W221 common rail paine

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tolvol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 04.12.2024 09:37

W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja Tolvol »

Hei.
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.

Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.

Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.

Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?

-Olli
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja MiHe »

mitäs siellä painepyynti näyttää silloin kun se nousee? Entäs ruiskutusmäärät? Määränsäätimen testi menee läpi? Jos koodeja ei tule, auto kuvittelee kaiken tapahtuvan kuten pitää. Tai sitten koodit on ihjelmasta poistettu (onko vakio). Tai sitten pieni etiäinen että koodeja lueskellaan diagnostiikalla joka ei ihan ole MB yhteensopiva, jolloin jotkut koodit saattavat jäädä ppimentoon...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tolvol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 04.12.2024 09:37

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja Tolvol »

On vakio, ja tämä "oireilu" alkoi jo ennen suutin remonttia.
Mulla ei ole staria käytössä, tuolla Launch 129evo:lla olen tutkinut live dataa.
Tuolla ko kamppeella tähän mennessä viat saanu luettua.
Pitääpä alkaa vinkumaan yhtä tuttua käymään jolla star käytössä.
horf
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 04.12.2024 13:32

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja horf »

Kuulostaa tosiaan aika kinkkiseltä ongelmalta, kun ei tule edes vikakoodeja. Veikkaisin, että ongelma voisi olla paineensäätöventtiilissä rail-paineanturissa tai korkeapainepumpussa. Jos paineet nousevat noin paljon tyhjäkäynnillä, venttiili ei välttämättä päästä liikoja paineita pois, tai anturi antaa väärää lukemaa, mikä hämää ECU:a. Kannattaa tarkistaa myös suuttimien paluuvirtaus, vaikka ne on huollettu, jos siellä olisi jotain häikkää. Toisaalta voisi olla hyvä varmistaa, että suuttimien uudet koodit on varmasti ohjelmoitu oikein eikä ECU:ssa ole softavirheitä. Reaaliaikainen data voisi antaa vihjeitä, mitä tarkalleen tapahtuu, kun paineet alkavat nousta. Esim. onko rail-paineen lukema järkevä vai poikkeava.
Viimeksi muokannut horf, Pe 06.12.2024 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tolvol kirjoitti: Ke 04.12.2024 10:35 Hei.
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.

Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.

Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.

Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?

-Olli
Mitenkäs vaiva alkoi ?
?
myös tarkista railipaien anturi ja sen johdot
Mökkillä
'
Tolvol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 04.12.2024 09:37

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja Tolvol »

FinlandMerceds kirjoitti: Ke 04.12.2024 13:40
Tolvol kirjoitti: Ke 04.12.2024 10:35 Hei.
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.

Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.

Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.

Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?

-Olli
Mitenkäs vaiva alkoi ?
?
myös tarkista railipaien anturi ja sen johdot

Auto seisonut pitkään tallissa ja silloin tällöin pieni "herkistely" lenkki ajettu ja muutenkin käynnissä pidetty tasaisen välein.
Nyt kävin katsastamassa ja sieltä ajelin normaalisti kotia, ei mitään ongelmia. muutaman päivän seisoi ja siitä alkoi nämä kiukuttelut.
Just luin Delphin 2021 mallilla koodit, eikä mitään. kokeilen vielä nauhoittaa sillä noita moottorin arvoja.

Äsken koitin käyntiin kylmänä, käynnistyy ja sammuu noin 5 sekunnin päästä.
Tolvol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 04.12.2024 09:37

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja Tolvol »

horf kirjoitti: Ke 04.12.2024 13:34 Kuulostaa tosiaan aika kinkkiseltä ongelmalta, kun ei tule edes vikakoodeja. Veikkaisin, että ongelma voisi olla paineensäätöventtiilissä rail-paineanturissa tai korkeapainepumpussa. Jos paineet nousevat noin paljon tyhjäkäynnillä, venttiili ei välttämättä päästä liikoja paineita pois, tai anturi antaa väärää lukemaa, mikä hämää ECU:a. Kannattaa tarkistaa myös suuttimien paluuvirtaus, vaikka ne on huollettu, jos siellä olisi jotain häikkää. Toisaalta voisi olla hyvä varmistaa, että suuttimien uudet koodit on varmasti ohjelmoitu oikein eikä ECU:ssa ole softavirheitä. Reaaliaikainen data voisi antaa vihjeitä, mitä tarkalleen tapahtuu, kun paineet alkavat nousta. Esim. onko rail-paineen lukema järkevä vai poikkeava.
Tarkistin noi suuttimien ohjelmoinnin delphillä, olivat juuri miten ne on asennettu.

rail paine on käynnistyksen jälkeen noin 240-250 bar ja kaasuun ei kosketa, paine alkaa itsestään nousta jolloin kierrokset alkaa myös laskea. paineet nousee noin 400 baarin yläpuolelle ja moottori ikäänkuin "tukehtuu".

