut.
Ohivuototestin voinen vielä tehdä suuttimille tällä minun Xentry -Starillani, mutta jos siinä ei ole mitään ihmeellistä, niin ei kai oikein jää muuta kuin se määränsäätimen vaihto korkeapainepumpulta?
Omassa vastaavassa autossani on kiinni alkuperäinen akku plusnavan merkinnöillä 46/07. Toimii vieläkin eikä ole koskaan aiheuttanut minkäänlaisia sammumisia.
Vika on kyllä erikoinen, kun Mersuja vuosikaudet korjannut firma piti kyseistä sammumisvikaa erittäin harvinaisena, kun ei ole heillekään moista sattunut.
Ohivuototestin voinen vielä tehdä suuttimille tällä minun Xentry -Starillani, mutta jos siinä ei ole mitään ihmeellistä, niin ei kai oikein jää muuta kuin se määränsäätimen vaihto korkeapainepumpulta?
meneekä se määränsäätimen testi heittämälllä läpi vai hipooko raja-arvoja? Mitäs ne ruiskujen kertoimet siellä näyttää?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Sen määränsäätimen (joka ei ole sama kuin railin painesäädin) pystyy myös testaamaan Starilla. En osaa (enää) tarkalleen sanoa, että miten sen löytää, mutta ei voi olla kovin vaikeaa, kun itse sain sen tehtyä käyttäessäni Xentryä ekaa kertaa itsekseni. Sieltä CDI-järjestelmän diagnosointipuolella se jossain on ja siinä autoa pidetään käynnissä ja polkaistaan kaasua pikaisesti seitsemän kertaa Xentryn niin käskiessä ja sitten se kertoo, että menikö testi läpi vai ei. Mulla ei mennyt, kun railpaine nousi kolme kertaa yli raja-arvon. Kaksi ylitystä olisi vielä ollut ok.

Vikatilassa auto oli käynyt pari kertaa tuota ennen, ja muistiin jäänyt vikakoodi viittasi railpaineen ylitykseen.

Vikatilassa auto oli käynyt pari kertaa tuota ennen, ja muistiin jäänyt vikakoodi viittasi railpaineen ylitykseen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
Kyllä tuon testin tein, mutta eihän se testi vikaa tunnista, kun oire on niin harvinainen ja tässä tapauksessa, kun auto sammuu, niin ei sytytä moottorin vikavaloa vaan vain sammuu ja käynnistyy uudelleen. Saanee liian vähän polttoainetta noissa tilanteissa. Eli auto on sammunut puolentoista kuukauden aikana neljä kertaa hidastettaessa kävelyvauhtiin ja toinen oire on ollut vikavalon syttyminen kiihdytystilanteessa ja tämä sattunut vain kaksi kertaa.Nozki kirjoitti: ↑Ma 02.12.2024 22:50 Sen määränsäätimen (joka ei ole sama kuin railin painesäädin) pystyy myös testaamaan Starilla. En osaa (enää) tarkalleen sanoa, että miten sen löytää, mutta ei voi olla kovin vaikeaa, kun itse sain sen tehtyä käyttäessäni Xentryä ekaa kertaa itsekseni. Sieltä CDI-järjestelmän diagnosointipuolella se jossain on ja siinä autoa pidetään käynnissä ja polkaistaan kaasua pikaisesti seitsemän kertaa Xentryn niin käskiessä ja sitten se kertoo, että menikö testi läpi vai ei. Mulla ei mennyt, kun railpaine nousi kolme kertaa yli raja-arvon. Kaksi ylitystä olisi vielä ollut ok.
Ja kun katson sinun yllä olevaa testiäsi, niin minun Xentryn mukaan sinun testi olisi tehty liian alhaisella jäähdytysnesteen lämpötilalla. Minun Xentry ohjasi testin tehtäväksi, kun lämpötila on minimissään 80 astetta. Mutta eihän siinä mitään, kun vika sinulla selvästi esiintyi.
Kun vikakoodia ei tule, auto luulee ruiskuttavansa riittävästi mutta ei ruiskuta eli sammuu yllättävään kuormaan, vaihteiston ongelma? Kooditon vika on todella hankala....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
W219 320CDI -07
Niin vikavalo on mullakin syttynyt aina (siis kun on syttynyt) kiihdytystilanteessa, kun on painanut kaasua nopeasti. Ennen kuin tein tuon testin. Ja testin aikana moottorin lämpötila oli kyllä ok, ei se muuten edes anna aloittaa testiä, vissiin se näyttää tuossa livelukemaa ja lämpö hiukan pudonnut testin jälkeen tai jotain.
Mulla toi on jokusen kerran kovalla pakkasella sammunut ekassa liikkellelähdössä, kun laittaa valitsimen D:lle ja laatikkoöljy on kankeaa. Voi olla samaa sukua oleva vika tai sitten ei.
Mulla toi on jokusen kerran kovalla pakkasella sammunut ekassa liikkellelähdössä, kun laittaa valitsimen D:lle ja laatikkoöljy on kankeaa. Voi olla samaa sukua oleva vika tai sitten ei.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
Kylmänä sammuminen vaihde päälle laitettessa voisi olla erityyppinen vika. Se viittaa automaattiongelmaan ja siihen, kun turbiiniin pääsee vuotamaan öljynpainetta väärään aikaan liikaa. Vääntö on tällöin jarrua vasten liian suuri. Ei anna siis mitään vikakoodia tästä ongelmasta. Tuo vika katoaa, kun antaa ensin koneen käydä laatikkoöljyt lämpimäksi ennen liikkeelle lähtemistä. Tuohon vikaan korjaus on turbiinin huolto eli jousisarjan laitto sinne. Se estää matalilla kierroksilla öljynpaineen pääsyn turbiiniin.Nozki kirjoitti: ↑Su 08.12.2024 00:04 Niin vikavalo on mullakin syttynyt aina (siis kun on syttynyt) kiihdytystilanteessa, kun on painanut kaasua nopeasti. Ennen kuin tein tuon testin. Ja testin aikana moottorin lämpötila oli kyllä ok, ei se muuten edes anna aloittaa testiä, vissiin se näyttää tuossa livelukemaa ja lämpö hiukan pudonnut testin jälkeen tai jotain.
Re: W204 OM646 sammuu välillä hitaassa nopeudessa hidastettaessa-RATKAISTU
Ratkaistu. Määränsäädön venttiili vaihdettu. Tarkempi kuvaus löytyy aloitusviestin lopusta.
Ei se "tehdas star" kyllä tällaisessa asiassa ole yhtään älykkäämpi. Joitakin juttuja siitä puuttuu ja toisaalta ne on-line palvelut käytössä mutta tällainen vianhaku ei hyödy mitenkään on-line jutuista.
Itse en ole tuollaista ongelmaa koskaan diagnosoinut, jos nyt paljoa muutakaan. Olisi kyllä hyvä kuulla aiheen osaajilta mitä ne korjaamolla todennäköisesti teki mitä kardaanille ei tullut mieleen (ei kuitenkaan ole mikään star-aloittelija).
-
- Mersumaanikko
Arvaus mitä tekivät määrän ja paineen säätimen ohjatut testi,
toinen niistä hoiteel paineeta eri aikaan kuin toinen joissain tilanteissa,
vika kuvaksen kuuntelu oireiden ja valitusten mukainen vian haku(oikken hyvä valikko siinä kohdin jos ei meinaa vika löytyä)
tai vaikkapa kokemus samanlaisista vaivosta
(aika usein se on määrän säädän kuviluilla oireilla)
kuten tuolla monta viestiä sitten on jo olikin todettu )
vika kuvaksen kuuntelu oireiden ja valitusten mukainen vian haku(oikken hyvä valikko siinä kohdin jos ei meinaa vika löytyä)
Mökkillä
'
'
Korjaamolla näytti suoraan vikakoodin määränsäädönventtiilille Online -testerillä, kun lukivat vikamuistin. Minulla sitä ei suoraan antanut. Tein itsekin kyseiset testit, mutta ei jäänyt tuolloin noista kiinni. Vikahan ilmeni harvoin. Toki viimeisestä testistäni oli jo pari viikkoa, niin onhan se niinkin, että olisi saattanut sen näyttää nyt jälkeenpäin eli vähän jäi arvoitukseksi siltä osin.FinlandMerceds kirjoitti: ↑La 14.12.2024 11:51 Arvaus mitä tekivät määrän ja paineen säätimen ohjatut testi,
Jo viikkoja sitten silmiin pisti Finlandmercedesin (cdi203 tai mikä se nimimerkki aiemmin olikaan....) vuosia vanha arvio määränsäädön venttiiliviasta. Siihen luotin, kun se oli loogista.....eli jos kone saa liian vähän polttoainetta, niin se sammuu turvallisuussyistä ettei käy liian kuivana.....oire on sama kuin loppunut polttoaine, joten ei jätä sinällään vikakoodia välttämättä.
Korjaamolla näytti suoraan vikakoodin määränsäädönventtiilille Online -testerillä, kun lukivat vikamuistin. Minulla sitä ei suoraan antanut. Tein itsekin kyseiset testit, mutta ei jäänyt tuolloin noista kiinni. Vikahan ilmeni harvoin. Toki viimeisestä testistäni oli jo pari viikkoa, niin onhan se niinkin, että olisi saattanut sen näyttää nyt jälkeenpäin eli vähän jäi arvoitukseksi siltä osin.FinlandMerceds kirjoitti: ↑La 14.12.2024 11:51 Arvaus mitä tekivät määrän ja paineen säätimen ohjatut testi,
Jo viikkoja sitten silmiin pisti Finlandmercedesin (cdi203 tai mikä se nimimerkki aiemmin olikaan....) vuosia vanha arvio määränsäädön venttiiliviasta. Siihen luotin, kun se oli loogista.....eli jos kone saa liian vähän polttoainetta, niin se sammuu turvallisuussyistä ettei käy liian kuivana.....oire on sama kuin loppunut polttoaine, joten ei jätä sinällään vikakoodia välttämättä.