S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Niin siis ilmeisesti juurikin se pakopaine anturi juurikin ilmeisesti se mihin tulee ne kaksi letkua dpf pöntöltä. Oonko nyt sekottanu jotenki nääki. Mutta huoltoukko oli testannu kuulemma liittimen irrottamalla että vikakoodi tuli jokatapauksessa justiin siitä. Nyt kun tässä on vähä rauhottunu, ni ei se kai auta kun ruveta perkaamaan johtosarjaa ja mittaamaan johtoja. Vaikka kaipa ne mittauspisteet ja arvotki luulis jostain löytyvän.
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Se mihin ne kaksi letkua tulee on dpf paine-eroanturi. Pakopaine anturi on sitten vielä erikseen ja en muista onko jopa useampi jos on useampi ahdinkin.
Muistitko putsata putket anturilta? Ne tuppaa nokeentua umpeen välillä. Anturin liittiimeen pitää kahden pinnin välistä löytyä noin 5VDC jännitettä. Sen signaali johdon joutuu piipparilla testaamaan ecun kammasta. Se johtosarja on kyllä tosi lyhyt ja aika hyvin suojattu että harvoin johtovikaa kait on.
Muistitko putsata putket anturilta? Ne tuppaa nokeentua umpeen välillä. Anturin liittiimeen pitää kahden pinnin välistä löytyä noin 5VDC jännitettä. Sen signaali johdon joutuu piipparilla testaamaan ecun kammasta. Se johtosarja on kyllä tosi lyhyt ja aika hyvin suojattu että harvoin johtovikaa kait on.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Joo asialliseltahan ne piuhat näytti. Tässä nyt voi toki olla ihan vaan se että kun noi dephin vikakoodit kertoo tosta pakopaineanturista ja nyt en kuollaksenika muista mitä näytti starin testerissä. Mutta luotan siihen että kysä on ollu justiin tosta dpf paine ero anturista, kun huolto ukko niin totes. Paineilmaa se sinne pilliin työnteli että kai se ajatuksen tasolla pitäis ollanputket puhtaat.
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Ehtoota. Taas olis vähän tutkiskeltu ja haisteltu ja maisteltu. Öljy vuoto paljastu venttiilikoppaan, samalla vaihteltiin ilmanputsari, putsattiin niitä dpf:n putkia uudelleen. Pakopaineanturia puhisteltiin ja ei ollu reijät tukossa yms tms. Delphi kiinni käytiin ajelemasta ja vikakoodia työnti tälläkertaa ykköslambdasta. Eropaine anturi näytti järkevältä, ja auto myös regeneroi ittensä, suuttimien korjausarvot näytti kohtuullisilta. Pakopaine näytti ehkä myös loogiselta, meni ahtopaineenkanssa aikalailla käsikädessä.
Viikon päästä saadaan uudestaan tötterö starin päähän ni päästään ehkä jo näkemään muutaki faktaa. Täytyy varmaati myös ihan purkaa nuo eropaine anturin putket pois ja varmistaa että ne myös on ehjät.
Onko niin, että venttiilinkoppa on vaihdettava kokonaisuudessaan? Siihenkö ei tosiaan saa uutta tiivistettä.
Viikon päästä saadaan uudestaan tötterö starin päähän ni päästään ehkä jo näkemään muutaki faktaa. Täytyy varmaati myös ihan purkaa nuo eropaine anturin putket pois ja varmistaa että ne myös on ehjät.
Onko niin, että venttiilinkoppa on vaihdettava kokonaisuudessaan? Siihenkö ei tosiaan saa uutta tiivistettä.
Köyhillä on kiire...
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Kyllä siihen näyttäis tiivistettä erikseen saavan. Kannattaa tarkistaa ettei koppa oo halki mistään.
Star C3 @LPR
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Täytyy joo vaihdella siihen se koppa/tiiviste ja samalla ku suuttimet pitää nappaa pois, ni laitetaa uudet pohjarikat ja pikku kalvaus pohjille, ni ei tarvii niitäkää heti olla perkaamassa. Kungan nyt saadaan vikakoodit pois ja persie pysymään ilmassa niin kyllä se siitä 
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Tervehsys. Mersuhan on sen verran edenny tutkimuksissa, että kun tuossa alkuviikossa taas sylki kantavuuskuorman vikakoodeja eropaine anturista, ykkös lambdan trimmivastukseen dpf täyttöasteeseen ja pakopaine anturiin. Sen verran kävin starin päässä, että todettiin pakopaine anturista tosiaan tulevan koodia. Ja sehän sinne vaihdettiin, ja nyt on vuorokauden ollut ilman vikaantumisia. Täällähän sitä jo pohdittiin että kun puhuin antureista ristiin, niin tosiaan on molemmista, eropaine sekä vastapaine anturista antanut koodia, ja molemmat on nyt vaihdettu. Dpf poltto onnistui ainakin eilen aamuna, katsotaan miten edetään sen suhteen. Öljyvuodolle en ole tehnyt vielä mitään, vuotakoot ryökäle.
Pakkasethan tosiaan saapusivat etelään viimeyönä -> oli syttä ennakoida. Ajelin eilen töiden perään auton halliin, vaihtelin kompuraan rynit ja letkulähdön, venttiili asian (arnott) ja sieltä pusseille uudet putket ja luonnollisesti pusseihin uudet nipat. Johdothan oli luonnollisesti aivan riekaleina ja 7 johdosta 5 oli jatkettu abikoilla ja osa karvoista meni poikki kun vähän hipasi. Ei auttanu kun tehä kontin puolelta johdot uusiks. Sitten vielä kompuran päälle uusi koppa, kun yllättäen sekin oli jäänyt johonkin taipaleelle. Eiköhän ne nyt hetken taas menis.
Ja kas kun ei
tietenkin tänä aamuna mersun persie on maassa
joten ei taida jäädä kun ilmapussistot jäljelle.
Mutta tulipahan tehtyä, ehkä ei kuitenkaan heti jäädy kompura.
Edit: tosiaan malfunktiotahan se vielä huusi, ja vikakoodeja oli ämpärillinen, mutta ne poistuivat nollaamalla. Liekkö suuttumut siitä kun oli johdot irti ja riekaleina
100km ajomatkalla 90kmh vakkarissa, frimstart kulutus näytti enää 5.2 ja kuitenkin -8 pakkasta.
Seurataan tilannetta
Pakkasethan tosiaan saapusivat etelään viimeyönä -> oli syttä ennakoida. Ajelin eilen töiden perään auton halliin, vaihtelin kompuraan rynit ja letkulähdön, venttiili asian (arnott) ja sieltä pusseille uudet putket ja luonnollisesti pusseihin uudet nipat. Johdothan oli luonnollisesti aivan riekaleina ja 7 johdosta 5 oli jatkettu abikoilla ja osa karvoista meni poikki kun vähän hipasi. Ei auttanu kun tehä kontin puolelta johdot uusiks. Sitten vielä kompuran päälle uusi koppa, kun yllättäen sekin oli jäänyt johonkin taipaleelle. Eiköhän ne nyt hetken taas menis.
Ja kas kun ei


Mutta tulipahan tehtyä, ehkä ei kuitenkaan heti jäädy kompura.
Edit: tosiaan malfunktiotahan se vielä huusi, ja vikakoodeja oli ämpärillinen, mutta ne poistuivat nollaamalla. Liekkö suuttumut siitä kun oli johdot irti ja riekaleina

100km ajomatkalla 90kmh vakkarissa, frimstart kulutus näytti enää 5.2 ja kuitenkin -8 pakkasta.
Seurataan tilannetta
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Ehtoota. Tuossa kun anoppilasta ajeltiin takasin päin, paloi jälleen malfunktioni taulussa. Syttyi muutaman kilometrin ajon jälkeen. Matka ei ollut pitkä, joten ajelin sen koommin tutkimatta asiaa kotiin ja pihassa huomasin että persaus oli niin ylhäällä, että seefferikin juoksee kumartamatta auton ali... Kompuran huolto oli kyllä hyvinkin yksinkertainen, vettä oli kyllä melko riskisti jokapaikassa ja ryynit oli aivan likomärät, mutta rupesin pohtimaan oonko nyt ryssiny jotain, vai onkohan mahdollisesti vettä vaan jääny johonkin?
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Kato onko taka-akselin korkeusanturi lähtenyt irti. Saattaa nähdä nyt renkaan välistä jos on korkeuksissa. Jos ei niin kuskinpuolen takarengas pois.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Eli sielläkö on siis koko akselille oma anturi? Täytyypä lähtiä tutkimaan, vaikka nyt se on kyllä varmasti kentässä koko auto
Pohdein myös selasta, että kun ennen auton sammutti, niin siihen päälle se suhautti persiettä muutaman sentin ales päin. Nyt tällästä suhauttelua ei kyllä käyny ollenkaan
onko nyt niin että sieltä on nyssyköistä lähteny vesi liikkeelle, ja nyt sieltä on joku asia jäätyny..


Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, ja muuta tutkittavaa...
Jatketas taistelua. Tänään taas taistelin delphin kiinni, tutkiakseni vähän suuntaa mikä sitä nyt harmittaa. No harmituksen aiheena delphin mukana korjausaika tyhjennettäessä liian pitkä. -Katkonainen.
Lisäksi vilkasin moottorin puolelta tilannetta, niin sinne oli ylläty yllätys saapunut vikakoodi: ahtoilmaliikeläpässä toimimaton signaali - jatkuva.
No tämä poistui nollaamalla. Nyt tilanne on se, että 300km sitten itsensä onnistuneesti regeneroinu, täyttöaste noin 68% joten seurataan siinämäärin tilannetta. Nyt näytti keli menevän plussalle, niin täytyy aamulla katsella joko on venttiili herkinny toimimaan ja iltapäivästä saa halliin niin tutkitaan sitten lisempää tuon ilmajousituksen osalta, mikäli ei rupea toimimaan nyt kelien lämmittyä.
EDIT: Muokkasin otsikkoa paremmin kuvaavaksi.
Lisäksi vilkasin moottorin puolelta tilannetta, niin sinne oli ylläty yllätys saapunut vikakoodi: ahtoilmaliikeläpässä toimimaton signaali - jatkuva.
No tämä poistui nollaamalla. Nyt tilanne on se, että 300km sitten itsensä onnistuneesti regeneroinu, täyttöaste noin 68% joten seurataan siinämäärin tilannetta. Nyt näytti keli menevän plussalle, niin täytyy aamulla katsella joko on venttiili herkinny toimimaan ja iltapäivästä saa halliin niin tutkitaan sitten lisempää tuon ilmajousituksen osalta, mikäli ei rupea toimimaan nyt kelien lämmittyä.
EDIT: Muokkasin otsikkoa paremmin kuvaavaksi.
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Noniin, tyhjennys venttiili rupesi toimimaan luonnollisesti kelien lämmettyä. Onko kyseiseen jäätymis ongelmaan muuta apua, kun antaa kuivaimen tehdä tehtävänsä.. Perse menee kyllä edelleen kenttään yön aikana, oikeastaan jo esim työpäivän aikana vajoaa melkoisesti. Laitoin nyt vielä kostoksi tommoset Aerosus pussit tilaukseen, vaikkakin ne nyt ei ilmeisesti kovin kummoisia säkistöjä ole ollut
Noh, lupaavat kuitenkin kahden vuoden takuun ja hintaa jäi parille posteineen 230€.
Ajattelin samalla modata tuon ilmanoton kompressorille tulemaan takakontista, niinkuin täällä useampikin oli tehnyt. Tietysti myös silica pussi vielä tuloilmaa kuivaamaan niin eiköhän herkiä jäätymis ongelmat vaivaamasta.
Onko millasta kokemusta porukalla kyseisestä merkistä? Aika vähän löyti haulla varsinaisia kokemuksia kyseisestä merkistä, mutta mutuilua kyllä senkin edestä. Jospa se nyt sitten rupeis persie pysymään ryhdissä.

Ajattelin samalla modata tuon ilmanoton kompressorille tulemaan takakontista, niinkuin täällä useampikin oli tehnyt. Tietysti myös silica pussi vielä tuloilmaa kuivaamaan niin eiköhän herkiä jäätymis ongelmat vaivaamasta.
Onko millasta kokemusta porukalla kyseisestä merkistä? Aika vähän löyti haulla varsinaisia kokemuksia kyseisestä merkistä, mutta mutuilua kyllä senkin edestä. Jospa se nyt sitten rupeis persie pysymään ryhdissä.
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Vajoaako perse aivan tasaisesti molemmilta puolilta, vai onko vajumisessa havaittavissa lievää toispuoleisuutta?
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Kyllä se äkkiä vaikuttais siltä, että kuskin puoli vajoaa selkeesti nopeammin, ja apparinpuoli seuraa perässä.
Tänään taasen tuli ensimmäinen vikatilaton tankillinen ajettua. Auton kulutus työmatkalla vaihtelee, 80-90 nopeudella ajettaessa ajotietokone ilmoittaa töihin päästyä ajetun matkan kulutukseksi noin 5.2-5.5 l/100km noh, tämähän kuulostaa jo melko lupaavalta, mutta edelleen opiskeliavalo syttyy 700km kohdalla = kulutus on kuitenkin todellisuudessa 8l/100km.
Nyt vielä on ruvennut jäähdytysnestettä vaatimaan noin 5 päivän välein lisää
ei ole kiinnostanut milliäkään mistä vuotaa, mutta näyttää vuotavan.
Tänään taasen tuli ensimmäinen vikatilaton tankillinen ajettua. Auton kulutus työmatkalla vaihtelee, 80-90 nopeudella ajettaessa ajotietokone ilmoittaa töihin päästyä ajetun matkan kulutukseksi noin 5.2-5.5 l/100km noh, tämähän kuulostaa jo melko lupaavalta, mutta edelleen opiskeliavalo syttyy 700km kohdalla = kulutus on kuitenkin todellisuudessa 8l/100km.
Nyt vielä on ruvennut jäähdytysnestettä vaatimaan noin 5 päivän välein lisää
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Kuskin puolella lienee pussi rikki. Tuohon tapaan se perä vajoaa toispuoleisesti, kun jompi kumpi pusseista vuotaa.
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Tilasin kuitenkin tosiaan molemmat nyssykät, niin jahka se sitten herkiäisi perä valskaamasta
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Polttoainesuodattimen jalka aika yleinen vuotokohta. Vesipumppu myös, mutta tuohon on varmaan alumiinirunkoinen vaihdettu.
Tuo 8L kulutus ihan normi minusta jos käyttää webastoa joka aamu. Vai onko tuo tankillinen ollut pelkkää maantietä?
Tuo 8L kulutus ihan normi minusta jos käyttää webastoa joka aamu. Vai onko tuo tankillinen ollut pelkkää maantietä?
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
8l satkulla on joo pelkkää maantietä, mitä nyt kaks kertaa on käyty kaupassa. Viikossa webastoa käytetty noin kolme kertaa eli yhteensä tunti. Koska tankilla pääsee sen 700km ja tankkiin menee pyöreesti 55 litraa kun muki on tyhjä.
Pirssi lähtee hienosti käyntiin, oli kylmä tai kuuma. Työmatkaa kertyy siitä, että kun käynnistän auton, odotan että pussit täyttyy ja painan 1,5km matkan moottoritielle, ja ajan pysähtymättä kertaakaan 50km ~ 85km/h rekan perässä käytännössä suoraan työpaikan pihaa. Ehkää 500m 60kmh ja olen pihassa. Syy miksi ajaa 85kmh motarilla, niin testi mielessä. Tuolla työmatkalla tosiaan from start lukena on 5.2-5-5l/100km Jos ajan 110kmh ajotietokone näyttää samalle matkalle kulutukseksi 5,8-6,0 l/100km. Kohta 5000km ajettu, ja kaikkien vikatilassa ajeluineen sillä matkalla tietokone näyttää 6.5l/100km
Mutta jos tosiaan on näin, että on normaalia, että 2.1l diesel moottori vie 8l/100km täytyy vaihdella S500 mersu takasin. Mielummin tankkaan muutaman pennin kakliimmakla bensaa, kun tosiaan edellinen kymmenen vuotta vanhempi s500 söi samanlaisessa matka-ajossa tankkaamalla laskettuna 8,9l/100km
Siinä saa mielestäni rahalle huomattavasti kivemmin vastinetta 
No mutta, seuraavana vuorossa säkistön vaihto -> ei kun hommiin.
Mutta jos tosiaan on näin, että on normaalia, että 2.1l diesel moottori vie 8l/100km täytyy vaihdella S500 mersu takasin. Mielummin tankkaan muutaman pennin kakliimmakla bensaa, kun tosiaan edellinen kymmenen vuotta vanhempi s500 söi samanlaisessa matka-ajossa tankkaamalla laskettuna 8,9l/100km
No mutta, seuraavana vuorossa säkistön vaihto -> ei kun hommiin.
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Itsellä pyörii talvella sekalainen kulutus tuossa 7-8 välissä. Taajama-ajoa suurin osa.
Ei tuo sitten normaalia ole jos noin paljon on maantietä.
Parhaimmillaan olen tainnut päästä 1100km tankillisella.
Sedan 7g-tronic ja isompi tankki.
Ei tuo sitten normaalia ole jos noin paljon on maantietä.
Parhaimmillaan olen tainnut päästä 1100km tankillisella.
Sedan 7g-tronic ja isompi tankki.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Tämä yksilöhän on 5 vaihteinen automaagi. Mutta joo, tosiaan nyt kuitenkin on toiminu vikatilatta, Ja nyt on säkistöstä johtosarjaan asti tasonsäädlstä käyty kaikki läpi, niin seseuraavaks koitetaan fiksata öljyvuoto ja selvitellä että mitkäs talkoot.
Tiedossa on toki se että nuo ajotietokoneen lukenat on vähän sinneppäin, mutta lähinnä pohdin voisko kuitenkin joku suutin olla huono
se vois selittää helpostikkin kovan todellisen kulutuksen
Tiedossa on toki se että nuo ajotietokoneen lukenat on vähän sinneppäin, mutta lähinnä pohdin voisko kuitenkin joku suutin olla huono
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Jotain vikaa tosiaan on, joko ilmaa menee liian vähän sisään polttoaineen määrän nähden tai pakokaasua liian vaikeasti ulos.
Tai laatikko luistaa tolkuttomasti tai jarrut laahaa.
Oma 2.1 cdi ei mennyt mitenkään ajamalla yli 7.2 kulutuksiin sekalaisessa ja 5.2 pintaan pääsi maantiellä ja siinä oli isot suuttimet ja isompi ahdin.
Savuttako, tai onko tukkoisen oloinen?
Tai laatikko luistaa tolkuttomasti tai jarrut laahaa.
Oma 2.1 cdi ei mennyt mitenkään ajamalla yli 7.2 kulutuksiin sekalaisessa ja 5.2 pintaan pääsi maantiellä ja siinä oli isot suuttimet ja isompi ahdin.
Savuttako, tai onko tukkoisen oloinen?
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Ryyni kuivailut olis kuulenma suoritettu tänävuonna
Kannattaa ennen pakkasia kuivata, kun perä on kentässä joka aamu on ryynit jo märät.käynnistän auton, odotan että pussit täyttyy
Tätä muuten ehdotetaan usein tarkastuslistalle, kun jossain autossa on liian suuri kulutus.MJPfin kirjoitti:tai jarrut laahaa
Itse olen sitä mieltä, että jos näissä cdi-aikakauden vehkeissä jarrut laahaa sen verran että se vaikuttaa kulutukseen havaittavasti[/quote], niin se on sitten joka kerta vähänkään pitemmän (10km+) ajon jälkeen julmettu käry laahaavasta jarrusta, ja ellei sitä kuljettaja huomaa niin ei hän kyllä huomaa yhtään mitään. Risteykseen hiljentäessä auto pysähtyy kuin jarrua painaisi vaikkei paineta jne...
On, täysiä paskoja olivat ainakin 5-10 vuotta sitten. Eivät pidä uutenakaan pakkasessa ja kestoikä lyhyt. Useita tapauksia nähty, viimeisin jäi hyvin mieleen kun asiakas halusi itse tilata pussit ja Aerosusit hankki ja sitten oli tulla erimielisyyksiä kun ei uusilla pusseilla perä pysynyt 212:ssa ylhäällä, oli sitä mieltä että syy on asentajissa. Päästiin kyllä nopeasti sopuun kun todistettiin aukottomasti että pussit on se ongelma. Outoa, ettei haulla löydy tietoa.Aerosus pussit tilaukseen, ......... Onko millasta kokemusta porukalla kyseisestä merkistä? Aika vähän löyti haulla varsinaisia kokemuksia kyseisestä merkistä, mutta mutuilua kyllä senkin edestä.
Polttoainesuodattimen jalka / vesipumppu, kuten jo ehdotettu.Nyt vielä on ruvennut jäähdytysnestettä vaatimaan noin 5 päivän välein lisääei ole kiinnostanut milliäkään mistä vuotaa, mutta näyttää vuotavan.
Jotain mutuilua ? Moneen kertaan kirjoittajat kertoneet, että tuo on liikaa.Mutta jos tosiaan on näin, että on normaalia, että 2.1l diesel moottori vie 8l/100km
Tuli mieleen, että autossa saattaa olla jokin kyläsepän tekemä softa joka aiheuttaa suuren kulutuksen. Tämä sopisi ristiriitaan kulutusnäytön ja todellisen kulutuksen välillä.
Tai sitten on tehty omia sepityksiä joilla on "korjattu" ongelmia moottorin toiminnasta, vaihdettu suuttimet johonkin ns. kunnostettuihin joita saa tosi edullisesti nettikaupoista eikä ne toimi oikein tms. ehkä vaikeasti löydettävää ongelmaa.
wiimax.fi
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Huomenta ja kiitoksia vastauksista 
Tosiaan moni ollut vaihtelevasti sitämieltä, että kulutus on ihan normaali. Auto tuntuu ihan kohtuullisen pirteältä, en tosin moisella ehjällä ole ajanut ikänä, mutta ihan asiallisesti kulkee. Ei savuta eikä eikä nyt muutenkaan ole temppuillut hetkeen.
Mitä luulet dealer: Täytyykö ryynit kuivailla uudestaan, kun viikko sitten huollettiin kompura ja vaihdettiin kaikki ilma linjat ja vasta nyt vaihdettiin pussit viikkoa myöhemmin. (Kohta nähdään onko perä maassa jahka kävelen ulos
)
Jarrut laahaa asiaan, ensinnäkin, auto on juuri katsastettu. Toisekseen ensimmäinen asia on jarrut mitä tarkastin kun kulutusta laskeskelin. Rullaa hyvin, ei ongelmia sen suhteen. Ja lisäksi kyllä se näkyisi kulutus näytössä myös jos jarrut olis jumissa.
Pitäis nelkeen päästä jonkun luokse kuka oikeasti osaisi staaria käyttää..
Palaamme asiaan kunhan taas jotain uutta selviää.. täytyy toivoa että nuo säkit nyt kestäis edes hetken.
Tosiaan moni ollut vaihtelevasti sitämieltä, että kulutus on ihan normaali. Auto tuntuu ihan kohtuullisen pirteältä, en tosin moisella ehjällä ole ajanut ikänä, mutta ihan asiallisesti kulkee. Ei savuta eikä eikä nyt muutenkaan ole temppuillut hetkeen.
Mitä luulet dealer: Täytyykö ryynit kuivailla uudestaan, kun viikko sitten huollettiin kompura ja vaihdettiin kaikki ilma linjat ja vasta nyt vaihdettiin pussit viikkoa myöhemmin. (Kohta nähdään onko perä maassa jahka kävelen ulos
Jarrut laahaa asiaan, ensinnäkin, auto on juuri katsastettu. Toisekseen ensimmäinen asia on jarrut mitä tarkastin kun kulutusta laskeskelin. Rullaa hyvin, ei ongelmia sen suhteen. Ja lisäksi kyllä se näkyisi kulutus näytössä myös jos jarrut olis jumissa.
Pitäis nelkeen päästä jonkun luokse kuka oikeasti osaisi staaria käyttää..
Palaamme asiaan kunhan taas jotain uutta selviää.. täytyy toivoa että nuo säkit nyt kestäis edes hetken.
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Ryynit kastuu sillä, kun kompura joutuu niiden läpi vetämään paljon ilmaa täyttääkseen pussit. Mitä kosteampaa ilma on, sitä enemmän kosteutta kertyy ryyneihin. En osaa sanoa miten paljon "nostokertoja" näillä säillä pitää olla, että siellä on kosteutta liikaa.
Omaan S211 (vain takana ilmajouset) on edellinen omistaja vaihtanut Arnottin pussit +10 vuotta sitten, auto on ollut meillä kohta 7 vuotta eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia jousituksessa. Koskaan se ei laskeudu vaikka joskus on ollut viikkoja pois ajosta. Pari kertaa olen vaihtanut kompuran suodattimen ja imuputket, kompura lienee alkuperäinen. Olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun järjestelmään tulee vuoto olisi ensisijaista reagoida nopeasti ennen kuin koko systeemi on hörpitty sisältä märäksi.
Ryynejä en ole kuivaillut omasta autosta.
Omaan S211 (vain takana ilmajouset) on edellinen omistaja vaihtanut Arnottin pussit +10 vuotta sitten, auto on ollut meillä kohta 7 vuotta eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia jousituksessa. Koskaan se ei laskeudu vaikka joskus on ollut viikkoja pois ajosta. Pari kertaa olen vaihtanut kompuran suodattimen ja imuputket, kompura lienee alkuperäinen. Olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun järjestelmään tulee vuoto olisi ensisijaista reagoida nopeasti ennen kuin koko systeemi on hörpitty sisältä märäksi.
Ryynejä en ole kuivaillut omasta autosta.
wiimax.fi
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Eikö toimiva tiivis järjestelmä toimi niin että se laskee paineen pusseista säiliöön ja sieltä taas takaisin? Eli ideaali tilanne kompuran ei tarvitse käydä juuri ollenkaan?
Ulkolämpötila kun on nyt etelässä +5-+10 niin ilma mitä se hörppii järjestelmään on todella kosteaa.
Juballe sellainen vinkki että jos meinaa käyttöautoilua jatkaa 500tkm ajetulla mersulla niin kaikkein paras investointi on ostaa se staari itselle.
Ulkolämpötila kun on nyt etelässä +5-+10 niin ilma mitä se hörppii järjestelmään on todella kosteaa.
Juballe sellainen vinkki että jos meinaa käyttöautoilua jatkaa 500tkm ajetulla mersulla niin kaikkein paras investointi on ostaa se staari itselle.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Autossa on nimenomaan tasonsäätö eli pussit takana. Ryynit vaihdoin viikko sitten ja letkut ja venttiiliyksikön myös viikko sitten. Samalla kaikki letkut. Entisen omistajan mukaan pussit oli pari vuotta sitten vaihdettu joten siksi ajattelin että klemmari jatkoill kasattu putkitus ja venttiili yksikkö vain siellä vuoti. Nyt näyttäisi pysyvän persus vaaterissa. Ainakin yön yli
ilmasäiliötä ei tässä järjestelmässä kylläkään ole. Stari on melkeenpä seuraavana ostoslistalla, kunhan sellanen löytyy jostain sopivasti.
Köyhillä on kiire...
Re: S212 220cdi raaka kulutus, vikatila ja tasonsäätö ongelmat.
Tervehdystä taas kaikille niinpaljon että piisaa.
Nyt on kymppitonnin verran merssulla tönästy ilman isompia ongelmia, mitä nyt soppa tosin maistuu edelleen raakasti ja öljyä vuotaa edelleen.
Viimettäin viikkositten meni vikatilaan eikä tahtonut liikkua kertakaikkiaan sitten mihinkään. Kuitenkin pääsin töihin kaikesta huolimatta, ja töistä pois lähtiessä toimikin jo paremmin ja iltasella kaupassa käydessä vikavalo poistui ja auto pelasi lähestulkoon normaalisti.
Vikakoodeja starilla tutkiessa löytyi seuraavanlaisesti:
P200A78 ahtovirtausläpässä on toimintahäiriö
P262700 Lambdatunnistimen trimmivastus
P246397 hiukkassuodattimen puhdistuspoltto rajoittunut (ilmeisesti johtui juurikin päällä olleesta vikatilasta, muuten näytti historia loogiselta)
P226300 Ahtopaine poikkeaa tavoitearvosta
P200A28 Ahtovirtausläpässä toimintahäiriö ( jompikumpi näistä toimintahäiriöistä oli nimikkeellä oikosulku )
Ensinnäkin tuo ahtovirtausläppä, niin mikä mahtaa olla hänen funktio, ja tällä ilmeisesti tarkoitetaan nyt sitten imusarjan läppää/ läppämoottoria.
Aiheuttaako jumiva läppä nuo muut ongelmat, vai mikä homma. Toki vikakoodeja eikä vikatiloja ole ilmaantunut nyt noin 1000km sisään.
Nyt kun tässä parin viikon sisään saa hallia tyhjäksi ja olis taas aikaa selvitellä vikakohteita, kun tuskin nuo viat nyt itsestäänkään tulee.
Jospa vaikka pääsis vähän järkevämpiin kulutus lukemiin.
Öljyä ei ole tarvinnut 10tkm aikana lisätä, mutta näyttää edelleen reilusti tiputtavan ja sotkevan paikkoja.. Todella haastava nähdä mistä vanhus todellisuudessa sitten sitä öljyä lorottelee.. Lisäksi näyttää valskaavan myös jäähdytysnestettä.
Kyllä sitä on melkoseen raatoon tullu kirjaimellisesti kätensä sotkettua...
Nyt on kymppitonnin verran merssulla tönästy ilman isompia ongelmia, mitä nyt soppa tosin maistuu edelleen raakasti ja öljyä vuotaa edelleen.
Viimettäin viikkositten meni vikatilaan eikä tahtonut liikkua kertakaikkiaan sitten mihinkään. Kuitenkin pääsin töihin kaikesta huolimatta, ja töistä pois lähtiessä toimikin jo paremmin ja iltasella kaupassa käydessä vikavalo poistui ja auto pelasi lähestulkoon normaalisti.
Vikakoodeja starilla tutkiessa löytyi seuraavanlaisesti:
P200A78 ahtovirtausläpässä on toimintahäiriö
P262700 Lambdatunnistimen trimmivastus
P246397 hiukkassuodattimen puhdistuspoltto rajoittunut (ilmeisesti johtui juurikin päällä olleesta vikatilasta, muuten näytti historia loogiselta)
P226300 Ahtopaine poikkeaa tavoitearvosta
P200A28 Ahtovirtausläpässä toimintahäiriö ( jompikumpi näistä toimintahäiriöistä oli nimikkeellä oikosulku )
Ensinnäkin tuo ahtovirtausläppä, niin mikä mahtaa olla hänen funktio, ja tällä ilmeisesti tarkoitetaan nyt sitten imusarjan läppää/ läppämoottoria.
Aiheuttaako jumiva läppä nuo muut ongelmat, vai mikä homma. Toki vikakoodeja eikä vikatiloja ole ilmaantunut nyt noin 1000km sisään.
Nyt kun tässä parin viikon sisään saa hallia tyhjäksi ja olis taas aikaa selvitellä vikakohteita, kun tuskin nuo viat nyt itsestäänkään tulee.
Jospa vaikka pääsis vähän järkevämpiin kulutus lukemiin.
Öljyä ei ole tarvinnut 10tkm aikana lisätä, mutta näyttää edelleen reilusti tiputtavan ja sotkevan paikkoja.. Todella haastava nähdä mistä vanhus todellisuudessa sitten sitä öljyä lorottelee.. Lisäksi näyttää valskaavan myös jäähdytysnestettä.
Kyllä sitä on melkoseen raatoon tullu kirjaimellisesti kätensä sotkettua...
Köyhillä on kiire...