Tuossa kuvaa launchilla nauhoitetusta datasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
cdikuski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 01.11.2024 09:29

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja cdikuski »

Mulla oli sama ja oli railiputken päässä Paineensäätöventtiili, Common-Rail oleva anturi sökölöö vaihoin käytetyn uuden tilalle ja johan alko rokkaaa helppo selvä vika

ihan sama vika ku sulla
Tolvol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 04.12.2024 09:37

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja Tolvol »

cdikuski kirjoitti: Ke 04.12.2024 15:36 Mulla oli sama ja oli railiputken päässä Paineensäätöventtiili, Common-Rail oleva anturi sökölöö vaihoin käytetyn uuden tilalle ja johan alko rokkaaa helppo selvä vika

ihan sama vika ku sulla
Vaihdoitko molemmat? Säätimen ja painemittauksen?
cdikuski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 01.11.2024 09:29

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja cdikuski »

ei tarvinnu ku sen tulipellin puoleisen vaa, pesin ultraäänit pesurilla kaikki anturia ja toi otti nokkiinsa jäi pesuainetta sinne nii ei toiminu, onneks oli varalla yks alkopelittää
Tolvol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 04.12.2024 09:37

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja Tolvol »

cdikuski kirjoitti: Ke 04.12.2024 18:22 ei tarvinnu ku sen tulipellin puoleisen vaa, pesin ultraäänit pesurilla kaikki anturia ja toi otti nokkiinsa jäi pesuainetta sinne nii ei toiminu, onneks oli varalla yks alkopelittää

Elikkä paineanturin! 👍
Tilasin ovokolta molemmat rail putket, molemmissa sähköhärpäkkeet paikoillaan. Tulee liettuasta.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tolvol kirjoitti: Ke 04.12.2024 15:03
FinlandMerceds kirjoitti: Ke 04.12.2024 13:40
Tolvol kirjoitti: Ke 04.12.2024 10:35 Hei.
Ongelma autona W221 320cdi -07
Kylmänä käy hetken hyvin, mutta kun vähän moottori lämpenee niin tyhjäkäynnillä rail paineet alkaa nousemaan 240bar -> 400bar ja auto sammuu. eikä vastaa kaasuun mitenkään. Kierrosten lasku alkaa välittömästi kun paine alkaa nousemaan.
Ja eipä tuo anna mitään vikakoodiakaan.

Suuttimet juuri käyneet huollossa ja kaikkiin kärjet vaihdettu. On ajettu bosch:n penkissä ja uudet "koodit" suuttimiin ohjelmoitu eculle.

Määräsäätöventtiilin korkeapainepumpulta käytin irti ja testasin akulla että "klapsuu" kunnolla kun antaa akulta sähköä.
Paineensäätöventtiiliä en ole vielä malttanut ottaa irti kun vaatii rail putken purkamisen.

Onko kennelläkään ilmennyt samaa ongelmaa?

-Olli
Mitenkäs vaiva alkoi ?
?
myös tarkista railipaien anturi ja sen johdot

Auto seisonut pitkään tallissa ja silloin tällöin pieni "herkistely" lenkki ajettu ja muutenkin käynnissä pidetty tasaisen välein.
Nyt kävin katsastamassa ja sieltä ajelin normaalisti kotia, ei mitään ongelmia. muutaman päivän seisoi ja siitä alkoi nämä kiukuttelut.
Just luin Delphin 2021 mallilla koodit, eikä mitään. kokeilen vielä nauhoittaa sillä noita moottorin arvoja.

Äsken koitin käyntiin kylmänä, käynnistyy ja sammuu noin 5 sekunnin päästä.
Elikäs hyvinki vois olla paien anturi räkää täynnä,
sitä voi keilla niinkin että otta siltä johdon irti
Mökkillä
'
Tolvol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 04.12.2024 09:37

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja Tolvol »

Pientä päivitystä asiaan.. paineanturi näyttää toimivan niinkuin pitääkin.
Nyt katselin MAF anturin toimintaa.. auto ei ole edes käynnissä niin näyttäisi ilmaa menevän 590g/sek.
Otin molemmista MAF antureista johdot irti, ei mitään vaikutusta.

Osaako joku parviälyssä kertoa noiden MAF antureiden sielunelämästä, esim. miten sähköisesti mitataan?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5856
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W221 common rail paine

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tolvol kirjoitti: Ke 11.12.2024 16:06 Pientä päivitystä asiaan.. paineanturi näyttää toimivan niinkuin pitääkin.
Nyt katselin MAF anturin toimintaa.. auto ei ole edes käynnissä niin näyttäisi ilmaa menevän 590g/sek.
Otin molemmista MAF antureista johdot irti, ei mitään vaikutusta.

Osaako joku parviälyssä kertoa noiden MAF antureiden sielunelämästä, esim. miten sähköisesti mitataan?
Jos auto ei käy ja ilmamassamittarit näyttä että siltä menee ilmaa läpi kun virtta on päällä
niin joku näistä mittarit rikki, johdot rikki,
ecu rikki, testeri rikki(tai epäsopiva autoon),
ohjelma rikki, tuuli puhaltaa niihin,
jos johtojen irrottus ei vaikutta tilanteesen mitenkään niin tuskin mittarit rikki
eikö mitään vaikutusta edes käynistäessä lukemata aina vaan samat ?
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin