W221 common rail paine
W221 common rail paine
Hei.
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.
Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.
Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.
Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?
-Olli
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.
Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.
Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.
Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?
-Olli
Re: W221 common rail paine
mitäs siellä painepyynti näyttää silloin kun se nousee? Entäs ruiskutusmäärät? Määränsäätimen testi menee läpi? Jos koodeja ei tule, auto kuvittelee kaiken tapahtuvan kuten pitää. Tai sitten koodit on ihjelmasta poistettu (onko vakio). Tai sitten pieni etiäinen että koodeja lueskellaan diagnostiikalla joka ei ihan ole MB yhteensopiva, jolloin jotkut koodit saattavat jäädä ppimentoon...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W221 common rail paine
On vakio, ja tämä "oireilu" alkoi jo ennen suutin remonttia.
Mulla ei ole staria käytössä, tuolla Launch 129evo:lla olen tutkinut live dataa.
Tuolla ko kamppeella tähän mennessä viat saanu luettua.
Pitääpä alkaa vinkumaan yhtä tuttua käymään jolla star käytössä.
Mulla ei ole staria käytössä, tuolla Launch 129evo:lla olen tutkinut live dataa.
Tuolla ko kamppeella tähän mennessä viat saanu luettua.
Pitääpä alkaa vinkumaan yhtä tuttua käymään jolla star käytössä.
Re: W221 common rail paine
Kuulostaa tosiaan aika kinkkiseltä ongelmalta, kun ei tule edes vikakoodeja. Veikkaisin, että ongelma voisi olla paineensäätöventtiilissä rail-paineanturissa tai korkeapainepumpussa. Jos paineet nousevat noin paljon tyhjäkäynnillä, venttiili ei välttämättä päästä liikoja paineita pois, tai anturi antaa väärää lukemaa, mikä hämää ECU:a. Kannattaa tarkistaa myös suuttimien paluuvirtaus, vaikka ne on huollettu, jos siellä olisi jotain häikkää. Toisaalta voisi olla hyvä varmistaa, että suuttimien uudet koodit on varmasti ohjelmoitu oikein eikä ECU:ssa ole softavirheitä. Reaaliaikainen data voisi antaa vihjeitä, mitä tarkalleen tapahtuu, kun paineet alkavat nousta. Esim. onko rail-paineen lukema järkevä vai poikkeava.
Viimeksi muokannut horf, Pe 06.12.2024 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W221 common rail paine
Mitenkäs vaiva alkoi ?Tolvol kirjoitti: ↑Ke 04.12.2024 10:35 Hei.
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.
Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.
Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.
Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?
-Olli
?
myös tarkista railipaien anturi ja sen johdot
Mökkillä
'
'
Re: W221 common rail paine
FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 04.12.2024 13:40Mitenkäs vaiva alkoi ?Tolvol kirjoitti: ↑Ke 04.12.2024 10:35 Hei.
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.
Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.
Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.
Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?
-Olli
?
myös tarkista railipaien anturi ja sen johdot
Auto seisonut pitkään tallissa ja silloin tällöin pieni "herkistely" lenkki ajettu ja muutenkin käynnissä pidetty tasaisen välein.
Nyt kävin katsastamassa ja sieltä ajelin normaalisti kotia, ei mitään ongelmia. muutaman päivän seisoi ja siitä alkoi nämä kiukuttelut.
Just luin Delphin 2021 mallilla koodit, eikä mitään. kokeilen vielä nauhoittaa sillä noita moottorin arvoja.
Äsken koitin käyntiin kylmänä, käynnistyy ja sammuu noin 5 sekunnin päästä.
Re: W221 common rail paine
Tarkistin noi suuttimien ohjelmoinnin delphillä, olivat juuri miten ne on asennettu.horf kirjoitti: ↑Ke 04.12.2024 13:34 Kuulostaa tosiaan aika kinkkiseltä ongelmalta, kun ei tule edes vikakoodeja. Veikkaisin, että ongelma voisi olla paineensäätöventtiilissä rail-paineanturissa tai korkeapainepumpussa. Jos paineet nousevat noin paljon tyhjäkäynnillä, venttiili ei välttämättä päästä liikoja paineita pois, tai anturi antaa väärää lukemaa, mikä hämää ECU:a. Kannattaa tarkistaa myös suuttimien paluuvirtaus, vaikka ne on huollettu, jos siellä olisi jotain häikkää. Toisaalta voisi olla hyvä varmistaa, että suuttimien uudet koodit on varmasti ohjelmoitu oikein eikä ECU:ssa ole softavirheitä. Reaaliaikainen data voisi antaa vihjeitä, mitä tarkalleen tapahtuu, kun paineet alkavat nousta. Esim. onko rail-paineen lukema järkevä vai poikkeava.
rail paine on käynnistyksen jälkeen noin 240-250 bar ja kaasuun ei kosketa, paine alkaa itsestään nousta jolloin kierrokset alkaa myös laskea. paineet nousee noin 400 baarin yläpuolelle ja moottori ikäänkuin "tukehtuu".
Tuossa kuvaa launchilla nauhoitetusta datasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W221 common rail paine
Mulla oli sama ja oli railiputken päässä Paineensäätöventtiili, Common-Rail oleva anturi sökölöö vaihoin käytetyn uuden tilalle ja johan alko rokkaaa helppo selvä vika
ihan sama vika ku sulla
ihan sama vika ku sulla
Re: W221 common rail paine
ei tarvinnu ku sen tulipellin puoleisen vaa, pesin ultraäänit pesurilla kaikki anturia ja toi otti nokkiinsa jäi pesuainetta sinne nii ei toiminu, onneks oli varalla yks alkopelittää
Re: W221 common rail paine
Elikkä paineanturin!
Tilasin ovokolta molemmat rail putket, molemmissa sähköhärpäkkeet paikoillaan. Tulee liettuasta.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W221 common rail paine
Elikäs hyvinki vois olla paien anturi räkää täynnä,Tolvol kirjoitti: ↑Ke 04.12.2024 15:03FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 04.12.2024 13:40Mitenkäs vaiva alkoi ?Tolvol kirjoitti: ↑Ke 04.12.2024 10:35 Hei.
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.
Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.
Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.
Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?
-Olli
?
myös tarkista railipaien anturi ja sen johdot
Auto seisonut pitkään tallissa ja silloin tällöin pieni "herkistely" lenkki ajettu ja muutenkin käynnissä pidetty tasaisen välein.
Nyt kävin katsastamassa ja sieltä ajelin normaalisti kotia, ei mitään ongelmia. muutaman päivän seisoi ja siitä alkoi nämä kiukuttelut.
Just luin Delphin 2021 mallilla koodit, eikä mitään. kokeilen vielä nauhoittaa sillä noita moottorin arvoja.
Äsken koitin käyntiin kylmänä, käynnistyy ja sammuu noin 5 sekunnin päästä.
sitä voi keilla niinkin että otta siltä johdon irti
Mökkillä
'
'
Re: W221 common rail paine
Pientä päivitystä asiaan.. paineanturi näyttää toimivan niinkuin pitääkin.
Nyt katselin MAF anturin toimintaa.. auto ei ole edes käynnissä niin näyttäisi ilmaa menevän 590g/sek.
Otin molemmista MAF antureista johdot irti, ei mitään vaikutusta.
Osaako joku parviälyssä kertoa noiden MAF antureiden sielunelämästä, esim. miten sähköisesti mitataan?
Nyt katselin MAF anturin toimintaa.. auto ei ole edes käynnissä niin näyttäisi ilmaa menevän 590g/sek.
Otin molemmista MAF antureista johdot irti, ei mitään vaikutusta.
Osaako joku parviälyssä kertoa noiden MAF antureiden sielunelämästä, esim. miten sähköisesti mitataan?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W221 common rail paine
Jos auto ei käy ja ilmamassamittarit näyttä että siltä menee ilmaa läpi kun virtta on päälläTolvol kirjoitti: ↑Ke 11.12.2024 16:06 Pientä päivitystä asiaan.. paineanturi näyttää toimivan niinkuin pitääkin.
Nyt katselin MAF anturin toimintaa.. auto ei ole edes käynnissä niin näyttäisi ilmaa menevän 590g/sek.
Otin molemmista MAF antureista johdot irti, ei mitään vaikutusta.
Osaako joku parviälyssä kertoa noiden MAF antureiden sielunelämästä, esim. miten sähköisesti mitataan?
niin joku näistä mittarit rikki, johdot rikki,
ecu rikki, testeri rikki(tai epäsopiva autoon),
ohjelma rikki, tuuli puhaltaa niihin,
jos johtojen irrottus ei vaikutta tilanteesen mitenkään niin tuskin mittarit rikki
eikö mitään vaikutusta edes käynistäessä lukemata aina vaan samat ?
Mökkillä
'
'